آموزش های ویدئوییپوشاک

چگونه یک زیپ خراب و گیر کرده را تعمیر و ترمیم کنیم؟

بدون شک حتماً برای شما هم پیش آمده که با زیپ گیر کرده یا خراب مواجه شده باشید؛ که گاهی ممکن است منجر به عصبانیت و ناامید شدنتان شود. زیپ یکی از قطعه هایی است که در صورت گیر کردن و یا خرابی می توان نسبت به تعویض آن اقدام کرد. اما زیپ گیر کرده را ابتدا باید باز کرد و بعد از آن زیپ دیگری را جایگزین کرد. البته در بعضی از مواقع هم نمی توان زیپ فابریک لباس را تعویض کرد و این کار هم غیر ممکن می شود. گاهی مواقع هم ممکن است با دست کاری بیش از حد و اصولی رفتار نکردن با چنین زیپ هایی، لباس خود را برای همیشه از دست بدهید. در این شرایط باید به فکر چاره بود. فن تریکس در این مقاله راه اصولی تعمیر این نوع زیپ ها را به شما آموزش می دهد.

نحوه باز کردن زیپی که پارچه ای در آن گیر کرده است.

1- گاهی زیپ ها کاملاً سالم بوده و دلیل کار نکردنشان گیر کردن تکه ای از پارچه یا لباس درون دندانه های آن است.

پس قبل از اینکه عصبانی شوید و با زیپ، خشن برخورد کنید، لباس و مخصوصاً آستر آن را به طور کامل بررسی کنید و مانع را بیابید.

2- تکه پارچه ی گیر کرده درون زیپ را با دست یا انبر و موچین گرفته و چند باری حرکت دهید تا شل شود و جا باز کند.

سپس به یکباره آن را بیرون بکشید. این مرحله را بسیار آرام و با حوصله انجام دهید تا به پارچه و زیپ آسیب نرسد.

3- چندین بار زیپ را باز و بسته کنید تا متوجه شوید که کدام قسمت لباس یا آستر مشکل ساز شده و مانع حرکت آن می شود.

فقط یادتان باشد که این کار را باید بسیار آرام انجام دهید. در حین انجام این کار اگر جایی از زیپ به پارچه گیر کرد، کشیدن زیپ را متوقف کنید تا مجدداً با گیر کردن زیپ مواجه نشوید.

4- به مرحله برطرف کردن مشکل می رسیم.

در صورت امکان قسمتی از پارچه که وارد زیپ می شود را به سمت داخل تا زده و بدوزید. در غیر این صورت آن را قیچی کرده و دو طرف لباس و زیپ را به طور کامل اتو کنید؛ با انجام این کار اطراف زیپ کاملاً تخت و صاف می شود. اگر مجدداً زیپ را باز و بسته کردید و متوجه تکه اضافه ای شدید و احتمال می دهید که دوباره در زیپ گیر کند، دو مرتبه مراحل را تکرار کنید.

نحوه باز کردن زیپ به وسیله ی مداد

1- یک مداد معمولی و نه مداد نوکی بردارید که نوک تیز نباشد.

هر چه نوک مداد پهن تر باشد نتیجه بهتری خواهد داشت. جالب است بدانید که گرافیت نوک مداد بهترین روان کننده ی دندانه های خشک زیپ است.

2- زیپ را در دست گرفته و نوک مداد را داخل زیپ و روی دندانه های هر دو طرف ماشین آنقدربزنید تا مغز مداد را روی دندانه های زیپ مشاهده کنید.

کار را بسیار آرام و با ملایمت انجام دهید. چرا که اگر نوک در درون زیپ شکست، مشکل دو برابر می شود. لایه گرافیتی که روی دندانه ها قرار می گیرد موجب نرم شدن دندانه های زیپ شده و زیپ به راحتی و بدون مشکل باز و بسته می شود.

3- زیپ را باز و بسته کنید.

به احتمال زیاد با باز و بسته کردن زیپ، زیپ حرکت می کند. اما حواستان باشد که فشار زیادی برای باز و بسته کردن وارد نکنید. اگر موفق نشدید، مجدداً مراحل را تکرار کنید. بعد از روان شدن زیپ، گرافیت موجود در دندانه های زیپ را با دستمال کاغذی پاک کنید تا باعث کثیفی لباس نشود.

نحوه باز کردن زیپ با چرب کننده

1- وسایلی مانند صابون، وازلین، واکس مو، رژ لب، مداد شمعی، پارافین و هر چیز مشابه این مواد که در منزلتان یافت می شود و موجب کاهش اصطکاک بین زیپ می شود را بیابید.

2- ماده ی چرب کننده را مستقیماً روی دندانه های زیپ بمالید.

سعی کنید ابتدا ماده را روی دندانه هایی بزنید که گیر کرده و حرکت نمی کنند. بعد از هر بار زدن ماده، سعی کنید زیپ را تکان داده و آن را باز و بسته کنید. زمانی که چرب کننده به طور کامل روی دندانه ها قرار گرفت و داخل زیپ نفوذ کرد، باز و بسته کردن زیپ آسان تر خواهد شد. فراموش نکنید که بعد از رفع گیر کردن زیپ، چرب کننده را سریعاً و به بهترین شکل ممکن از روی لباس پاک کنید تا لباس را کثیف نکرده و مشکل بزرگتری به وجود نیاید.

3- در صورتی که زیپ را باز و بسته کردید و باز هم موفق نشدید، مجدداً به زیپ چرب کننده بزنید.

بعد از این کار به احتمال خیلی زیاد زیپ حرکت می کند. زیرا چرب کننده در کنار اینکه دندانه ها را لیز می کند، هرگونه کثیفی و عواملی که مانع حرکت زیپ می شود را نیز برطرف خواهد کرد. در صورتی که بعد از این مراحل باز هم زیپ لباس تعمیر نشد، زیپ را شکافته و زیپ دیگری خریداری و جایگزین کنید.

4- چربی موجودِ روی زیپ را به وسیله ی ماشین لباسشویی شسته و از بین ببرید.

خصوصاً اگر چرب کننده از نوع رژ یا مداد شمعی باشد. اما در صورتی که لباس قابل شستشو با ماشین نیست، ظرفی را با آب و صابون پر کنید و روی زیپ بکشید. سپس قسمت های چرب را به طور کامل از بین ببرید.

در پایان با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس با نحوه تعمیر و ترمیم توری فلزی پنجره و وسایل پلاستیکی شکسته آشنا شوید.

>>> نحوه تعمیر توری فلزی پنجره <<<

>>> طرز تعمیر وسایل پلاستیکی شکسته <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضا

وای عالیه مطالب جواب داد واقعا 😍

الهام

روش مدادش بیشتر از بقیه موارد جالب بود. یه روش دیگه هم هست که با انبر انجام میشه اونم جالبه. البته اون برا زیپ گیر کرده نیست. ته زیپ یه دندانه ای هست که راحت با انبر جدا میشه و میشه آویزه ی زیپ رو عوض کرد یا تعمیر کرد… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

درسته… من روش مداد رو امتحان کردم و زیپ به راحتی باز شد

دکمه بازگشت به بالا