سرگرمی و اوقات فراغتموبایل و تبلت

چگونه خودمان برای تبلت و موبایل هولدر یا پایه نگهدارنده بسازیم؟

ساخت استند برای تبلت و موبایل

ساخت کاردستی یکی از بهترین سرگرمی های انسان است که برای همه ی افراد در هر سنی جذاب می باشد. از آن جایی که کاردستی را در هر زمینه ای می توان ساخت، گاهی ساخت آن در زمینه ی تکنولوژی هم خالی از لطف نبوده و می تواند بسیار مقرون به صرفه هم باشد و حتماً لازم نیست همه ی لوازم جانبی در دنیای تکنولوژی را خریداری کرد. البته تکنولوژی و کاردستی چندان ارتباطی با هم نداشته و کمتر کسی است که به فکر ساخت وسایل و لوازم جانبی مربوط به تکنولوژی باشد. چرا که این نوع وسایل بسیار حرفه ای و سطح بالا طراحی و ساخته می شوند. کاردستی ها معمولاً حرفه ای نبوده و بیشتر جنبه ی سرگرمی و انجام کار فانتزی دارند. اما ساخت پایه های نگهدارنده ی موبایل و تبلت باعث شد که بگوییم کاردستی ها به دنیای تکنولوژی هم ورود کرده و به راحتی می توان با ترکیب رنگ ها، الگوها و طراحی های مختلف، یک پایه ی نگهدارنده ی بسیار زیبا و در عین حال کار آمد برای تبلت و موبایل خود ساخته و کلی در هزینه ها صرفه جویی کرد.

اگر شما هم علاقه مندید که استندی دست ساز و بسیار جذاب و کاملاً کارآمد داشته باشید، با فن تریکس همراه شوید.

1- استند تاشو با کارتن و پارچه

1 آموزش ساخت استند تبلت

مقوایی کارتونی برداشته و سه مستطیل هم اندازه روی آن بکشید. مستطیل ها باید کمی از اندازه ی تبلت بزرگتر باشند. سپس مقوا را با پارچه پوشش داده و مستطیل ها را روی خطوط تا کنید. روی چهار طرف یکی از مستطیل ها کش یک سانتی متری زده و سپس پارچه ی نرم و دقیقاً هم اندازه با تبلت را روی کش ها بچسبانید. با این کار (مانند تصویر) سر کش ها زیر پارچه ی نرم پنهان شده و به علاوه محل قرارگیری تبلت هم نرم و لطیف خواهد بود.

به همین راحتی استند تبلت شما آماده است.

2- پایه ی نگهدارنده ی چوبی

2 آموزش ساخت استند تبلت

اگر اهل کار با چوب هستید و چند تکه چوب هم در ابزار و وسایلتان پیدا می شود، دست به کار شوید. سه تکه چوب را برش زده و مانند تصویر به هم بچسبانید. فقط یادتان باشد که دو تکه چوبی که در موازات هم قرار می گیرند از نظر عرضی نباید مساوی بوده و عرض یکی باید کمی از دیگری کمتر باشد تا بتواند روی زمین ایستاده و حالت پایه برای تبلت داشته باشد.

3- پایه نگهدارنده با تکه چوب های بزرگ

3 آموزش ساخت استند تبلت

اگه تکه چوب های بزرگتری یافتید، به شکلی زیباتر و متفاوت تر هم می توانید آن ها را به هم متصل کرده و مدل دیگری از استند یا نگهدارنده را بسازید. این مدل بسیار زیبا نیز ساده بوده و تنها با چسباندن سه تکه چوب می توان آن را ساخت. مخصوصاً اگر خودتان نیز آن را با برچسب و طراحی کردن تزئین کنید. فقط شیاری که برای قرار گرفتن تبلت باید روی پایه ی چوب ایجاد کنید را (مانند تصویر) فراموش نکنید.

4- تخته چوب

4 آموزش ساخت استند تبلت

حتی یک تکه چوب مربوط به کانتر آشپزخانه یا میز شکسته یا هر چیز دیگری که به هیچ کارتان نمی آید نیز می تواند به استند یا نگه دارنده ای برای تبلتتان تبدیل شود. فقط کافی است روی آن شیاری به ضخامت تبلت و به عمق مناسب که تبلت در آن نلغزد، ایجاد کنید و تبلت را در آن جاسازی کنید. این استند را برای گوشی موبایل نیز می توان استفاده کرد. به همین راحتی!

5- استندی حرفه ای

5 آموزش ساخت استند تبلت

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که با چوب می توانید به صورتی حرفه ای کار کنید، پیشنهاد می کنیم این پایه ی تبلت را بسازید. فقط به یک تخته چوب و چند لوله ی کوچک و باریک مسی (یا هر چیزی مشابه آن) و تعدادی پیچ و مهره نیاز دارید تا با ایجاد سوراخ هایی روی تخته و قرار دادن لوله ها به شکلی حرفه ای پایه ای را برای قرارگیری تبلت ایجاد کنید.

6- پایه ی براکتی

6 آموزش ساخت استند تبلت

این پایه مخصوص افرادی است که می خواهند همزمان با استفاده از تبلت (مثلاً تماشای فیلم)، به کار دیگری نیز مشغول باشند. به عنوان مثال خانم هایی که می خواهند همزمان با پخش دستور آشپزی در تبلت، غذا بپزند. و یا افرادی که قصد تایپ کردن طولانی در تبلت دارند. چرا که ارتفاع تبلت کمی بالاتر از سطح زمین بوده و انجام کارهای گفته شده در آن بسیار راحت تر صورت می گیرد. ساخت این پایه بسیار آسان است و تنها به یک تکه چوب، دو عدد پایه، پیچ و ابزاری برای ایجاد شیار روی تخته نیاز است.

7- ساخت پایه ی تبلت با استفاده از چنگال

7 آموزش ساخت استند تبلت

اگر انجام همه ی روش های گفته شده جهت ساخت پایه برایتان سخت و دشوار است، ساخت استند تبلت با استفاده از یک چنگال، ساده ترین شکل ممکن است. چنگالی را با چسب دو طرفه به پشت تبلت چسبانده و چنگک های آن را مانند تصویر به گونه ای خم کنید که بتواند هم تبلت را در بر گرفته و تکیه گاهی در پشت آن ایجاد کند. این پایه هر چند پایه ای محکم نیست، اما کارآمد است.

8- استند بالشتکی

8 آموزش ساخت استند تبلت

و اما راحت ترین، بی دردسر ترین و قابل دسترس ترین روش برای ساخت استند و پایه ی تبلت، استفاده از بالشتکی کوچک است که یا در منزل موجود بوده و یا با کمک کیسه ای کوچک ساخته می شود. کیسه ی کوچک مستطیلی را با حبوباتی مثل لوبیا پر کرده و درب آن را به صورت مخالف بدوزید تا بالشتک شکلی هرمی بگیرد. سپس از آن مانند تصویر به عنوان استند تبلت استفاده کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
diys




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Paniiii

عالییییییی

دکمه بازگشت به بالا