سرگرمی و اوقات فراغت

چگونه موهای عروسک را شسته و از آن مراقبت کنیم؟

حتماً برای اکثر افراد اتفاق افتاده است که موهای عروسکشان پس از چند بار بازی با عروسک، کثیف شده و در هم می پیچد. برای نرم و تمیز کردن موهای بیشتر عروسک ها، می توان از نرم کننده ها یا شامپوهای بچه استفاده کرد. این محصولات، موهای عروسک را نرم کرده و گره های آن را باز می کند. پس از نرم شدن و باز شدن موهای عروسک، بهتر است مرتباً مو ها شانه زده شوند تا این مشکلات مجدداً پیش نیاید. جنس موهای بیشترِ عروسک ها، پلاستیکی یا کاموایی بوده و به راحتی با شامپوهای بچه یا نرم کننده ها قابل شستشو و نرم شدن هستند. با این حال، قبل از استفاده از آنها، حتماً دستورالعمل درج شده روی محصول را بخوانید تا مطمئن شوید که آیا می توانید از آن برای شستن مو های عروسک استفاده کنید یا خیر.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر با چگونگی تمیز کردن اسباب بازی های حمام کودک آشنا شوید.

>>> تمیز کردن اسباب بازی های حمام کودک <<<


استفاده از نرم کننده

1- موهای عروسک را در یک نرم کننده بخیسانید.

برای نتیجه بهتر از یک مارک معروفِ نرم کننده استفاده کنید. کمی نرم کننده را در یک ظرف بریزید. مقدار نرم کننده ی مورد استفاده، به حجم موهای عروسک بستگی دارد. اما باید به قدری باشد که تمام موهای عروسک را بتوان در آن قرار داد و خیساند.

• برای جلوگیری از استفاده بیش از حدِ مورد نیاز از نرم کننده، کار خود را با مقدار کمی از آن شروع کنید. سپس موهای عروسک را در آن قرار داده و بعد از آن نرم کننده کافی روی موها بریزید.

• پس از قرار دادن موها در نرم کننده، با استفاده از انگشتان خود، آنها را طوری به نرم کننده آغشته کنید که موهای عروسک به طور کامل توسط نرم کننده پوشانده شوند.

• به این نکته توجه داشته باشید که بدن عروسک را نباید در نرم کننده قرار دهید. اجازه دهید موها حداقل یک ساعت در نرم کننده بمانند. اگر برایتان مقدور است اجازه دهید یک شب در نرم کننده خیس بخورند.

2- موهای عروسک را شانه کنید.

پس از خارج کردن موهای عروسک از نرم کننده، بدون اینکه موها را بشویید و در همان حالتی که هنوز موها به نرم کننده آغشته هستند، موها را شانه کنید. نرم کننده سبب نرم شدن موها و در نتیجه باز شدن گره موها می شود.

• برای این کار، از یک شانه مخصوص موهای مصنوعی یا کلاه گیس استفاده کنید. این شانه ها دارای دندانه های پهن بوده و به موهای عروسک آسیب نمی رسانند. اگر شانه مخصوص ندارید، از یک شانه معمولی با دندانه های پهن استفاده کنید. البته برای عروسک هایی مانند باربی، ممکن است شانه های ریزدندانه بهتر باشند.

• موها را آرام شانه بزنید تا آسیب نبینند.

• اگر موهای عروسکتان خیلی بلند است، قبل از شانه زدن، بخشی از گره ها را با انگشتان خود باز کنید، سپس شانه بزنید.

3- موهای عروسک را بشویید.

سرِ عروسک را در یک تشت یا ظرف کوچک نگه دارید و روی آن آب بریزید و بشویید تا تمام نرم کننده از موهای عروسک، شسته شوند. اگر نرم کننده روی موها باقی بماند می تواند موهای عروسکتان را خراب کند. چند بار موها را به آرامی فشار دهید و دقت کنید که آب خارج شده از موها هنوز نرم کننده دارد یا خیر.

• پس از آبکشی، موها را خشک کنید. برای این کار، هم می توانید از یک دستمال یا حوله تمیز استفاده کنید و هم موهای عروسک را در آفتاب قرار دهید تا خشک شوند.

• برای خشک کردن موهای عروسک از سشوار استفاده نکنید. زیرا موهای عروسک لطیف و حساس بوده و آسیب می بینند.

4- پس از اینکه موهای عروسک را خشک کردید، با یک شانه ی دندانه ریز آنها را شانه بزنید.

شانه دندانه ریز گره های کوچکِ موها را باز می کند.

استفاده از شامپو بچه

1- در یک ظرفی با اندازه مناسبی که موهای عروسک را در خود جای دهد، مقداری آب سرد بریزید.

آب گرم یا داغ می تواند باعث در هم پیچیدن موهای عروسک شود، خصوصاً اگر موهای عروسک فر یا مجعد باشد.

2- یک چهارم قاشق چای خوری شامپو بچه را به آبِ درون ظرف اضافه کرده و هم بزنید تا کاملاً در آب حل شود.

• از شامپوهای معمولی برای شستن موهای عروسک استفاده نکنید. شامپو بچه به اندازه کافی ملایم بوده و به موها آسیب نمی رساند. اگر شامپو بچه نداشتید، از یک شامپوی معمولی اما ملایم مانند شامپو بدن مخصوص پوست های حساس، یا شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

3- پس از حل شدنِ کامل شامپو در آب، موهای عروسک را در آن قرار دهید.

موهای عروسک را در ظرف تکان دهید تا کاملاً خیس شود. سپس با انگشتان خود موها را ماساژ داده تا کف کند.

4- پس از کف کردن موهای عروسک، حدود 10 دقیقه زمان بدهید تا موها درون ظرف باقی بمانند.

با این کار موها کاملاً نرم شده، گره موها باز و موها براق می شوند.

5- پس از گذشت زمان 10 دقیقه ای، موها را سه بار آب بکشید.

برای این کار، آب و شامپوی درون ظرف را خالی کرده، ظرف را شسته و با آبِ تمیز پر کنید. موهای عروسک را درون آن قرار داده و بشویید. مجدداً ظرف را خالی و آبکشی کرده و با آب تمیز پر کنید. سپس موها را دوباره بشویید. این کار را سه بار تکرار کنید.

• موها باید کاملاً شسته شوند. اگر پس از بارِ سوم، هنوز هم موها دارای کف شامپو بودند، دوباره آنها را بشویید تا شامپو کاملاً از روی موها برطرف شود. اگر شامپو روی موهای عروسک بماند در درازمدت سبب آسیب به موها می شود.

6- پس از شستن موها، آنها را خشک کنید.

تا زمانی که موها خیس هستند نباید آنها را شانه بزنید. برای خشک کردن موها، می توانید عروسک را به صورت برعکس (از پاها) آویز کنید.

7- زمانی که موها خشک شده و فقط کمی نمدار هستند، آنها را شانه بزنید.

برای عروسک های کوچک تر، از شانه های ریزدندانه و برای عروسک های بزرگ تر، از شانه های مخصوص موهای مصنوعی یا شانه های دندانه درشت استفاده کنید.

• موها را آرام شانه بزنید تا آسیب نبینند.

مراقبت از موهای عروسک

1- پیش از شستن مو های عروسک ، مطمئن شوید که کش یا گیره ای روی موها نمی باشد.

مو های عروسک غالباً با پاپیون، دستمال، گیره، کش، گل سر، سنجاق و … تزئین می شود. حتماً قبل از شستن ، آنها را از موها باز کنید.

2- مرتباً موهای عروسکتان را شانه کنید.

اگر دوست دارید موهای عروسکتان همیشه نرم و خوش حالت باقی بماند و در هم گره نخورد، پس از هر بار بازی با آن، حتماً موهایش را شانه بزنید.

• برای شانه زدن موهای عروسک، بهتر است از قسمت پایین گره موها شروع کرده و به سمت بالا شانه بزنید.

3- موهای عروسکتان را همیشه باز نگذارید.

باز گذاشتن موهای عروسک، سبب گره خوردن و درهم پیچیدنشان می شود. پس بهتر است آنها را ببندید. برای این کار، می توانید از دیزاین های ساده مانند دم اسبی استفاده کنید و یا آنها را ببافید. این کار یک سرگرمی جالب نیز می باشد.

4- پیش از شستن مو های عروسک ، بهتر است دستورالعمل مربوط به موهای عروسک را بخوانید؛ زیرا غالباً هر عروسکی دستورالعمل خاصی برای شستن موهایش دارد. البته اگر هنوز آن را نگه داشته اید!

5- اگر عروسک شما دارای یک بخش مکانیکی است (مانند عروسک هایی که آواز می خوانند)، مراقب این قطعات باشید.

زیرا اگر آب به آنها برسد، خراب می شوند. در صورت امکان، سر عروسک را جدا کرده و سپس موها را بشویید. اگر سرِ عروسک قابل جداشدن نبود، بدنِ عروسک را در یک نایلون بپیچید تا آب به قسمت های حساس آن نرسد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
8 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
عالی بود

عالی بود

ریحان

من یه عروسک دارم خیلی موهاش بد شده چون چند سال تو انباری مونده
نمیدونم روش جواب میده یا نه امتحان میکنم

آناهیتا

خوب بود

مهسا

منم استفاده کردم خیلی خوب بود

میرا

عالی بود

النا

من که استفاده کردم عالی بود.

النا

من به دوستانم یاد دادم و همچنین خودمم امتحان کردم عالی بود

Parmida

آره راست می گی خوب بود

دکمه بازگشت به بالا