سلامتکودک

چگونه در خانه فوم شستشوی کودک درست کنیم؟

هیچ حسی بهتر از بوییدن یک کودک تازه حمام کرده نیست!

چرک و آلودگی برای سیستم ایمنی انسان به ویژه کودکان و نوزدان خیلی هم بد نیست، پس هر روز کودکتان را حمام نکنید. از طرفی، هر زمانی که کودکتان را به حمام می برید، فقط از محصولات ملایم و بدون مواد شیمیایی برای شستشوی آن ها استفاده کنید.

متأسفانه شستن یک کودک با شامپو و صابون های رایج، روغن های طبیعی محافظت کننده پوست بدن کودک را از بین می برد. حتی شامپوها و صابون های با مارک های خوب نیز حاوی یکسری مواد شیمیایی هستند که برای پوست کودک خیلی مناسب نیستند. البته برخی شرکت ها، شامپوها و صابون های طبیعی مخصوص کودکان تولید می کنند که ضررشان بسیار کمتر است، ولی ممکن است کمی گران قیمت باشند.

راه هایی وجود دارند که شما می توانید به راحتی در خانه یک فوم شستشوی بچه درست کنید. این فوم کاملاً غیرسمّی و عاری از هر گونه ماده شیمیایی بوده و ساخت آن بسیار راحت است. از طرفی بوی بسیار خوبی هم دارد و کودکتان را خوشبو می کند!

یک نکته در مورد اسانس ها و روغن های بچه

برخی اسانس ها و روغن هایی که برای کودکان سه ماهه یا بیشتر استفاده می شوند، بی خطر و بی ضرر هستند. اما در هر صورت بهتر است از روغن هایی استفاده شود که میزان رقیقی آن ها 0.25% باشد.

اگر قصد دارید فومی را که درست می کنید برای کودک 3 ماهه یا کوچک تر استفاده کنید، اسانس ها را حذف کرده و فقط هیدروسول ها (تعلیق کلوئیدی در آب) را به کار ببرید. هیدروسول ها نوعی آب معطرِ ساخته شده از گل ها و گیاهان هستند که اثرات قوی روغن ها و اسانس ها را ندارند.

1 فوم شستشوی کودک

بهترین هیدروسول ها برای شستشوی بچه

• هیدروسول بابونه رومی: کم کننده استرس، آرامش بخش، خواب آرام، تقویت و متعادل کننده سیستم عصبی

• هیدروسول شکوفه بهار نارنج (Neroli): تقویت کننده اعصاب و آرامش بخش

• هیدروسول اسطوخدوس: آرامش بخش و تسکین دهنده ذهن و روح، بسیار شاداب کننده

• هیدروسول رز: مرطوب کننده، متعادل کننده احساسات، آرامش بخش و تقویت کننده

کمی عجیب به نظر می رسد که فکر کنید نوزادان یا کودکان هم دچار استرس می شوند، اما این موضوع اصلاً غیر عادی نیست. حمام کردن با مواد شوینده مناسب یک فرصت عالی برای بازی و ایجاد آرامش درون کودک است.

تمام هیدروسول هایی که به آن ها اشاره شد، می توانند در دستورالعمل ساخت فوم شستشوی بچه جایگزین شوند. گر چه اثرات و فواید فوم تغییر می کند اما در مجموع، در شستشو تأثیر آنچنانی نمی گذارد.

طرز ساخت فوم شستشوی بچه

مواد موردنیاز:

– سه چهارم پیمانه صابون کاستیل بدون بو
– 10 قطره اسانس گریپ فروت
– 10 قطره اسانس پرتقال شیرین
– 1 فنجان هیدروسول شکوفه بهار نارنج یا ترنج
– 1 قاشق غذاخوری گلیسرین
– یک بطری 400 گرمی برای ریختن فوم صابون

روش ساخت:

1- در درون بطری، گلیسرین، صابون کاستیل و باقی اسانس ها را (اگر استفاده کرده اید) با هم مخلوط کنید. بطری را تکان بدهید تا تمام مواد به طور کامل با هم مخلوط شوند.

2- هیدروسول را به محلول ساخته شده اضافه کنید. درب بطری را بگذارید و آن را خوب تکان دهید تا مواد کاملاً به هم بخورند و ترکیب شوند.

فوم شستشوی کودک شما آماده است. کودک را به حمام ببرید و با این فوم ساختگی و بدون ضرر او را بشویید!

2 فوم شستشوی کودک

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سلامت فرزندان مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> طرز ساخت پودر بچه در خانه <<<

>>> روش ساخت دسمال مرطوب ارگانیک کودک <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا