سلامتکودک

چگونه از سوزش ادراری پای کودک جلوگیری کنیم؟

سوزش ادراری پای بچه حالتی ناخوشایند و رنج آوری برای کودک است، که می تواند به دلایل مختلفی از جمله آلرژی، عفونت پوست ، خراشیدگی یا اصطحکاک و ساییدگی پوست ایجاد شود. اگر چه این مشکل بسیار رایج است، اما خوشبختانه درمان بسیار آسانی داشته و  با در نظر گرفتن چند نکته می توانید به راحتی از بروز آن جلوگیری کنید.

تعویض اصولی پوشک بچه

1- پوشک را زود به زود عوض کنید.

به دلیل  پوست ظریف و نازک بچه ، رطوبت به راحتی به آن آسیب زده و پوست را می سوزاند. به محض این که متوجه خیسی پوشک شدید آن را تعویض کنید؛ حتی اگر کودک احساس ناخوشایندی ندارد  و بی تابی نمی کند.

1 درمان سوزش ادراری پای کودک

2- پاهای بچه را بعد از هر تعویض پوشک بشویید.

پس از هربار تعویض پوشک، حتما پاهای کودک را با آب گرم شسته و با حوله ای تمیز خشک کنید. تا از سوزش ادراری و آلرژی کودک جلوگیری کنید. زیرا پوست کودک بسیار نازک و آسیب پذیر است.

2 درمان سوزش ادراری پای کودک

3- اجازه دهید پاهای کودک در هوای آزاد خشک شوند.

با انداختن حوله ای در زیر بچه، اجازه دهید رطوبت آن از بین برود. پس از آن که پاهای کودک در هوای آزاد کاملا خشک شد، او را پوشک کنید. در غیر این صورترطوبت باقی مانده در پوشک باعث آسیب به پوست ظریف کودک می شود.

3 درمان سوزش ادراری پای کودک

4- پاهای بچه را با مالش و فشار تمیز نکنید.

پاهای کودک را آهسته با گذاشتن و برداشتن دستمال خشک کنید. از مالیدن و فشار دادن، کشیدن حوله با فشار روی پاهای کودک جدا خودداری کنید. این کار باعث جدا شدن لایه های پوست ظریف کودک شده و پاهای او مستعد سوختگی و آسیب می کند. 4 درمان سوزش ادراری پای کودک

5- از پمادهای مخصوص استفاده کنید.

برای جلوگیری از سوزش پای بچه، بعد از هر بار تعویض پوشک و شستشوی پای کودک را پماد بزنید. بعضی پمادها ژله ای و برخی حاوی روی اکسید می باشند. بهتر است هر دو را روی پای کودک امتحان کرده و سازگارترین را انتخاب کنید. پودر بچه نیز برای این کار مناسب است. اما قبل از آن باید امتحان کنید تا کودک به آن آلرژی نداشته باشد.

5 درمان سوزش ادراری پای کودک

بهترین پوشک را انتخاب کنید.

1- پوشکی با قدرت جذب پایین انتخاب کنید.

پوشک هایی با قدرت جذب بالا رطوبت زیادی را در خود نگه داشته و شرایط لازم برای سوختگی و آلژی پاهای کودک را فراهم میکنند. به همین دلیل  برای کودکانی که مستعد سوزش پاها هستند اصلا مناسب نیست. اگر می توانید به جای پوشک از کهنه بچه  استفاده کنید.

6 درمان سوزش ادراری پای کودک

2- سایز پوشک باید مناسب بدن بچه باشد.

در صورتی که پوشک بسیار تنگ باشد، هوا در آن جریان نخواهد داشت و خطر سوزش پاها را افزایش می دهد.

7 درمان سوزش ادراری پای کودک

3- از پوشک هایی با رویه ی پلاستیکی استفاده نکنید.

پوشک هایی با جنس پلاستیک باعث باقی ماندن گرما و رطوبت می شوند. رطوبت علاوه بر سوزش پای کودک، باعث رشد باکتری ها و قارچ های بسیار خطرناک می شود.

8 درمان سوزش ادراری پای کودک

4- کهنه ی بچه را اصولی بشویید.

 در شستشوی کهنه ی بچه حتما از صابون بچه استفاده کنید. زیرا حساسیت زا نیستند وپای کودک را نمی سوزانند. هنگام شستشوی کهنه را باید چند بار آبکشی کنید تا آلودگی و صابون موجود در آن کاملاً از بین برود. گاهی اوقات با رعایت همه ی اصول، همچنان پاهای بچه می سوزد که می تواند دلیل آن خوب شسته نشدن کهنه باشد.

• اگر کهنه بچه را با کهنه شور یا ماشین لباسشویی می شویید، کمی سرکه یا ماده ی ضد عفونی کننده به آن اضافه کنید تا کهنه ها ضد عفونی شوند.

• به هیچ وجه از نرم کننده ها در روند شستشوی کهنه و لباس کودک استفاده نکنید. زیرا مواد شیمیایی آن باعث ایجاد حساسیت، آلرژی، خارش و سوزش می شود.

9 درمان سوزش ادراری پای کودک

دیگر عوامل ایجاد سوزش

1- انتخاب روش شستشوی مناسب

برخی کودکان به مواد شوینده خصوصاً نوع عطر دار آنها حساسیت دارند. اگر کودک شما هم اینگونه است، سعی کنید تا حد امکان از آب خالی برای شستشو استفاده کنید. همچنین می توانید برای کودکان حساس که زود به زود دچار سوختگی می شوند، کمی عصاره ی اسطوخودوس را در وان حمام آنها بریزید.اسطوخودوس به جلوگیری از سوزش و آلرژی کمک می کند.

10 درمان سوزش ادراری پای کودک

2- حساسیت به غذاها را نیز در نظر بگیرید.

گاهی برخی از  سوختگی ها ناشی از حساسیت و واکنش بدن کودک  به برخی غذاها باشند. که می توانید با امتحان کردن آن ها به یقین برسید. البته جای نگرانی نیست، زیرا با افزایش سن کودک این حساسیت ها از بین می رود.

3- تغذیه با شیر مادر

شیر مادر به افزایش ایمنی بدن کودک در برابر عفونت کمک کرده و او را کمتر درگیر بیماری می کند. که نتیجه ی این کار کمتر شدن نیاز کودک به مصرف آنتی بیوتیک خواهد بود. آنتی بیوتیک ها نیز در برخی کودکان موجب ایجاد آلرژی و سوزش می شوند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا