زیبایی

روش های تهیه وازلین طبیعی و ارگانیک در منزل

وازلین یکی از محصولات همه کاره برای زیبایی و مراقبت از پوست است که تقریباً در همه ی خانه ها یافت می شود. ولی برخی از افراد به خاطر حساسیت به مواد نفتی که ممکن است در تهیه وازلین استفاده شود، نمی توانند از آن استفاده کنند. اما خوشبختانه می توان با مواد طبیعی، یک وازلین خانگی و دست ساز تهیه کرد.

در این مقاله سه روش برای تهیه سه نوع وازلین طبیعی را به شما معرفی خواهیم کرد.

روش اول: تهیه وازلین ساده طبیعی

مواد لازم:

– 28 گرم موم عدسی زنبور عسل (Bees Wax)
– ½ پیمانه (118 میلی لیتر) روغن زیتون

برای تهیه:

1- مخلوط موم و روغن: تابه یا قابلمه ی کوچکی برداشته و موم عسل و روغن زیتون را در آن بریزید. احتیاجی به هم زدن نیست زیرا تا موم ذوب نشود مواد در هم مخلوط نمی شوند.

– بهتر است از موم های عدسی استفاده کنید، زیرا هم اندازه گیریشان آسان تر است و هم سریع تر ذوب می شوند.

– حتماً از موم عدسی زرد رنگ استفاده کنید. انواع دیگر و موم های سفید، تحت فرآیند پالایش قرار گرفته و بسیاری از خواص طبیعی آن ها از بین رفته است.

1 روش ساخت وازلین ارگانیک در منزل

2- تابه یا قابلمه را روی حرارت پایین گذاشته و اجازه دهید مخلوط آنقدری گرم شود که موم ها به طور کامل ذوب شوند. تقریباً 5 تا 10 دقیقه زمان می برد. بعد از اینکه موم شروع به ذوب شدن کرد مخلوط را گهگاهی هم زده تا مواد کاملاً در هم مخلوط شوند.

3- بعد از ذوب و مخلوط شدن کامل موم با روغن، تابه را از روی حرارت برداشته و مواد را با دقت در ظرفی بریزید و اجازه دهید به مدت 2 ساعت سرد شود. مواد سخت شده و شبیه به وازلین می شود.

– حتماً ظرفی انتخاب کنید که درب دار باشد تا گرد و غبار و دیگر آلودگی ها وارد وازلین نشود.

روش دوم: تهیه وازلین مرطوب کننده طبیعی

مواد لازم:

– ¼ پیمانه (50 گرم) روغن نارگیل
– ⅛ پیمانه (30 میلی لیتر) روغن زیتون
– 2 قاشق غذاخوری (28 گرم) موم عسل
– اسانس روغنی درخت چای یا نعنا (به دلخواه)

برای تهیه:

1- قابلمه ای را تا نصفه با آب پر کرده و کاسه ای را روی آن قرار دهید.

2 روش ساخت وازلین ارگانیک در منزل

2- حال روغن نارگیل و موم عسل را داخل کاسه ریخته و قابلمه را روی حرارت متوسط رو به پایین بگذارید؛ تا مواد کاملاً ذوب شده و با هم مخلوط شوند. تقریباً 5 دقیقه زمان می برد. در طول این مدت هر چند وقت یکبار مخلوط را هم زده تا مواد وازلین کاملاً با هم مخلوط شوند.

3 روش ساخت وازلین ارگانیک در منزل

3- بعد از اینکه موم و روغن نارگیل کاملاً ذوب و مخلوط شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته و مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط نرم و یک دست شود. سپس روغن زیتون را در آن ریخته و سریع هم بزنید تا بافتی خامه ای و کرمی پیدا کند؛ اما آنقدر شل باشد که بتوان آن را در ظرف دیگری ریخت.

– اگر بخواهید وازلین خوشبو باشد، می توانید در این مرحله یک تا دو قطره اسانس روغنی هم به آن اضافه کنید.

4- حال وازلین را در ظرف درب داری ریخته و اجازه دهید به مدت دو تا سه ساعت خود را بگیرد و خنک شود.

– وازلین خانگی به مدت یک سال در دمای اتاق تازه می ماند.

روش سوم: تهیه وازلین گیاهی طبیعی

مواد لازم:

– کره ی کاکائو
– روغن آفتاب گردان

برای تهیه:

1- برای تهیه ی این وازلین باید نسبت کره ی کاکائو به روغن آفتاب گردان مساوی باشد. بنابراین مقدار آن را خودتان براساس میزان وازلینی که مد نظرتان است مشخص کنید. سپس مواد را در قابلمه ای کوچک بریزید.

4 روش ساخت وازلین ارگانیک در منزل

2- قابلمه را روی حرارت پایین بگذارید تا مواد ذوب شده و در هم مخلوط شوند. تقریباً 5 تا 10 دقیقه زمان می برد. در طول این مدت گهگاهی مخلوط را هم زده تا مواد کاملاً در هم مخلوط شوند.

3- بعد از اینکه مواد کاملاً ذوب و مخلوط شدند، وازلین شما آماده است. قابلمه را از روی حرارت برداشته و وازلین را با دقت در ظرف در داری بریزید. دو تا سه ساعت اجازه دهید تا وازلین سرد شده و سپس از آن استفاده کنید.

همچنین می توانید خودتان در منزل ژل ضدعفونی کننده و کرم اصلاح طبیعی و ارگانیک بسازید. در مقالات زیر از وب سایت فن تریکس طرز تهیه آن ها را به شما آموزش می دهیم.

>>> طرز ساخت ژل ضدعفونی کننده دست

>>> طرز ساخت کرم اصلاح آقایان

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا