تغذیه

طرز تهیه کاهو شکم پر چینی

طرز تهیه کاهو شکم پر

کاهو شکم پر با گوشت مرغ یکی از بهترین و پرطرفدارترین غذاهای چینی بوده که هم اکنون در میان مردم ایران نیز باب شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. البته افراد بسیاری در ایران از این خوراک خوشمزه به عنوان یک پیش غذا یا میان وعده استفاده می کنند. اما در چین به دلیل این که غذایی پر گوشت و مغذی می باشد اغلب به عنوان وعده ی اصلی سرو می شود. مردم معتقدند خوردن این غذا در رستوران به خصوص با سس مخصوصی که به آن زده می شود، بسیار خوشمزه و دلنشین تر از آن هایی است که در منزل تهیه می شود. و اغلب بانوان معتقدند که کاهوی شکم پر را فقط باید در رستوران میل کرد. به خصوص اگر در رستوران چینی باشد. اما ما می خواهیم این ادعا را به طور کامل رد کرده و نشان دهیم راز خوشمزگی این غذا، استفاده از مواد اولیه ی تازه و تکنیک هایی خاص می باشد.

به همین دلیل تصمیم داریم با استفاده از این اصول، کاهوی شکم پر مرغ را بسیار ساده، سریع و البته به خوشمزگی کاهوهای شکم پر چینی تهیه کنیم. پس با ما در فن تریکس همراه باشید.

سس خوشمزه ی این خوراک

مسلماً نمی توان ادعا کرد که قادریم سس چینی یا همان سس هویسین (hoisin) را به خوشمزگی چینی ها تهیه کنیم. اما تهیه ی سسی شیرین، نمکی، کمی تند و ادویه دار نمی تواند کار سختی باشد. بنابراین برای تهیه ی آن 2 قاشق سس سویا، 1 قاشق سرکه ی سفید، 1 قاشق روغن کنجد، مقداری سس فلفل یا فلفل سیاه به همراه نصف قاشق عسل را مخلوط کرده تا سس چینی خوشمزه، لعاب دار و چسبنده درست کنید. اگر سس، لعاب کمی داشته و بسیار شل و آبکی شد، می توانید مقداری نشاسته ی ذرت در آن ریخته و نزدیک حرارت بگذارید تا گرم شود.

این سس همان چیزی می باشد که کاهوی شکم پر را به خوراکی خوشمزه و پرطرفداری تبدیل کرده و در واقع طعم مرغ درون کاهو را دگرگون می سازد.

مواد پر کننده ی کاهوها

برای تهیه ی این خوراک خوشمزه، به گوشت مرغی که نگینی خرد شده نیاز است. می توان به جرئت گفت که این خوراک تنها غذایی بوده که در آن گوشت مرغ، طعم خوش و دلنشینی دارد. البته استفاده از دیگر گوشت ها مثل گوشت قرمز چرخ شده نیز در این غذا امکان پذیر می باشد. اما در دستور اصلی از گوشت مرغ استفاده می شود.

برای این که مواد بافت مناسبی برای پر کردن کاهو ها پیدا کند باید قارچ نگینی خرد شده، پودر سیر و زنجبیل نیز به مرغ اضافه کنید.

کاهو

کاهوی مناسب این کار کاهوی گرد یا همان کاهو پیچ است. که برگ های درشت و حالت داری داشته و می توان مواد را به راحتی در بین آن ها قرار داد و از بیرون ریختن آن واهمه نداشت. فقط به یاد داشته باشید که حتماً برای این کار از کاهوهای تازه استفاده کنید. البته اگر کاهوهای گرد نیافتید از کاهوی معمولی هم می توان استفاده کرد، اما باید برگ ها را قطعه قطعه کرده و مانند دلمه آن ها را پر کنید و بپیچید.

کاهوی شکم پر غذایی است که در عرض 30 دقیقه آماده می شود. نکته ی جالب در مورد این غذا این است که می توان آن را تا 5 روز در یخچال نگه داری کرده و در زمان نیاز به روش بن ماری و حرارت غیر مستقیم بخار آب یا درون مایکروویو گرم کرده و نوش جان کرد.(اگر کمی خشک شده بود آب مرغ را روی آن بپاشید.)

مواد لازم برای تهیه ی کاهو شکم پر

3 تا 5 قاشق غذا خوری سس
نیم کیلو گوشت مرغ نگینی خرد شده
2 قاشق غذا خوری روغن
2 کیلو قارچ خرد شده
سبزیجات دلخواه مانند پیاز و فلفل دلمه ای خرد شده، هویج رنده شده
3 حبه سیر له شده
یک قاشق غذا خوری زنجبیل تازه ی رنده شده
½ پیمانه پیازچه ی خرد شده

دستور پخت

1- ابتدا سس را طبق دستوری که در بالا گفته شد، تهیه کنید.

2- مرغ را بپزید.

در تابه ای یک قاشق روغن ریخته و اجازه دهید داغ شود. سپس مرغ های ریز خرد شده را در تابه ای ریخته و هم بزنید. اجازه دهید مرغ ها 7 تا 8 دقیقه روی حرارت بپزد. سپس آن را در کاسه ای ریخته و کنار بگذارید.

1 تهیه کاهوی شکم پر چینی

3- سبزیجات را بپزید.

یک قاشق روغن را در تابه ی دیگری ریخته، قارچ و دیگر سبزیجات انتخابیتان را در تابه تفت دهید. بعد از 4 تا 5 دقیقه، سیر و زنجبیل را نیز به آن اضافه کرده تا مواد خوشبو شوند. این کار تنها به 30 ثانیه زمان نیاز دارد.

2 تهیه کاهوی شکم پر چینی3 تهیه کاهوی شکم پر چینی

4- سبزیجات و مرغ را مخلوط کنید. سپس پیازچه را نیز به آن ها اضافه کرده و هم بزنید.

4 تهیه کاهوی شکم پر چینی

5- سس را اضافه کرده و مواد را روی حرارت بگذارید تا سس قل زده و کاملاً گرم شود. گاهی نیز آن را هم بزنید. مزه ی آن را تست کرده و اگر سس بیشتری لازم بود قبل از برداشتن از حرارت به آن اضافه کنید.

5 تهیه کاهوی شکم پر چینی

6- کاهوی شکم پر را تهیه کنید. برگ کاهو ها را آماده کرده و هر برگ را روی بشقابی بگذارید. سپس مواد را درون برگ ها ریخته و بپیچید. می توانید با مقداری سس آن را تزئین کرده و به صورت داغ آن را سرو کنید. نوش جان!

6 تهیه کاهوی شکم پر چینی

7 تهیه کاهوی شکم پر چینی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا