تغذیه

چگونه شیر بادام هندی را در منزل تهیه کنیم؟

طرز تهیه شیر بادام هندی

بادام هندی آجیلی گرم و خشک است که حاوی مقدار بسیار زیادی مس بوده و سم التهاب آوری دارد. همین امر باعث شده که تماس آن با پوست ایجاد سوزش و خارش کند. در فرآیند برداشت و پوست گیری این آجیل باید بسیار احتیاط کرده و از دستکش استفاده شود. به همین دلیل است که شما این آجیل را هیچگاه با پوست در بازار نمی بینید. برای از بین رفتن خاصیت سمی این آجیل، آن را در زردچوبه می خیسانند. به همین دلیل شما بادام هندی که سفید رنگ می باشد را با رنگ زرد می شناسید.

با این حال، بادام هندی حاوی خواص بسیار مفیدی می باشد و بسیار مغذی است. هر یکصد گرم از آجیل بادام هندی دارای ۵۵۳ کیلوکالری انرژی بوده و از جمله مغزیجاتی می باشد که برخلاف دیگر مغزها 10 درصد وزنش را نشاسته تشکیل داده است. همین نشاسته باعث می شود که بادام هندی با جذب آب بتواند باعث تغلیظ سوپ، آبگوشت و دسرهای سنتی حاوی شیر شود. شیر بادام هندی نیز از این قاعده مستثنی نیست و بافتی غلیظ و کرمی دارد. طعمی بسیار خوشمزه، لذیذ و فوق العاده داشته و به جرئت می گوییم که یکی از بهترین شیرهای مغزیجات می باشد. اگر چه قیمت آن در بازار کمی گران است، اما نگران نباشید؛ فن تریکس روش تهیه ی آن در منزل را به شما آموزش خواهد داد.

روش تهیه ی شیر بادام هندی بسیار آسان است. فقط لازم است که بادام هندی ها را به مدت یک شب در آب بخیسانید. سپس آب را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. هیچ نیازی به انجام مراحلی سخت و اضافی نبوده و برای لذت بردن و البته بهره مندی از خواص آن، همین میزان هم کافی است.

مواد لازم برای تهیه ی شیر بادام هندی

– یک پیمانه بادام هندی خام
– 508 میلی لیتر آب (کمی نیزبرای خیساندن بادام هندی ها)
– نمک دریا به میزان دلخواه
– ¼ قاشق چایخوری وانیل
– 2 تا 3 قاشق غذاخوری عسل یا شیره ی درخت افرا
– مخلوط کن با سرعت بالا
– ظرف شیشه ای برای نگهداری شیر به دست آمده

مرحله اول

بادام هندی ها را در ظرفی شیشه ای ریخته و مقدار مناسبی آب که همه ی بادام ها را در بر گرفته و در آن غوطه ور شوند، به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید بادام هندی ها در آب به مدت 5 ساعت در دمای محیط خیس بخورند. همچنین می توانید آن را به مدت یک شب در یخچال بگذارید.

1 طرز تهیه شیر بادام هندی

مرحله دوم

بعد از گذشت زمان گفته شده، بادام ها را از صافی رد کرده و زیر شیر آب بگیرید و آن را آبکش نمایید. سپس بادام ها را به همراه 3.5 پیمانه (828 میلی لیتر) آب شرب تصفیه شده، نمک، وانیل و عسل در مخلوط کن بریزید.

2 طرز تهیه شیر بادام هندی

مرحله ی سوم

حال باید مواد را با هم مخلوط کنید. مخلوط کن را ابتدا با دور پایین روشن کرده و سپس روی دور بالا تنظیم کنید. اجازه دهید مواد 1.5 تا 2 دقیقه، یا تا زمانی که ماده ای نرم و کرمی به دست آید، مخلوط شوند. بعد از این مدت دستگاه را خاموش کرده، شیر را تست کنید و اگر شیرینی، وانیل یا نمک آن کم است، مقداری به آن اضافه کنید. اگر بافت شیر بادام هندی بسیار غلیظ است، ½ پیمانه آب به آن اضافه کنید.

3 طرز تهیه شیر بادام هندی

نکته: بادام ها باید به طور کامل پودرشده و مخلوط شوند. به طوری که هیچ تکه ی درشتی از آن ها در مخلوط به دست آمده نباشد. اگر مخلوط کن قدرت له کردن کامل بادام ها را نداشت، در پایان شیر بادام هندی را از صافی رد کرده و یا مدت زمان مخلوط را افزایش دهید.

مرحله ی چهارم

شیر بادام هندی شما آماده است. می توانید آن را در ظرفی شیشه ای و به مدت 2 تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید. هر بار قبل از استفاده آن را تکان داده و نوش جان کنید.

4 طرز تهیه شیر بادام هندی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
brice

شما ایرانی ها همتون مثل همین. فقط بین خودتون اعتراظ میکنید.خب برای مقابله باگرانی که همش نمیشه حرف زدو فقط جوک ساخت.یک لحظه دوروبر و اطرافتونو و اینده و گذشتتون رو نگاه کنین
از کجا امدید و بکجا دارید میرید؟؟؟؟؟

کاربر ناشناس

بادام هندی اینقدر گرون شده که دیگه نمیشه بخریم چه برسه به اینکه بخوایم باهاش شیر تهیه کنیم.

دکمه بازگشت به بالا