تغذیهسلامت

چگونه در خانه پودر ویتامین سی c تهیه کنیم؟

طرز تهیه پودر ویتامین C

اگر مایل به تقویت سیستم ایمنی بدن خود هستید، از مصرف ویتامین C به هر شکلی غافل نشوید. راه های بسیار زیادی برای استفاده از انواع محصولات سرشار از ویتامین C وجود دارد. به گونه ای که از چیزهایی که حتی فکرش را نمی کنید، می توان محصولی به دست آورد که سرشار از ویتامین C بوده و آن را به گونه ای متفاوت مصرف کرد. چیزی مانند پودر ویتامین C که در این مقاله قصد آموزش آن را داریم. اگر چه ممکن است آن را در بازار دیده باشید، اما آیا واقعاً می توان محصول دست ساز و طبیعی که در منزل تهیه شده است را با نوع بازاری آن مقایسه کرد؟!

1 تهیه پودر ویتامین C

تهیه ی پودر ویتامین سی در منزل اصلاً کار سخت و پیچیده ای نیست. فقط نیازمند زمان و کمی حوصله است. زیرا باید پوست پرتقال ها را گرفته و آن ها را خشک کرده و در طول این مدت از آن به شکل مطلوبی نگهداری کنید.

از این پودر، می توان به صورت های مختلف هم به عنوان چاشنی در غذاها و هم به صورت سرم و ماسک صورت برای زیباتر و جوان تر شدن صورت استفاده کرد. از همه جالب تر اینکه این پودر را می توان در ساخت شوینده های ارگانیک و غیر شیمیایی برای شستن آشپزخانه و به خصوص سینک ظرفشویی نیز به کار برد.

خشک کرده ی پوست پرتقال دقیقاً همانند همان لیموهایی است که یا آن را پودر کرده و به عنوان چاشنی به غذا اضافه می کنید یا به صورت کامل آن را در خورشت می اندازید. بنابراین می توانید در کنار پوست پرتقال، پوست چندین مرکبات دیگر را نیز خشک و پودر کرده و با مخلوط کردن آنها یک منبع ویتامین سی فوق العاده و کامل تهیه کنید. زیرا پوست مرکبات جایی است که مواد مغذی در آن قرار گرفته است. مثلاً اگر 100 گرم پوست پرتقال 136 میلی گرم ویتامین سی داشته باشد، میزان ویتامین سی در هر 100 گرم از خود میوه 71 میلی گرم است. بنابراین با تهیه این پودر و اضافه کردن آن به آب، شربت، در غذا و یا مخلوط کردن در عسل و خوردن با دسرهای مختلف و بسیاری موارد دیگر، ویتامین C بیشتری نسبت به زمانی که خود میوه را می خورید، دریافت خواهید کرد.


برای اطلاع از طرز تهیه و استفاده از عصاره لیمو برای مزه دار کردن غذاها به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> طرز تهیه و استفاده از عصاره لیمو برای مزه دار کردن غذاها <<<


دقت داشته باشید که در مصرف این پودر زیاده روی نکنید. خصوصاً اگر متوجه زرد شدن رنگ مدفوع خود شدید. به دلیل این که بدن از این ماده اشباع شده و اضافه ی آن از طریق مدفوع دفع می شود.

اما چگونه این پودر ارزشمند را تهیه کنیم؟

برای تهیه ی این پودر بهتر است تا جایی که امکان دارد از میوه های ارگانیک و طبیعی که مطمئن هستید عاری از هرگونه سم و میکروب کش هاست استفاده کنید. در غیر این صورت پوست مرکبات را بسیار تمیز و با دقت ضدعفونی کرده تا به هیچ وجه سموم، آفت ها و میکروب ها در پودرتان باقی نماند.

برای تهیه ی پودر ویتامین سی، از هر نوع مرکبات و یا حتی کیوی سرشار از ویتامین سی می توانید استفاده کنید. اما چیزی که بیشتر از همه پرطرفدار است، پرتقال و گریپ فروت می باشد.

یک راه مؤثر برای اینکه در کنار ویتامین سی از آنزیم های آن نیز بهره مند شده و سیستم ایمنی بدن را بهتر تقویت می کند، این است که لایه های نازک پوست نارنجی پرتقال و همچنین قسمت سفیدی زیری را به اسموتی یا دیگر پوره ها اضافه کرده و نوش جان کنید.

تهیه پودر: برای خشک کردن و تهیه ی پودر، هر مقدار پرتقال یا هر میوه ای که می خواهید را پوست بگیرید و خوب بشویید. اگر میوه ی انتخابی شما پرتقال است، سعی کنید قسمتی از پوست اسفنجی یعنی سفیدی زیر پوست هم کنده شود. سپس پوست ها را خرد کرده و به مدت 3 روز در هوای آزاد خشک کنید.

همچنین می توانید پوست پرتقال را در فر قرار دهید تا آب آن کمی گرفته شود. سپس در فضای آزاد قرار داده تا سریع تر خشک شده و به پودر تبدیل شود.

در پایان طرز تهیه سرم ویتامین C را در مقاله زیر از وب سایت فن تریکس فراگیرید.

>>> طرز تهیه سرم ویتامین C <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
nourishingjoy




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا