فضای مجازی

راهنمای کامل پاکسازی نیوز فید news feed در فیسبوک Facebook

فیسبوک از جمله شبکه های اجتماعی می باشد که هنوز هم با گذشت چندین سال از ساخت آن طرفداران زیادی داشته و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته ست. احتمالاً شما هم با این مشکل در فیسبوک مواجه هستید که با ورود به قسمت نیوز فید آن شاهد پست های بی مزه و بی اساس و حتی آزار دهنده ای می شوید که برای رد شدن از آن ها باید دقت کنید تا مطلب مورد نظر و مورد علاقه ی خود را بیابید. به عبارت دیگر، برخی کاربران پست های نامربوط و پشت سرهمی در نیوز فید گذاشته و موجب شلوغی آن می شوند. در نتیجه کاربران دیگر، پست های ضروری تر را نخواهند دید یا فرصت این کار را پیدا نمی کنند.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با روش پاک کردن تاریخچه توییتر آشنا شوید.

>> روش پاک کردن تاریخچه یا هیستوری توییتر <<<


فیسبوک چند روش ارائه کرده است که شما با استفاده از این روش ها می توانید در قسمت نیوز فید پست هایی که به آن ها علاقه ای ندارید را حذف کرده تا بتوانید سریع تر به مواردی که می خواهید و مورد نیاز شما است دسترسی پیدا کنید. این روش ها در موبایل نیز قابل استفاده است.

در ادامه از این روش ها نام برده شده است.

1- استفاده از قابلیت snooze

شاید دوست شما بیش از حد در مورد یک شغل جدید، رابطه یا یک غذای جدید پست می گذارد و موجب آزار شما می شود؛ می توانید آن ها را غیرفعال کنید. اگر می خواهید به طور موقت پست های برخی افراد را غیر قابل دسترس کنید، فیسبوک قابلیتی را ارائه کرده که با استفاده از ویژگی جدید snooze، می توانید چنین پست هایی را تا 30 روز غیر قابل دسترس کنید. در واقع با این قابلیت، پست هایی که باب میل شما نیست و دوست ندارید را در مدت زمان مشخصی به حالت تعلیق در می آورید. برای این کار، روی دکمه سه نقطه در کنار پستِ گذاشته شده یا صفحه مورد نظر، کلیک کرده و گزینه Snooze را انتخاب کنید.

1 پاکسازی news feed فیس بوک

2- مخفی کردن پست ها

اگر می خواهید پست های یکی از دوستان خود را داشته باشید اما نه همه را و با تکرار کمتر، می توانید از فیسبوک بخواهید که پست های کمتری از این شخص را برای شما نمایش دهد. برای این کار، روی دکمه سه نقطه در کنار یکی از پست های گذاشته شده آن شخص کلیک کرده و گزینه Hide post را انتخاب کنید. با این کار، پست فعلی پنهان شده و پست های کمتری نمایش داده می شوند.

3- استفاده از قابلیت آنفالو

برای استفاده از قابلیت آنفالو کردن در فیسبوک، این اجازه به شما داده می شود تا دوستان خود را داشته باشید اما پست های آن ها را در نیوز فید نبینید. برای این کار، از دکمه سه نقطه، گزینه Unfollow را انتخاب کنید. با این کار شما پست های جدید آن شخص را نخواهید دید، اما او نمی داند که شما پست هایش را دنبال نمی کنید.

4- استفاده از گزینه بلاک

از این روش برای زمان هایی استفاده می شود که از فردی که پست زیاد و نامربوط می گذارد هم خوشتان نمی آید. در واقع راه حلی برای جدا کردن راه خود از آن شخص را می یابید. برای این کار، به صفحه پروفایل شخصی وی بروید و از گزینه های موجود، گزینه Block را انتخاب کنید. با این کار، شما پروفایل او را مسدود کرده اید و او نه می تواند پست های شما را ببیند و نه می تواند شما را در پست های جدیدش تگ کند. البته، آن شخص متوجه نمی شود که شما او را بلاک کرده اید، اما ممکن است دیگر نام شما را در فهرست دوستان خود نبیند.

2 پاکسازی news feed فیس بوک

5- گزارش پست

اگر در قسمت نیوز فید، پست توهین آمیزی مشاهده کردید، می توانید آن را به فیسبوک گزارش دهید. برای این منظور، روی دکمه سه نقطه ضربه بزنید و از آن قسمت، گزینه Give feedback on this post را انتخاب کنید. در این صورت، فیسبوک به شما اجازه می دهد در مورد پست توهین آمیز یا نامربوط شامل خشونت، توهین و تعرض، خودکشی، خودآزاری و … کمی توضیح دهید. فیسبوک، این پست را بازبینی کرده و اگر با استانداردهای فیسبوک مطابقت نداشت، آن را حذف خواهد کرد. اگر فیسبوک با فردی که پست توهین آمیز یا نامشروع گذاشته است ارتباط برقرار کرد، نام و اطلاعات شخصی شما را به طور محرمانه نگه می دارد.

فیسبوک علاوه بر قابلیت پاکسازی نیوز فید News Feed قابلیت های دیگری از جمله “پنهان کردن تبلیغات” و “غیرفعال کردن آیکون Chat Heads برای مسنجر فیسبوک در Android” را نیز دارد. برای مطالعه متن کامل این مقالات به لینک زیر از وبسایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> آموزش مخفی کردن تبلیغات فیسبوک <<<

>>> نحوه غیرفعال کردن آیکون Chat Heads برای مسنجر فیسبوک در Android <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
cnet




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا