خانه و کاشانه

چگونه با وسایلی ساده جا انگشتری چوبی زیبا بسازیم؟

دوستم برای اولین بار می‌ خواست به نامزدش انگشتر بده و ازش درخواست ازدواج کنه، ازم خواست تا یک جا انگشتری زیبا بسازم که متفاوت باشه و هیچ جای دنیا پیدا نشه، اصلا طرف ندیده باشه و اونقدر چشم گیر باشه که تا طرف می‌ بینه واقعا تحت تاثیر قرار بگیره. و البته هزینه‌ ی کمی داشته باشه.! و بعدا هم برای جشن نامزدیشون به درد بخوره. مجموعه‌ ی تزئینات نامزدیشون طوری بود که باید اون رو توی آب مینداخت و روی سفره‌ی عقد میذاشت. پس باید طرحی میزدم که همه جا به دردش بخوره.

مرحله ی اول: طراحی

چون قرار بود جا انگشتری روی آب باشه باید حتما از چوب ساخته می‌ شد. از طرفی ممکن بود به دلیل حرکت جا انگشتری روی آب، حلقه از داخلش بیرون بیوفته، پس جعبه را باید قفل دار می‌ ساختم. یک شاخه‌ ی درخت به قطر 4 یا 5 سانتی‌ متر رو از باغچه پیدا کردم و دست به کار شدم، حدود 6 سانتی‌ متر از طول شاخه رو جدا کردم. بعد یک سانتی‌ متر از اون رو اندازه زدم و باز جدا کردم. یعنی چوب رو به یک حلقه‌ ی یک سانتی‌ متری و یک تکه چوب 5 سانتی‌ متری تبدیل کردم.

3 ساخت جا انگشتری چوبی

روی مقوا یک عبارت عاشقانه نوشتم و مثل شابلون بریدم. شابلون رو روی اون حلقه‌ ی یک سانتی‌ متری با چسب حرارتی چسبوندم و با استفاده از همین شابلون روی چوب عبارت رو با ظرافت هرچه تمام‌ تر با یک ابزار نوک تیز، کنده کاری کردم. و بعد روی اون اسپری زدم و مقوا رو جدا کردم. درب جعبه‌ ی انگشتر آماده شد.

مرحله‌ی دوم: اتصال

لولای یک جعبه‌ ی خیلی کوچک و کهنه که توی انباری افتاده بود رو جدا کردم. (شما هم اگه بگردید حتما پیدا می‌ کنید اگر پیدا نکردید می‌ تونید از ابزار فروشی ها بخرید اصلا قیمت چندانی نداره.) لولا رو روی حلقه‌ ی یک سانتی‌ متری و تکه چوب 5 سانتی‌ متری با پیچ محکم کردم. حالا جعبه‌ ام درب هم داشت. من فکر کردم که بهتره عبارتی که روی درب حکاکی کردم از طرف داخل جعبه باشه تا وقتی طرف جعبه رو باز می‌ کنه و انگشتر رو می‌ بینه، بلافاصله جمله رو بخونه که حس خیلی خوبی داره.

8 ساخت جا انگشتری چوبی

داخل جعبه یعنی جایی که باید انگشتر قرار بگیره رو یک دایره‌ ی کوچک کشیدم (به اندازه ای که یک انگشتر توش جا بشه) و با دریل سوراخ کردم و سمباده زدم. برای چفت شدن جعبه هم دوباره به انباری رفتم و دفترچه خاطرات قدیمیم رو پیدا کردم و چفتی که روش بود رو جدا کردم. مطمئنم این یکی هم تو خونتون پیدا میشه فقط حوصله میخواد که بگردید. اگه پیدا نکردید یادتون نره با لولا، چفت هم بخرید. نصبش هم که خیلی آسونه با پیچ راحت روی چوب سوار میشه.

7 ساخت جا انگشتری چوبی

مرحله ی سوم: هدیه به دوست

وقتی جعبه رو به دوستم دادم باید واکنشش رو می‌ دیدین، باورش نمی‌ شد که دقیقا همون چیزی بشه که تو ذهنش بود و ازم خواسته بود خیلی جالب، تک، زیبا و البته با کمترین هزینه.

1 ساخت جا انگشتری چوبی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
instructables




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا