آموزش های ویدئوییزیباییسلامت

چگونه بدون شامپو موهای خود را بشوییم؟

شاید شستن سر و موها زمانی که شامپو نداریم یا در دسترسمان نیست، غیر ممکن به نظر می رسد. اما نداشتن شامپو دلیل بر نشستن موها نیست. چرا که گاهی اوقات شامپو نیز در دسترس بوده اما بعضی افراد به دلایل مختلفی ازجمله حساسیت، آسیب و دیگر عوارض شامپو نمی توانند از آن استفاده کنند. بنابراین باید از آب و چند تکنیک ساده برای شستن موها و سر کمک گرفت. با همراه شوید تا این تکنیک ها را بیاموزید.

ابتدا باید موهایتان را برای شستشو بدون شامپو آماده کنید.

پس:

1- 8 تا 12 ساعت قبل از رفتن به حمام جهت شستن موها، موهایتان را چند دقیقه با بورس شانه کنید.

این کار باعث می شود که روغن ها در طول فرآیند شانه کردن آزاد شده و به سمت پایین حرکت کنند و عمل شستشو راحت تر صورت گیرد. موها برای شستشو بدون شامپو باید کاملاً صاف و بدون کوچکترین گره و پیچ خوردگی باشد. پس شانه کردن موها را با دقت انجام دهید.

2- پوست سر را با انگشتانتان ماساژ دهید.

بعد از شانه کردن موها، با سر انگشتانتان، با حرکت هایی سریع و با فشاری ملایم تمامی سطح پوست سر را ماساژ دهید. این کار نیز باعث می شود که چربی هایی که روی پوست سر محبوس می باشند نیز بلند شوند. فقط حواستان باشد که از سر انگشتانتان استفاده کرده و از ناخن ها کمک نگیرید.

3- حال باید موها را تقسیم بندی کنید.

لایه ی نازکی از مو را جدا کرده و انگشتانتان را بین موها از بالا (از ریشه ی مو) به پایین حرکت دهید. این کار را چند باری برای کل موهای سر که یکی یکی تقسیم بندی می کنید، انجام دهید. این روند باید برای همه ی موها انجام شود. این کار نیز چربی ها را آزاد می کند. از آنجایی که از شامپو برای رهایی از چربی ها استفاده نمی کنید، باید این تکنیک ها را تماماً انجام دهید تا چربی ها آزاد شده و در مراحل بعدی راحت تر از بین بروند.

– می توانید از شانه ی دم باریک برای تقسیم بندی راحت تر موها استفاده کنید.

4- مجدداً موها را شانه کنید.

دقت داشته باشید که شانه کاملاً تمیز باشد. موها را برای آخرین بار صاف کرده، در هم پیچیدگی ها را از بین برده و آن را آماده ی شستشو کنید.

حال باید موها را اصولی بشویید.

1- موها را با آب بسیار گرمی خیس کنید.

کلید شستشوی مناسب بدون شامپو، دمای آب است. آب گرم باعث می شود بافت مو باز شده و چربی های روی آن رها شود. در حالی که آب سرد چربی را روی کف سر منجمد کرده و از بین نمی برد. پس دقت کنید تا جایی که می توانید آب را گرم کنید.

– توجه کنید که شستشو به این روش در آب های سخت، کمی دشوار بوده و تاثیری دیده نمی شود. بنابراین اگر می دانید که آب منطقه ی شما سخت است، از شستن موها بدون شامپو صرف نظر کنید.

2- موها را کنار بزنید تا پوست سر با آب در تماس مستقیم قرار گیرد.

انجام این مرحله بسیار مهم بوده و باعث تمیزی پوست سر می شود. مخصوصاً اگر موها پر پشت بوده و می دانید که آب مستقیم به پوست سر نمی رسد. موها را تقسیم بندی کرده، قسمت به قسمت کنار بزنید و پوست سر را بشویید. در نهایت باید تمامی پوست سر با آب تماس یافته و فشار آب دوش روی آن ریخته شده باشد.

3- دقت داشته باشید که هر قسمت از پوست سر را که در معرض آب قرار می دهید با نوک انگشتان نیز ماساژ دهید. با این کار چربی های موجود با ماساژ بلند می شوند و با جریان آب شسته و از بین می روند.

4- اگر علاوه بر پوست سر، موها نیز چرب شده است با انگشتانتان آب را در موها هدایت کرده و آنقدری انگشت و آب را لا به لای موها از بالا به پایین حرکت دهید تا چربی ها از بالا به پایین از بین بروند.

توجه داشته باشید که این کار را برای تمامی موها نیز انجام دهید.

5- مجدداً تمامی مراحل گفته شده را بار دیگر تکرار کنید تا چربی روی پوست سر و موها به طور کامل از بین برود.

6- در پایان موها را با آب خنک آب کشی کنید.

به دلیل اینکه شستشو را در آب گرم انجام دادید، آبکشی با آب خنک کمی دشوار است. پس شیر آب را ببندید و به سرتان فرصت دهید خنک شود. سپس با آب سرد آب کشی کنید.

– دقت داشته باشید که اگر مایلید کلا از شامپو استفاده نکنید، این روش را هر 3 تا 7 روز یک بار تکرار کنید. لازم نیست که به دلیل استفاده نکردن از شامپو هر روز در حمام باشید. زیرا هرچه بیشتر سر و موها را بشویید چربی بیشتری تولید می شود. هر چه با تعداد دفعات کمتر و فواصل زمانی بیشتر موها را بشویید، پوست سر عادت به تولید چربی کمتری می کند.

روش های دیگر برای شستشو بدون شامپو نیز وجود دارد.

اگر از روش گفته شده نتیجه نگرفتید و یا در صورتی که می خواهید حتماً از شوینده ای استفاده کنید، روش های زیر را امتحان کنید:

1- محلول جوش شیرین

1 تا 2 قاشق چایخوری (13 تا 26 گرم) جوش شیرین را در یک پیمانه (240 میلی لیتر) آب گرم حل کنید. سپس آن را روی سرتان ریخته و ماساژ دهید. 3 تا 5 دقیقه صبر کرده و سپس آب کشی کنید.

– اگر می خواهید شستشوی عمیق تری صورت گیرد به نسبت یک به یک، آب و جوش شیرین را مخلوط کنید.

2- آب و سرکه ی سیب

1 یا دو قاشق غذاخوری (15 تا 30 میلی لیتر) سرکه ی سیب را در یک فنجان آب داغ مخلوط کنید. مانند مرحله ی بالا آن را روی سر ریخته، ماساژ دهید و سپس آبکشی نمایید.

– اگر بوی این محلول آزارتان می دهد اصلاً نگران نباشید زیرا بعد از خشک شدن موها، بوی آن از بین می رود.

– این راه حل برای موهای چرب، موهای خشک و شوره ی سر عالی است. همچنین اگر آب منطقه تان سخت است، این روش بهترین راه حل برای شستن موها بدون شامپو در آب سخت است.

3- آبلیمو

به جای سرکه ی سیب از آب لیمو هم می توانید استفاده کنید. اگرچه آب لیمو خاصیت نرم کنندگی و درخشندگی را ندارد اما چربی های اضافی را از بین می برد. پس به راحتی آب یک عدد لیمو را در آب ریخته و به روش های قبل موها را بشویید.

4- شامپو آلوورا

می توانید خودتان در منزل شامپوی آلوورا ساخته و موها را با آن بشویید.

برای اطلاع از “نحوه ساخت شامپوی آلوورا” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه ساخت شامپوی آلوورا <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا