روانشناسی

چگونگی زندگی با مادر شوهر به بهترین شکل در یک خانه

گاهی اوقات بنا بر شرایط، ممکن است تنها راهی که برای ادامه زندگی در پیش داشته باشید، زندگی کردن با مادر شوهرتان باشد. شاید همین حالا هم مشغول زندگی با مادر شوهر خود باشید. مثلاً ممکن است شریک زندگیتان با مشکل مالی مواجه شده باشد و مادر شوهرتان به شما پیشنهاد داده باشد تا با او زندگی کنید و یا ممکن است مادر شوهر پیرتان نیازمند مراقبت بیشتری باشد. فارغ از هرگونه دلیلی، زندگی کردن با مادر شوهر می تواند سخت باشد. تعیین خط قرمزها، حفظ روابط خوب و محافظت از ازدواجتان کارهایی هستند که می توانید انجام دهید تا زندگی خوب و آرامش بخشی در کنار مادر شوهرتان داشته باشید. برای زندگی هر چه بهتر با فن تریکس همراه بوده و نکات زیر را در نظر داشته باشید.

تعیین مرزها و وظایف

1- راجع به تقسیم وظایف صحبت کنید.

ممکن است قبل از اینکه با مادر شوهر خود زندگی کنید، شما و شریک زندگیتان راه و روش مخصوص خود را برای اداره زندگی و کارهای خانه داشته باشید که امکان دارد با راه و روش خانه مادر شوهرتان متفاوت باشد. قبل از اینکه مشکلی در این زمینه پیش بیاید، راجع به تفاوت ها با یکدیگر صحبت کنید.

– زندگی کردن با مادر شوهر احتمالاً موقتی است. در این حین و در مدتی که می خواهید با او زندگی کنید شاید خودتان هم بتوانید از برخی قوانین خاص خود دست بردارید و برخی از برنامه هایتان را با برنامه های او هماهنگ کنید.

– اگر قرار است به صورت دائمی با مادر شوهر خود زندگی کنید، باید سه نفری (شما، همسرتان و مادر شوهرتان) راجع به وظایف مختلف صحبت کنید. مثلاً اگر مادر شوهرتان از لحاظ فیزیکی مشکلی ندارد و سر شما و شریک زندگیتان به شدت شلوغ است، از او درخواست کنید که وعده های غذایی را بپزد و به جای آن شما خریدهای خانه و یا شستن لباس ها را به عهده بگیرید.

1 زندگی با مادر شوهر در یک خانه

2- سر مسائل بی اهمیت بحث نکنید.

گاهی اوقات همان قوانین خاص می توانند مشکلات متعددی را به وجود بیاورند، اما سر مسائلی که خودتان هم می دانید ارزش بحث کردن ندارند، بحث نکرده و اعصاب خود و مادر شوهرتان را مخدوش نکنید. بحث های کوچک را کنار بگذارید. با این کار در بحث های مهم و جدی بیشتر جدی گرفته می شوید. همچنین مادر شوهر شما می فهمد که در عین انعطاف پذیر بودن در برابر برخی تغییرات، منطقی هم هستید و برای چیزهایی که واقعاً ارزش بحث دارند وارد میدان می شوید.

– اگر مادر شوهرتان در نحوه لباس شستنش با شما متفاوت است و دوست دارد لباس ها را به روش خودش بشویید، با او سر این مسئله بحث نکنید؛ به خصوص اینکه این مسئله چندان مهم نیست و مهم تمیزی لباس ها بعد از شسته شدن است.

3- راجع به تغییرات احتمالی خانه برنامه ریزی کنید.

اگر مادر شوهر شما قصد دارد به خانه شما نقل مکان کند، شاید لازم شود چند تغییر در نحوه زندگیتان ایجاد کنید. مثلاً شاید بتوانید یک اتاق جداگانه برای او در نظر بگیرید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشد، یا اگر مشکل فیزیکی دارد، دستشویی و حمام را جوری برای او درست کنید تا استفاده از آن ها برای او راحت باشد.

حفظ روابط زناشویی

1- به روابط زناشویی تان احترام بگذارید.

روابط بین شما و همسرتان باید اولویت شما حین زندگی با مادرشوهرتان باشد. همسرتان باید برخی از اخلاقیات یا عادت های شما را برای مادرش شرح داده و همان گونه که شما قرار است خود را با وضعیت وفق دهید، او هم به مادرش توضیح بدهد که برخی چیزها باید تغییر کنند. اگر همسرتان در این مسائل از شما حمایت نکند، ممکن است بین شما دعوا پیش بیاید و ازدواجتان به خطر بیفتد.

2- اگر مشکلی داشتید اول با همسرتان در مورد آن صحبت کنید.

اگر با مادر شوهرتان مشکلی داشتید و بین شما بحثی پیش آمد، قبل از صحبت کردن با مادر شوهرتان اول با همسرتان صحبت کنید. بعد از خالی کردن احساسات و حرف هایتان می توانید دوتایی تصمیم بگیرید که با این مسئله چگونه برخورد کنید.

– ممکن است بعد از صحبت کردن با همسرتان او دلش بخواهد در مورد آن مسئله با مادرش تنها صحبت کند. اگر همسرتان تصمیم گرفت تنها یا با حضور شما با مادرش صحبت کند، به تصمیمش احترام بگذارید. اگر حین صحبت کردن مادر شوهرتان به اخلاق و یا حد و حدود شما اعتراضی کرد، حرفی نزنید و به او بی احترامی نکنید تا بعداً از کرده خود پشیمان شوید. این کار ممکن است همسرتان را هم ناراحت کند.

– مثلاً ممکن است مادر شوهرتان جلوی بچه ها از نحوه رفتار شما به عنوان یک مادر انتقاد کند. از همسرتان بخواهید تا به مادرش بگوید نحوه تربیت بچه ها را به عهده شما و همسرتان واگذار کند.

2 زندگی با مادر شوهر در یک خانه

3- راوبط دو نفره تان را پشت گوش نیندازید.

مسلم است که با ورود یک عضو جدید به خانه تغییراتی از جمله کمتر شدن فضای خصوصی بین شما و همسرتان پیش می آید، اما باید به یاد داشته باشید که تفریحات دو نفره تان را حتی با حضور مادر شوهر هم از یاد نبرید. مثلاً اگر بعد از شام با هم فیلم تماشا می کنید، این عادت را ترک نکنید و به رابطه دو نفره تان احترام بگذارید.

– با مادر شوهر خود صحبت کرده و احتیاجاتتان را با او مطرح کنید. مثلاً می توانید از او درخواست کنید که برای یک شام عاشقانه از بچه تان نگهداری کند تا شما بتوانید با همسرتان بیرون بروید.

– زندگی جدیدتان را مثل یک خانواده اداره کرده و مادر شوهرتان را غریبه نشمارید. گاهی اوقات از همسرتان بخواهید تا وقتش را با مادرش بگذراند.

– همان گونه که برای خود و همسرتان فضاهای خصوصی به وجود می آورید، برای مادر شوهرتان هم تفریحاتی برنامه ریزی کنید. مثلاً اگر شما و همسرتان هر جمعه به رستوران می روید، هر یکشنبه هم با مادر شوهر خود به یک گردش یا پیکنیک بروید.

4- نیازهای خود را فدا نکنید.

اگر در حال زندگی کردن با مادر شوهرتان هستید، باید بدانید که در واقع سه نسل (مادر شوهر، شما و همسرتان و بچه ها) در حال زندگی در کنار هم هستید که این ممکن است مدیریت این خانواده را سخت تر کند. همیشه به خاطر داشته باشید که جدا از مراقبت و اهمیت دادن به خانواده، باید به خودتان هم اهمیت بدهید و برای خواسته هایتان ارزش قائل شوید.

بهبود بخشیدن رابطه با مادر شوهر

1- یک سرگرمی مشترک پیدا کنید.

داشتن یک رابطه سالم و مثبت با مادر شوهر روی جو کل خانوده تاثیر می گذارد. یکی از روش های داشتن یک رابطه خوب با مادر شوهر این است که یک علاقه مشترک بین خودتان پیدا کرده و یا او را به شرکت در یکی از سرگرمی های مورد علاقه تان دعوت کنید.

3 زندگی با مادر شوهر در یک خانه

2- گاهی اوقات از او نظر بخواهید.

به جای اینکه در مسائل بزرگ او را پس بزنید و کمکش را رد کنید، از او بخواهید به شما مشورت بدهد. نظر خواهی و مشورت خواستن به افراد خانواده این حس را می دهد که در جمع پذیرفته شده و قابل احترامند.

– به یاد داشه باشید که پرسیدن نظر به معنای انجام آن کار نیست. شاید شما تصمیم خود برای انجام کاری را گرفته باشید، اما نظر خواهی از بقیه ممکن است جرقه های جدیدی در ذهنتان به وجود بیاورد و یا صرفاً نشان دهنده احترم شما نسبت به نظر بقیه افراد خانواده هم باشد.

3- در فعالیت های خانوادگیتان او را هم شریک کنید.

امروزه خانواده های چند نسلی در حال گسترش پیدا کردن هستند. حتی اگر از اینکه با مادر شوهرخود زندگی می کنید راضی نیستید، زندگی را به کام خود تلخ نکنید. زیرا می دانید که به هر حال باید این کار را انجام دهید. پس سعی کنید با مادر شوهرتان مهربان باشید و کاری کنید که او احساس پذیرفته شدن در خانواده شما را داشته باشد.

– با وجود اینکه ممکن است رابطه خوبی با مادر شوهر خود نداشته باشید، اما احتمالاً بچه هایتان عاشق این هستند که وقتشان را با مادربزرگشان بگذرانند. برای نشان دادن اینکه مادر شوهرتان را به عنوان عضوی از خانواده می بینید و برای خوشحال کردن بچه ها می توانید زمانی که می خواهید بچه هایتان را به خاطر جایزه نمره خوب به گردش یا پارک ببرید از او هم دعوت کنید تا همراه شما بیاید.

4- به او یک وظیفه بدهید.

بدترین چیز برای والدینی که در حال گذراندن دوران پیری خود هستند، این است که احساس به درد نخور بودن بکنند. اگر مادر شوهرتان به خانه شما نقل مکان کرد شاید دوست داشته باشد تا در برخی از کارهای خانه به شما کمک کند. اگر مادر شوهرتان تواناییش را دارد، برخی از کارهای خانه را به او بسپارید تا احساس اضافی بودن نکند.

– برای مثال اگر مادر شوهرتان می تواند از کودکتان مواظب کند و شما بروید یک پرستار بچه استخدام کنید، نوعی توهین به شمار می رود. اگر مادر شوهر شما می تواند رانندگی کند می توانید از او درخواست کنید تا فرزندانتان را بعد از مدرسه به خانه بیاورد.

4 زندگی‌ با مادرشوهر در یک خانه

در پایان با مطالعه مقالات زیر از وب سایت فن تریکس با روش های داشتن رابطه صمیمی با مادر و راه های مقابله با حس زده شدن از مادری آشنا شوید.

>>> روش های داشتن رابطه صمیمی با مادر <<<

>>> راه های مقابله با حس زده شدن از مادری <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا