زیبایی

طرز تهیه پاک کننده و شوینده طبیعی و ارگانیک پوست چرب

روش ساخت پاک کننده و شوینده پوست چرب

محصولات مراقبت از پوست بسیاری در بازار موجود است که برای مشکلات خاصی مثل پوست چرب می توان از آن ها استفاده کرد. اما برخی از این محصولات تجاری ترکیبات قوی دارند که به جای حل مشکل، آن را بدتر می کنند. تهیه ی پاک کننده خانگی و ارگانیک این اجازه را به شما می دهد که مواد تشکیل دهنده ی آن را کنترل کنید. همچنین این پاک کننده متناسب با پوستتان بوده، چربی پوستتان را کنترل می کند و مواد طبیعی چربی پوست را متعادل نگه می دارد.


برای اطلاع از “نحوه ساخت کرم سنجد وحشی برای درمان پوست های چرب” اینجا کلیک کنید.


1- با نسبت 1 به 2 روغن کرچک و زیتون را ترکیب کنید.

روغن کرچک پوست چرب را تمیز کرده و روغن زیتون به عنوان روغن پایه یا حامل عمل می کند. همچنین می توانید روغن فندق را جایگزین روغن کرچک و روغن آفتاب گردان یا هر روغن سبکی مانند کلزا را جایگزین روغن زیتون کنید.

برای استفاده، مخلوط روغن ها را کف دست ریخته، دست ها را به هم بمالید و آن را روی صورت بزنید. به مدت 1 تا 2 دقیقه و با حرکات دایره ای، روی پوست را ماساژ داده تا روغن در پوست نفوذ کند. اجازه دهید روغن 10 دقیقه روی پوست چرب بماند.

سپس حوله ای را با بخار آب مرطوب کرده و به مدت یک دقیقه یا تا زمانی که حوله سرد شود، آن را روی صورت بیندازید.

1 روش ساخت شوینده طبیعی پوست چرب

2- مخلوطی از عسل، صابون کاستیل و روغن را به عنوان پاک کننده استفاده کنید.

یک سوم پیمانه عسل و یک سوم پیمانه صابون کاستیل مایع را در ظرف پمپی (ظرف مایع دستشویی) بریزید. سه قاشق غذاخوری آب مقطر داغ و 2 قاشق غذاخوری روغن بادام را نیز به آن اضافه کنید. مواد را کاملاً مخلوط کرده و درب بطری را ببندید. این پاک کننده را تا 6 ماه می توانید استفاده کنید؛ اما برای جلوگیری از سفت و گلوله شدن باید هر روز آن را تکان داده یا هم بزنید. استفاده از آن به سادگی شستشوی صورت با صابون معمولی است.

– آووکادو یا روغن مغذی دیگری را نیز می توانید جایگزین روغن بادام کنید.

3- سرکه

¼ فنجان سرکه ی سیب را با 1 فنجان آب مقطر رقیق کنید. اسانس مورد علاقه ی خود را به آن اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. بهترین اسانس ها برای این ترکیب، اسطوخودوس، لیمو و شمعدانی می باشد. درب ظرف را برای جلوگیری از تبخیر مواد ببندید. این پاک کننده را تا 3 ماه می توان در ظرف درب دار نگهداری کرد.

برای استفاده از این پاک کننده، توپ پنبه را به محلول آغشته کرده و روی صورت بکشید ولی آن را نشویید.

4- چای یا دمنوش بابونه

¼ فنجان چای بابونه را در ظرف شیشه ای ریخته و ¼ فنجان صابون کاستیل را به آن اضافه کنید. ¾ قاشق غذاخوری روغن هسته ی انگور، بادام شیرین یا زیتون را نیز به آن اضافه کنید. 8 قطره اسانس روغنی را در آن ریخته و با اضافه کردن چند قطره روغن ویتامین E کار را به پایان ببرید.

– بهترین اسانس های روغنی برای استفاده در پوست های چرب اسانس درخت چای، ترنج، شمعدانی و علف لیمو است.

– می توانید گلاب یا آب مقطر را جایگزین چای بابونه کنید، مخصوصاً اگر از اسانس بابونه استفاده می کنید.

– 1 یا 2 فنجان آب را به مخلوط اضافه کرده تا رقیق شود. سپس از آن به عنوان شوینده ی بدن استفاده کنید.

2 روش ساخت شوینده طبیعی پوست چرب

5- ماسک پاک کننده پوست چرب بسازید.

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک زرده ی تخم مرغ مخلوط کرده و خوب هم بزنید. همچنین یک قاشق غذاخوری آرد سفید یا مقداری که با استفاده از آن خمیری به دست آید را نیز به آن اضافه کنید. ماسک به دست آمده را روی صورت زده و اجازه دهید تا خشک شود. سپس بعد از 10 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

3 روش ساخت شوینده طبیعی پوست چرب

6- می توانید با ترکیب آب لیمو و سیب تازه نیز ماسک مناسب پوست چرب بسازید.

سیب ها را خرد کرده و به همراه ¼ پیمانه آب در تابه بریزید. سپس آن را حرارت داده تا نرم شود. یک قاشق غذاخوری آب لیمو در آن ریخته و با قاشق آن را له کنید تا خمیر شود. مقداری مریم گلی خشک، اسطوخودوس یا نعناع نیز به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت زده و اجازه دهید 5 دقیقه بماند و بعد با آب گرم آن را بشویید.

– این ماسک را نمی توان نگهداری کرد بنابراین هر بار آن را به میزان مصرفتان تهیه کنید.

همچنین می توانید با مطالعه مقالات “نحوه پاکسازی بینی چرب” و “چگونگی جوانسازی پوست صورت با سلول های چربی” در وب سایت فن تریکس اطلاعات بیشتری در رابطه با زیبایی پوست صورت به دست آورید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا