سلامت

با اختلال نعوظ چه کنیم و چگونه میتوان این ناتوانی جنسی را درمان کرد؟

اختلال نعوظ نوعی ناکارآمدی جنسی در مردان است که در آن آلت مرد قادر نیست به وضعیت نعوظ برسد یا در آن حالت باقی بماند؛ بنابراین فرد نمی‌ تواند عملکرد رضایت ‌بخشی در آمیزش جنسی داشته باشد.

(Erectile dysfunction (ED یا همان اختلال نعوظ می تواند یک زوج را در شرایطی ناخوشایند و سخت قرار داده و باعث سردی رابطه شود. اگر این مشکل را دارید لازم است تا برطرف شدن کامل مشکل، برای حفظ صمیمت و روابط عاشقانه رو راست باشید. درمورد خواسته ها و احساسات خود باهم صحبت کنید تا رابطه تان رو به سردی نرود. اگر چه ممکن است مشکل به وجود آمده کمی حاد به نظر برسد، اما از سرزنش و نقد و قضاوت های بیجا دوری کرده و سعی کنید با همدلی، عشق و حمایت مشکل را در کنار هم حل کنید. در ادامه راه کارهای بیشتری را برای بهتر کنار آمدن با این مشکل برای شما خواهیم گفت.

حمایت

1- با همدیگر همکاری کنید.

اختلال نعوظ می تواند روی هر یک از زوجین تأثیر بگذارد. اگر همسرتان از این مشکل رنج می برد سعی کنید در درجه ی اول بفهمید نسبت به مشکل خود چه حسی داشته و چگونه عزت نفسش را در گیر کرده است. همچنین دریابید که چگونه مایل است با شما رابطه ای عاشقانه برقرار و چه چیز را می خواهد جایگزین رابطه ی جنسی کند. نسبت به احساس و خواسته هایش واکنش مثبت نشان داده و با او همکاری کنید تا بتوانید با حمایت کردن مشکل را حل کنید. از آن جایی که اختلال نعوظ تا حدی ریشه در روحیات فرد دارد، سعی کنید تمام سختی ها را بپذیرید و همسرتان را با عشق و آرامش، حمایت و در بهبود مشکل یاری کنید.

1 درمان اختلال نعوظ

2- به هیچ وجه شریک زندگیتان را سرزنش نکنید.

ممکن است به دلیل مشکلتان ناخودآگاه از هم دیگر دور شوید. سرزنش کردن این دوری را دو برابر می کند. به این باور برسید که اختلال به خاطر رفتار او نیست و دلیل آن عواملی مانند مصرف برخی داروها، سن، استرس و… می باشد. پس می توان گفت سرزنش مشکل را نه تنها حل نمی کند، بلکه استرس را افزایش داده و مشکل را حاد تر خواهد کرد.

2 درمان اختلال نعوظ

3- به همسرتان فشار وارد نکنید.

بر روی رفتارهای جنسی تمرکز نکرده و از این جهت به همسرتان فشار وارد نکنید. زیرا نه تنها کارساز نخواهد بود، بلکه مشکل را شدیدتر می کند. روابط عاشقانه لزوماً نباید منجر به رابطه ی جنسی شود. حتی بدون رابطه ی جنسی هم می توانید خود را غرق در عشق کرده و از با هم بودن نهایت لذت لازم را ببرید.

4- به پزشک مراجعه کنید.

از درمان پرشکی استفاده کنید. در تمامی ملاقات های همسرتان با پزشک شرکت کرده و از هر نظر در کنارش باشید تا مورد حمایت شما قرار گیرد. با این کار، اگر اختلال نعوظ همسرتان ریشه در مسائل روحی داشته باشد، دلگرمی و حمایت معنوی شما در کنار درمان های دارویی صد در صد مؤثر خواهد بود.

5- در مورد رابطه ی جنسی روراست صحبت کنید.

بسیاری از زوج ها نمی توانند در مورد رابطه ی جنسی، علایق، انتظارات و هر آن چه که در یک رابطه حس خوب به آن ها القا می کند، با یکدیگر صحبت کرده و احساس شرم می کنند. این مسئله شاید ساده به نظر برسد، اما خود شروع مشکلاتی مانند سردی در رابطه، بی علاقگی و در نهایت هم مشکلی به نام اختلال نعوظ می شود. هر چه با هم رو راست تر باشید علاقه و میل جنسی افزایش می یابد. با صحبت کردن در این موارد به همسرتان بفهمانید که رابطه باید وجود داشته باشد و باید مشکل را در کنار هم حل کنید.

درمان های دارویی

1- آزمایش دهید.

گاهی اختلال نعوظ ممکن است ریشه در مشکلات روحی نداشته و نشانه ای از بیماری هایی مانند بیماری کرونری، بیماری های کبدی یا دیابت باشد. پس آزمایشات پزشکی را جدی بگیرید.

2- از مراجعه به سکسولوژیست خجالت نکشید.

سکسولوژیست می تواند شما را به صورت حرفه ای کمک کند. زیرا می توانید با وی درمورد آن چه که در حریم شخصی و فضای امنتان می گذرد صحبت کرده، تا راه حل هایی را به شما پیشنهاد دهد.

3- به مشاور و روانشناس مراجعه کنید.

همانطور که گفته شد اختلال نعوظ می تواند رابطه ی مستقیمی با استرس، افسردگی و مشکلات روحی داشته باشد. در صورتی که خودتان نتوانید این مشکلات را حل کنید مراجعه به روانشناس ضروری است.

4- سبک زندگی خود را تغییر دهید.

مراقبت از بدن عملکرد آن را بهبود می بخشد. تغییر سبک زندگی، یعنی نوع تغذیه، تعادل، سلامت و ورزش، کاهش استرس، نقش بسیار مهمی در غلبه بر این مشکل دارد. پس مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را کنار بگذارید.

3 درمان اختلال نعوظ

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا