سلامت

طرز ساخت پد گرمایشی با نمک و اسطوخودوس برای تسکین درد گوش

تسکین درد گوش با ساخت پد گرمایشی حاوی نمک و اسطوخودوس

عفونت گوش از جمله بیماری های شایع در بین کودکان است که متاسفانه بسیار دردناک بوده و تحمل آن برای کودکان بسیار سخت می باشد. اگرچه عفونت گوش می تواند دلایل فراوانی داشته باشد، اما اغلب کودکان بعد از قرار گرفتن در استخر و آب یا محیط های آلوده، به این عفونت مبتلا می شوند. توصیه می شود برای جلوگیری از ابتلا به عفونت، بعد از شنا کردن کودک به خصوص در مکان های غیر استریل حتماً گوش او را با هیدروژن پراکسید 3 درصد شستشو دهید. اما اگر کودک به هر دلیلی دچار عفونت گوش شد، به عنوان راه حلی سریع برای تسکین درد او تا مراجعه به پزشک، نمک و گیاه اسطوخودوس به کارتان می آید.

گاها نیز جرم زیاد گوش باعث ایجاد درد و وز وز گوش می شود که در این حالت پیشنهاد می کنیم حتما نحوه استفاده از شمع گوش را بیاموزید. البته استفاده از شمع گوش برای تخلیه جرم گوش را اصلا برای کودکان پیشنهاد نمی کنیم، و این روش مخصوص تخلیه جرم گوش بزرگسالان است.

با فن تریکس همراه شوید تا نحوه ساخت پد گرمایشی حاوی نمک و اسطوخودوس را فراگیرید.

1 ساخت پد گرماشی نمک و اسطوخودوس

این داروی خانگی بسیار ساده، نمک سرشار از مواد معدنی دریا را با گل های گیاه لاوندر یا همان اسطوخودوس ترکیب می کند تا بتوان از آن به عنوان کمپرس داغ جهت تسکین درد گوش عفونت کرده استفاده نمود.

اگر کریستال های نمک یا همان سنگ نمک در دسترستان باشد کار برایتان بسیار راحت تر خواهد بود. فقط کافی است با ساخت پد گرمایشی حاوی کریستال های نمک و گرم کردن آن، این پد را روی گوش کودک بگذارید. این کار به سرعت درد گوش را تسکین خواهد داد. به خصوص اگر از روغن سیر نیز در گوش استفاده کرده باشید. گذاشتن کریستال روی گوش باعث خواهد شد روغن سیر در گوش باقی مانده و تاثیر کامل خود را بگذارد و به علاوه کودک نتواند با دستکاری روغن را از گوش درآورد.

اما چرا واقعاً این روش موثر است؟

گرمای بسته ی نمک، خود باعث تسکین درد می شود. به علاوه نمک به خودی خود و به صورت طبیعی خاصیت خشک کنندگی دارد و کمک می کند مایعات عفونی داخل گوش بیرون کشیده شده و گوش تسکین یابد.

اگر بتوانید از نمک هیمالیا برای ساخت پد گرمایشی استفاده کنید که بسیار عالی خواهد شد. نمک هیمالیا زمانی که داغ شده و حرارت ببیند یون های منفی تولید می کند. نشان داده شده است که یون های منفی می توانند از طریق فرآیند جذب و تبخیر با مولکول های آب موجود در هوا به آلاینده ها و باکتری ها متصل شوند و بهبودی و تسکین را به وجود آورند.

گیاه اسطوخودوس نیز دارای خواص بسیار فراوانی برای سلامتی می باشد. این گیاه آنتی باکتریالی طبیعی است که به تسکین و کاهش التهابات کمک می کند. بوی آن نیز آرامش بخش بوده و موجب خوابی سراسر آرامش و استراحت می گردد.

مراحل ساخت پد گرمایشی

مواد لازم:

– 1/2 پیمانه کریستال های نمک هیمالیا (یا نمک دانه درشت معمولی)
– دو قاشق غذاخوری گل های اسطوخودوس خشک  (یا 2 تا 3 قطره اسانس روغنی لاوندر که بعد از گرم شدن کیسه باید اضافه کنید.)

روش ساخت پد گرمایشی :

1- کریستال های نمک را در یک کیسه یا جوراب یا هرچیزی مانند آن بریزید و درب آن را محکم گره بزنید.

2- با احتیاط بسته را روی بخاری، داخل تابه ای با حرارت بسیار پایین و یا 30 ثانیه در مایکروویو گرم کنید.

3- مطمئن شوید که پارچه گرم باشد و آنقدری داغ نشده باشد که پوست را بسوزاند. سپس آن را در محل درد یا گوش عفونت کرده بگذارید.

4- گرم کردن و اعمال بسته روی گوش را ادامه دهید تا درد تسکین یابد.

نکته: دقت داشته باشید که اگرچه ساخت پد گرمایشی حاوی نمک و اسطوخودوس و استفاده از آن باعث بیرون کشیدن رطوبت از گوش و تسکین درد آن می شود، اما نمی تواند به عنوان درمانی برای عفونت گوش تلقی شود. تب بالا و ترشحات گوشی نشانه ی عفونت شدید گوش است که باید توسط پزشک درمان شود.

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات “نحوه استفاده از لامپ نمک هیمالیا“، “طرز ساخت اسکراب با نمک هیمالیا” و “آرام کردن کودک دارای عفونت گوش” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا