تغذیهسلامت

چه ساعتی از شب باید غذا خوردن را متوقف کرد؟

زمان مناسب برای غذا خوردن در شب

بسیاری از متخصصان تغذیه و افرادی که با رژیم های غذایی سر و کار دارند، ادعا می کنند که اگر می خواهید وزنتان را حفظ کرده و یا آن را کاهش دهید، غذا خوردن در شب را کنار گذاشته و بعد از ساعت 7 شب چیزی نخورید!

1 زمان مناسب خوردن غذا در شب

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی معتقدند که بعد از ساعت خاصی از شب، به خصوص بلافاصله قبل از خواب، نباید هیچ گونه غذا یا خوراکی مصرف کنند. شاید یکی از مهم ترین و رایج ترین دلایل این امر این باشد که خوردن غذا قبل از خواب، باعث سخت تر به خواب رفتن و عدم تجربه خوابی عمیق و با کیفیت می شود. زیرا اگر معده بیش از حد پر باشد، متابولیسم بدن افزایش یافته و بدن چربی سوزی می کند.

به اعتقاد بسیاری از افراد، مصرف کالری کافی در قالب غذاهای با کیفیت و مغذی در زمان مشخصی از شبانه روز، چیزی است که بدن برای عملکرد بهتر و ریکاوری به آن نیاز دارد؛ اما این امر به خصوص در مورد ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است. تحقیقات و شواهدی نیز وجود ندارد که نشان دهد مصرف کالری در زمان های خاص از شب، مشکلات جدی به وجود می آورد. حتی تحقیقی که در سال 2013 برای این منظور انجام شد، نتوانست رابطه ای بین خوردن غذا در ساعت 5 عصر (که همه ی ما معتقدیم بسیار زود است) با افزایش وزن بیابد. تحقیقاتی که قبل از این انجام شده بود نیز همین نتایج را نشان می داد.


برای اطلاع بیشتر در رابطه با ریکاوری و بازیابی بدن با آب داغ یا حمام یخ به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> ریکاوری و بازیابی بدن با آب داغ یا حمام یخ <<<


برای افرادی که معتقدند خوردن غذا در شب باعث افزایش وزن می شود، تحقیق دیگری در مجله ی بریتانیایی تغذیه چاپ شد که نشان می داد هیچ گونه رابطه ای بین خوردن غذا بعد از ساعت 5 عصر با افزایش وزن وجود ندارد.

حتی گفته می شود خوردن میان وعده یا غذای کوچکی قبل از خواب، برای ورزشکاران بسیار سودمند است. به خصوص زمان هایی که در دوره های سخت آموزشی به سر می برند.

مثلاً تأمین نیاز های بدن به پروتئین در طول روز، بسیار مهم است. اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف مقدار کمی از پروتئین کازئین در طول شب (نوع پروتئینی که در لبنیات یافت می شود)، می تواند به بازیابی و بهبود بهینه ی عضلات در شب کمک کند. لذا توصیه می شود یک تکه پنیر یا یک لیوان شیر شکلاتی در شب خورده شود.

بنابراین مقدار و نوع غذایی که در طول شبانه روز می خوریم، بسیار بیشتر از زمان مصرف آن اهمیت دارد.

بدن انسان بسیار کارا و هوشمند است، اما نمی تواند 24 ساعته کار کند. ساعت بیولوژیکی، گرسنگی و نیاز به غذا را مشخص کرده و تنظیمات مشخص خودش را دارد. یعنی اگر قبل از خواب گرسنه اید، به این معنا نیست که غذا را در زمان خاصی از شب خورده یا نخورده اید، بلکه به این معناست که بدن در طول روز سوخت کافی نداشته است.

در واقع اگر به سیگنال های بدنمان گوش داده و معنی آن ها را بدانیم، بدن ما را دقیقاً به سمت نیازهایش و سبکی که باید در مورد غذا خوردن داشته باشیم راهنمایی خواهد کرد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
bicycling




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا