حیوانات و جانوران

چگونه پر و بال، دم و ناخن یک پرنده را برای طولانی مدت نگهداری کنیم؟

نگهداری طولانی مدت اجزای بدن پرندگان

برای نگهداری طولانی مدت اجزای بدن پرندگان، روش ها و متدهای مختلفی وجود دارد. اما روش خشک کردن گوشت و پنجه، و نگهداری طولانی مدت آن ها، بسته به گوشت اجزای پرنده، متفاوت خواهد بود. اجزای بعضی پرنده ها را ذاتاً می توان طولانی مدت نگهداری کرد؛ اما اجزای برخی از پرندگان را به هر روشی هم که نگهداری کنید، نهایتاً بعد از 3 سال از بین می رود. نکته ای که در این رابطه، ذکر آن بسیار مهم می باشد، این است که اگر بخشی از بدن پرنده که قصد نگهداری طولانی مدت آن را دارید تازه نباشد، امیدی به عمر طولانی آن نداشته باشید؛ زیرا این قسمت از بدن او به مرور زمان پوسیده و از بین می رود.

1 روش نگهداری طولانی اجزای بدن پرندگان

این مسئله مخصوصاً در مورد دم و پر پرندگان بیشتر صدق می کند. یعنی باید تازه باشند؛ تا با یکی از روش های زیر بتوان آن ها را طولانی مدت نگهداری کرد.

نگهداری اجزای بدن پرندگان با آب نمک

بهترین روش برای نگهداری بال ها و دم تازه ی پرندگان ، خیساندن آن ها در محلول آب نمک اشباع شده به مدت دو هفته می باشد. برای این کار، در یک سطل حاوی آب ولرم آنقدری نمک ریخته و هم بزنید تا آب کاملاً اشباع شده و دیگر نمک در آن حل نشود. بعد بال یا دم را در آن گذاشته و روی آن وزنه یا سنگی بگذارید؛ تا روی آب شناور نشود. بعد از دو هفته آن را در آورید؛ و به حالتی که می خواهید خشک شود روی تخته یا هر سطحی میخ کنید. سپس اجازه دهید دو هفته ی دیگر بماند؛ تا کاملاً خشک شود. بعد از دو هفته آن را از تخته جدا کرده و آب بکشید. برای نرم شدن پرها، توصیه می شود آن را با شامپوی نرم کننده شسته و خوب آب بکشید؛ سپس آن را با سشوار خشک کرده و در هر جایی از منزل که می خواهید، قرار دهید.

برای نگهداری پاها یا همان پنجه های پرندگان می توانید از روش گفته شده استفاده کنید. قسمت گوشتی پنجه خشک می شود؛ و آب نمک نیز میکروب ها و حشرات ریز روی آن که به مرور زمان باعث خوردگی قسمت گوشتی پنجه می شوند را از بین می برد؛ و می توانید برای مدت طولانی آن را نگهداری کنید. اما اگر قصد نگهداری طولانی مدت ناخن پرندگان را دارید، و ناخن از پنجه جدا شده و قسمت گوشتی پای پرنده در اختیارتان نیست، از بوراکس استفاده کنید. البته اگر پنجه هم به ناخن متصل باشد، می توان از بوراکس استفاده کرد. اما روش آب نمک بهتر است؛ زیرا بوراکس تنها رطوبت را از آن دفع کرده و موجودات ریزی که از پنجه تغذیه می کنند را از بین نمی برد.

نگهداری اجزای بدن پرنده‌گان در بوراکس

کف ظرفی یک لایه بوراکس با ارتفاع 2 تا 4 سانتی متر بریزید. سپس پنجه یا ناخن را روی آن قرار داده و یک لایه ی دیگر بوراکس با همان ارتفاع لایه ی زیرین بریزید؛ به طوری که پنجه یا ناخن کاملاً در بوراکس دفن شود. باید اجازه دهید یک ماه به همین حالت بماند. بعد از یک ماه پنجه را در آورده، روی آن اسپری ضد پرکنی پرندگان که در بازار وجود دارد بزنید؛ تا تمامی میکروب ها و موجودات ریز آن از بین بروند. سپس در هر جایی که دوست دارید از آن ها نگهداری کنید.

اگر نمی خواهید از ناخن پرندگان به عنوان شیئی تزئینی استفاده کنید، و تنها قصد دارید آن را برای طولانی مدت نگهداری کنید؛ بهتر است اجازه دهید در همان بوراکس بماند. زیرا در معرض رطوبت و عناصر هوا نخواهد بود و روند از بین رفتگی آن بسیار کند خواهد شد. در غیر این صورت روی ناخن اسپری زده و برای حفظ طولانی مدت آن، روی آن برق ناخن بزنید.

در نهایت به یاد داشته باشید، که نمی توان برای همیشه اجزای پرندگان را حفظ کرد؛ زیرا به مرور زمان پوسیده شده و از بین می روند. تنها شانسی که برای نگهداری طولانی مدت اجزای بدن پرندگان وجود دارد، تازه بودن آن است. اگر اجزا تازه نباشد، روش های گفته شده فقط روند از بین رفتگی و پوسیدگی آن ها را کمی کند می کند.

فن تریکس در مقاله زیر نحوه تاکسیدرمی یا خشک کردن حیوانات و پرندگان را به شما آموزش می دهد.

>>> آموزش تاکسیدرمی حیوانات <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
nativetech




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا