خانه و کاشانه

چگونه سفید کننده ارگانیک بسازیم؟

طرز تهیه سفید کننده ارگانیک

پارچه های سفید ممکن است در گذر زمان رنگ سفید و درخشندگی خود را از دست بدهند و چرک شوند. با اینکه استفاده از سفید کننده در از بین بردن چرک و تیرگی پارچه و لباس های سفید مفید می باشد، اما در گذر زمان و استفاده مکرر از سفید کننده های صنعتی، الیاف و رشته های پارچه آسیب دیده و کم کم مقاومتشان را از دست می دهند و سریع پاره می شوند. علاوه بر این ها استفاده مکرر از سفید کننده ها سمی و خطرناک است و اگر باقیمانده های سفید کننده روی لباس بماند، می تواند رنگ لباس های دیگری که همراه آن لباس سفید نگهداری می شوند را از بین ببرد. اگر تاکنون متوجه این مشکلات شده و آن ها را تجربه کرده اید و به دنبال راه چاره می گردید، به راحتی می توانید با وسایل در دسترسی که شاید همین حالا هم در قفسه های خانه تان داشته باشید، یک سفید کننده ارگانیک بسازید. با فن تریکس همراه باشید تا نحوه درست کردن یک سفید کننده ارگانیک با وسایل در دسترس را به شما آموزش دهیم.


برای اطلاع از طرز ساخت شوینده آنزیم دار ارگانیک و شوینده ارگانیک اکسیژنی به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> طرز ساخت شوینده آنزیم دار ارگانیک <<<

>>> روش ساخت شوینده ارگانیک اکسیژنی <<<


مواد مورد نیاز برای ساخت سفید کننده ارگانیک:

– دو گالن آب گرم
– 1/2 فنجان سدیم کربنات (سودای شستشو)
– یک فنجان هیدروژن پراکسید

1 روش ساخت سفید کننده ارگانیک

طرز ساخت سفید کننده ارگانیک:

قدم اول:

در یک ظرف بزرگ 2 گالن آب بریزید.

قدم دوم:

1/2 فنجان سودای شستشو را به دو گالن آبی که در ظرف ریخته اید اضافه کنید. می توانید سودای شستشو را از فروشگاه ها تهیه کنید. سودای شستشو یک لکه بر بسیار قوی است.

2 روش ساخت سفید کننده ارگانیک

قدم سوم:

یک فنجان هیدروژن پراکسید به ترکیبات قبلیتان اضافه کنید. هیدروژن پراکسید یک سفید کننده بسیار قوی است.

3 روش ساخت سفید کننده ارگانیک

قدم چهارم:

مواد را به خوبی با همدیگر ترکیب کنید. لباس های سفید را داخل محلول ساخته شده تان بریزید و بگذارید تا حداقل برای 1 ساعت در آن خیس بخورند.

4 روش ساخت شوینده طبیعی

قدم پنجم:

بعد از یک ساعت لباس های سفیدتان را از محلول داخل ظرف خارج کرده و با آب آبکشی کنید. لباس های سفید را با توجه به توصیه تولید کنندگان و نوشته های روی برچسب خشک کنید. حتی شاید لازم شود لباستان را به خشکشویی ببرید. لباس هایتان در این مرحله باید بدون هیچ آسیبی سفید و درخشان شده باشند.

نکته: خشک کردن لباس ها و پارچه هایی که در سفید کننده ارگانیک خود شسته اید، در زیر نور خورشید می تواند به سفید تر کردن و درخشان تر کردن لباس یا پارچه کمک کند.

5 روش ساخت شوینده طبیعی

با استفاده از این روش و تهیه این محلول سفید کننده خانگی می توانید لکه ها و چرک مردگی های لباس های سفیدتان را بدون آسیب زدن به الیاف پارچه لباس از بین ببرید.علاوه بر این می توانید با در دسترس داشتن دو ماده سودای شستشو و هیدروژن پراکسید هر زمان که نیاز به سفید کننده داشتید در یک ظرف به مقدار دلخواه و به تعداد لباس هایی که می خواهید تمیز شوند محلول سفید کننده ارگانیک تهیه کنید. به یاد داشته باشید که هنگام خیساندن لباس همه قسمت ها را داخل محلول خیسانده تا لباس ها یکدست و تمیز سفید شوند.

در پایان فن تریکس مطالعه مقاله “نحوه پاک کردن لکه از لباس سفید” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا