آموزش های ویدئوییورزش

چگونگی نگهداری و مراقبت از دستکش های بیسبال

نگهداری و مراقبت از دستکش های بیسبال و افزایش طول عمر آنها به دلیل قیمت بسیار بالایی که دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از راه ها برای انجام این کار روغن کاری دستکش ها می باشد. به دلیل اینکه جنس این دستکش ها از چرم بوده، روغن کاری کردن آنها از ترک خوردگی سریع، پوسته پوسته شدن و خراب شدن جلوگیری می کند.

روغن کاری دستکش های نو

1- بهترین روغن ها را بیابید.

همانطور که اشاره شد، جنس این دستگاه ها از چرم می باشد. به همین دلیل برای روغن کاری آنها باید از محصولاتی استفاده کنید که به منظور مراقبت از چرم ساخته شده اند. روغن بچه، وازلین، کرم اصلاح و واکس چرم برای این کار مناسب می باشند.

2- روغن را روی دستکش بزنید.

مقداری از روغن را روی دستکش و به خصوص ناحیه ی بین انگشت سبابه و شست که توپ را با آن می گیرید، ریخته و یا با دست یا دستمالی روی سطح آن بمالید تا کل سطح دستکش براق شود.

3- اجازه دهید خشک شود.

بعد از اینکه روغن کاری انجام شد، اجازه دهید به مدت یک شب به همان حالت بماند تا روغن به خوبی جذب بافت آن شده و خشک شود. فراموش نکنید که آن را در مکانی خشک و خنک قرار دهید. پس از انجام این مراحل، هنگام صبح دستمالی روی دستکش بکشید تا اگر روغنی باقی مانده است پاک شود.

2 روغن کاری دستکش بیسبال

4- فرم دادن به دستکش

آخرین مرحله برای نگهداری و مراقبت از دستکش فرم دادن به آن است. برای این که دستکش فرم دستتان را بگیرد و حالت خود را از دست ندهد و خراب نشود، هر روز بعد از روغن کاری چند دقیقه ای آن را دستتان کرده و بازی کنید. تکرار این کار تا چندین هفته باعث می شود دستکش بهتر روی دست ها قرار گیرد و شما هنگام بازی با آنها حس بهتری داشته باشید.

البته راه دیگری که برای این کار وجود دارد این است که توپ را در داخل دستکش گذاشته و در آن گره بزنید.

3 روغن کاری دستکش بیسبال

تمیز کردن دستکش

1- دستکش ها را بعد از استفاده تمیز کنید.

هر بار بعد از استفاده چه در بازی و چه به صورت تفریحی، دستمالی تمیز روی آن کشیده و هرگونه آلودگی و کثیفی را از سطح دستکش بردارید.

4 روغن کاری دستکش بیسبال

2- از مقدار کمی پاک کننده استفاده کنید.

در صورتی که کثیفی عمیق بوده و با پارچه از بین نمی رود، مقداری مایع تمیز کننده روی پارچه یا اسفنجی ریخته و بر تمام سطح دستکش یعنی سوراخ ها و دوخت ها بزنید.

• از ماده ی تمیز کننده ی مناسب چرم استفاده کرده و پاک کننده های بر پایه ی نفت، روغن و چربی را بکار نگیرید.

• این نوع تمیز کاری را با فواصل زمانی کم انجام دهید. استفاده ی زیاد از این روش و بیش از حد تمیز کردن، به بافت چرم و دستکش آسیب می زند. اگر بعد از هربار استفاده از دستکش، آن را با پارچه تمیز کنید، تنها یکبار استفاده از این روش در طول یک سال لازم می شود.

3- دستکش ها را خشک کنید.

از پارچه ای استفاده کرده و تمام مواد تمیز کننده را از دستکش ها بردارید تا خشک شوند. می توانید به مدت یک شب آنها را در هوای آزاد خشک کنید. دستکش ها بعد از خشک شدن چرم کمی سخت تر می شوند اما با استفاده ی منظم نرم می شوند.

نکات ضروری

1- از روغن کم با فواصل زمانی کم استفاده کنید.

روغن کاری و تمیز کاری را بیش از حد انجام نداده و از میزان کم روغن و پاک کننده  استفاده کنید. دستکش ها را در آب و روغن نخیسانید. زیرا نتیجه ی عکس داشته و باعث زودتر خراب شدن و از بین رفتن دستکش ها می شود.

7 روغن کاری دستکش بیسبال

2- از روغن ها و پاک کننده های مناسب چرم استفاده کنید.

دقت کنید که چرم حساس بوده و احتیاج به مراقبت های ویژه دارد. قبل از استفاده ی روغن یا مایع تمیز کننده، اطمینان حاصل کنید که مناسب چرم باشند.

3- دستکش ها را در هوای آزاد بگذارید.

دستکش ها همیشه باید در هوای آزاد نگهداری شوند. حتی هنگام خشک کردن آنها بعد از روغن کاری یا تمیز کردن، هرگز از سشوار یا دیگر خشک کن ها استفاده نکنید. زیرا به بافت آن آسیب می زند.

4- دستکش ها را داخل مایکروویو قرار ندهید.

شاید شنیده باشید که مایکروویو راهی خوب و آسان برای خشک کردن دستکش بوده و به آن آسیبی نمی رساند. اما واقعیت این است که این راه اشتباه بوده و ممکن است انجام این کار با آتش سوزی همراه شود. زیرا در بافت برخی از دستکش ها قطعات فلزی یافت می شوند که ممکن است جرقه زده و آتش سوزی رخ دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا