فضای مجازی

چگونه تاریخچه یا هیستوری توییتر را پاک کنیم؟

نحوه پاک کردن تاریخچه توییتر

ثابت شده که شبکه های اجتماعی از هر نوعی که باشند برای سلامت روانی بسیار مضر بوده و بهتر است کنار گذاشته شوند. چرا که نه تنها باعث آشفتگی ذهنی و درگیر کردن مغز و رساندن امواج مضر به آن می شوند، بلکه در صورت استفاده غلط از آن می توان فضای مجازی را به بمبی تشبیه کرد که در جهت تخریب زندگی درونی یعنی عواطف و احساسات و زندگی بیرونی یعنی زمان، شغل و… فعال شده است. با این حال امروزه فضای مجازی به عنوان عضو جدایی ناپذیر زندگی مان بوده که تقریباً همه از آن استفاده می کنیم. به همین دلیل مدیریت کردن این محیط از این نظر که آسیبی به خودمان و موقعیت اجتماعیمان وارد نکند، بسیار مهم است.

توییتر یکی از این محیط هایی است که دیده شده بیش از دیگر انواع برنامه های مشابه، مشکلاتی را برای کاربران خود ایجاد می کند و کاربران همیشه در پی مدیریت بهتر آن می باشند. یکی از مسائلی که در توییتر برای کاربران بیش از هر چیزی مورد توجه است، پاک کردن تاریخچه یا هیستوری آن است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. پس با فن تریکس همراه باشید…

1 نحوه پاک کردن تاریخچه توییتر

برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

قدم اول: انتخاب سرویس مناسب این کار

سرویس ها و خدمات بسیار زیادی وجود دارند که برای مدیریت تاریخچه یا هیستوری توییتر و پاک کردن آن طراحی شده اند. بعضی از این سرویس ها کاملاً رایگان بوده و برخی پولی می باشند. یکی از رایج ترین و پر طرفدارترین این سرویس ها که کاملاً رایگان می باشد TweetDelete است که به کاربر اجازه می دهد هم هیستوری و تاریخچه ی توییتر را پاک کرده و هم تایمری را برای پاک کردن توییت های بعدی در آینده تنظیم نماید. همچنین دارای سیاست حفظ حریم خصوصی نیز می باشد.

از دیگر سرویس ها برای این کار TwitWipe می باشد که کاری مشابه با همان چیزی که گفته شد انجام می دهد، اما پر از تبلیغات مزاحم بوده و کار با آن کمی دشوار می باشد.

قدم دوم: آرشیو کردن توییت ها (دلخواه)

قبل از این که تصمیم به پاک کردن تاریخچه ی هیستوری خود در یکی از سرویس های گفته شده بکنید، شاید لازم باشد توییت های خود را بایگانی کنید. برای دسترسی به آرشیو، به قسمت تنظیمات (Twitter Settings) توییتر رفته و روی ” Your Twitter Data ” که در ستون سمت چپ قرار دارد بزنید. سپس به سمت پایین اسکرول کرده تا به Twitter Archive برسید. در این قسمت می توانید درخواست کنید که آرشیو توییترتان به آدرس ایمیلی که هماهنگ با توییتر اکانتتان است ارسال شود. تا همیشه آرشیو توییتر را در اختیار داشته باشید.

2 نحوه پاک کردن تاریخچه توییتر

بسته به اینکه چه مقدار توییت در طی سال ها جمع آوری شده باشد، ارسال آرشیو به ایمیل ممکن است طول کشیده و زمانبر باشد. اما در نهایت پس از پایان این زمان ایمیلی دریافت خواهید کرد که از شما می خواهد آرشیو را دانلود کنید. آرشیو به صورت فایل زیپی است که با کلیک روی آن صفحه ی وبی باز شده و تمامی تاریخچه ی توییترتان در آن می باشد.

البته این گزینه کاملاً دلخواه بوده و بدون بکاپ گیری نیز می توانید تمامی تاریخچه را پاک کنید.

3 نحوه پاک کردن تاریخچه توییتر

قدم سوم: پاک کردن هیستوری

به دلیل این که TweetDelete بهترین سرویس قابل دسترس برای پاک کردن تاریخچه و هیستوری توییتر است، ما نحوه ی استفاده از این سرویس را آموزش خواهیم داد.

برای این کار به راحتی در اکانت خود وارد شوید و فرآیند پاک کردن توییت ها را آغاز کنید. هر بار و در هر فرآیند پاکسازی 3,200 توییت پاک می شود. مثلاً اگر کل توییت ها 15,000 عدد باشد لازم است که 5 بار از TweetDelete برای پاک کردن کامل هیستوری استفاده کنید. خوشبختانه انجام این کار بسیار ساده است. برای شروع کار وارد اکانت توییتر خود شوید، قسمت کسب اجازه ی اپلیکیشن را تایید کرده و سپس تیک مربعی که در کنار آن عبارت ” Delete all my existing tweets before activating this schedule ” نوشته شده است را بزنید. سپس روی activate کلیک کرده تا تمامی هیستوری پاک شود.

4 نحوه پاک کردن تاریخچه توییتر

توجه داشته باشید که اگر قصد دارید توییت های مربوط به زمان خاصی را پاک کنید، تیک عبارت Delete all my existing tweets که با قرمز نوشته شده است را نزده و از کشویی که در بالای همین گزینه قرار دارد توییت های مربوط به زمان خاص را انتخاب کرده و پاک کنید.

در ضمن به یاد داشته باشید که قبل از شروع فرآیند پاکسازی حتماً تیک مربوط به گزینه های ” post to my feed ” و ” follow @Tweet_Delete ” را بردارید.

لازم به ذکر است که انجام فرآیند پاکسازی تاریحچه زمانبر است. به طوری که هر بار با فعال کردن TweetDelete، تاریخچه به آرامی در طول دقایقی پاک شده و ناپدید خواهد شد.

قدم چهارم: تنظیم تایمر پاکسازی

همچنین TweetDelete به شما این امکان را می دهد که برای پاک کردن تاریخچه، بازه ی زمانی خاصی را انتخاب کنید تا به صورت اتوماتیک، تاریخچه در بازه ی زمانی انتخابی مثلاً یک هفته، دو هفته، یک ماه، دو ماه، سه ماه، شش ماه و حتی یک سال پاک شود. می توانید به راحتی این گزینه را تنظیم کرده و از بابت حذف خودکار تارخچه ها خیالتان راحت باشد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
theverge




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد

برای حذف یکباره هیستوری لایکها در توییتر روشی هست؟

دکمه بازگشت به بالا