خانه و کاشانه

8 راه ساده برای بروز کردن آشپزخانه بدون بازسازی و تعمیرات

راه های ساده بروز کردن آشپزخانه

اکثر انسان ها تصوراتی از یک آشپزخانه ی رؤیایی و مدرن شبیه به عکس ها و پوستر ها را در ذهن خود دارند که برای رسیدن به آن باید تعمیرات یا نوسازی هایی انجام داد. این کارها نیازمند هزینه و وقت زیادی می باشد که ممکن است همه ی افراد توانایی انجام آن را نداشته باشند. این تصورات به این معنی نیست که برای بهتر کردن فضای آشپزخانه ی خود هیچ کاری انجام ندهید. تنها با چندین راه ساده ی تعمیر و بازسازی، بدون هزینه اضافی می توانید یک آشپزخانه بروز و رؤیایی داشته باشید. پس با فن تریکس همراه باشید.

1 بروز کردن آشپزخانه

1- لوازم قدیمی آشپزخانه را تعویض کنید.

لوازم قدیمی و کهنه را با وسایل جدید و نو تعویض کنید. کار خود را این گونه شروع کنید: لوازم و وسایل موجود در دکوراسیون آشپزخانه که از جنس فلز هستند را کنار گذاشته و وسایل به روز و امروزی تر را جایگزین آنها کنید. این کار بسیار راحت و سریع انجام می شود و هزینه زیادی هم لازم ندارد.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس از زمان دور ریختن و شستن وسایل بهداشتی خانه و آشپزخانه آگاه شوید.

>>> تاریخ انقضای وسایل بهداشتی آشپزخانه <<<


2- بروز کردن آشپزخانه با رنگ کردن کابینت ها

رنگ آمیزی کابینت ها کار بسیار راحتی است و به طور باورنکردنی در نمای آشپزخانه شما تأثیر خواهد گذاشت. اگر بخواهید این کار را خودتان انجام دهید، یک یا دو قوطی رنگ و کمی روغن (گریس) نیاز دارید که قیمتشان خیلی هم بالا نیست. با این کار، بدون تعویض کابینت ها یا هزینه کردن برای بازسازی آنها به رنگ و طرح دلخواه خود می رسید. برای رنگ کردن کابینت ها، می توانید از هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید؛ اما در حال حاضر رنگ هایی مانند سیاه، سفید، خاکستری و قهوه ای طرفداران بیشتری دارند.

3- چند قفسه، اضافه کنید.

اگر قسمت زیادی از دیوارهای آشپزخانه خالی است؛ می توانید با نصب چند قفسه و شلف آنها را پر کنید. می توانید با چیدن بلور، سرویس های چینی یا وسایل دکوری شیک در این قفسه ها، به آشپزخانه خود نمای جالب توجهی بدهید. به جای قفسه، می توانید تاقچه های شیک و از پیش آماده را دیوار کوب کرده و از آنها برای چیدن وسایل تزئینی استفاده کنید.

4- پوششِ رویی کانتر را تعویض کنید. اگر پوشش ندارد، برای آن تهیه کنید.

برای پوشاندن کانتر، باید اندازه کانتر را بررسی کرده و یک تخته ام دی اف یا سنگ مرمرِ بزرگتر از آن تهیه کنید تا تمام کانتر را بپوشاند. این کار نیز آشپزخانه را مدرن تر می کند و برای زمانی که کانتر کمی کهنه تر شده است بسیار کارآمد می باشد. با این کار می توانید قسمت های آسیب دیده کانتر را پوشانده و نمای آن را به روز تر کنید.

5- در قسمت زیرینِ کابینت های بالایی لامپ تعبیه کنید.

اگر در قسمت زیرینِ کابینت های بالایی لامپ هایی را تعبیه و آنها را روشن کنید، به دلیل انعکاس نور از آن قسمت، وسایل آشپزخانه نمای زیبایی به خود می گیرند. برای این کار، به چند لامپ ال ای دیِ بدون باتری یا هر نوعی که قابلیت اتصال به قسمت پایین کابینت را داشته باشد، نیاز دارید. روشن کردن این لامپ ها فضای آشپزخانه را خصوصاً در هنگام شب، خاص تر و رمانتیک تر می کند و با روشنایی لامپ های سقفی بسیار تفاوت دارد.

6- کمی برای خرید یک وسیله جدید هزینه کنید.

وسیله ای که بیشترین استفاده از آن را دارید و یا در معرض دید بیشتری قرار دارد را انتخاب کرده و آن را با مدل جدیدتر، تعویض کنید. هزینه ای که برای این کار می کنید، در برابر نمای زیبایی که به آشپزخانه شما داده می شود، بسیار ناچیز است.

7- دیوارها را رنگ آمیزی کنید.

ممکن است رنگ کابینت های خود را دوست داشته اما از دیگر قسمت های آشپزخانه، خسته شده باشید. برای رفع این حالت، رنگ دیوارها را تعویض کنید. از هر رنگ روشن یا تیره ای که دوست دارید برای نقاشی دیوارهای آشپزخانه استفاده کنید؛ فقط حواستان باشد که رنگ جدید دیوار باید با رنگ کابینت ها و فضای آشپزخانه هماهنگی داشته باشد.

8- در مورد فضای کابینت ها، فکر کنید.

اگر دوست دارید فضای بیشتری برای نگهداری وسایل و مواد غذایی داشته باشید، می توانید در مورد فضای کابینت ها تجدید نظر کنید. برای این کار فضای کابینت ها را با استفاده از قفسه های چند طبقه یا برخی وسایل خاص (lazy Susan)، دو برابر کنید. در نتیجه می توانید مواد و وسایل بیشتری در کابینت های خود نگهداری کنید.

همچنین می توانید در آشپزخانه گیاهان مخصوصی را پرورش دهید. در مقاله زیر گیاهان مناسب برای آشپزخانه را به شما معرفی کرده ایم.

>>> معرفی گیاهان مناسب آشپزخانه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realsimple




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا