پوشاک

چگونه لباس هایمان را در منزل آهار بزنیم؟

نشاسته ی مایع، کاربردهای مفید و بسیاری در صنعت، هنر و خیاطی دارد. اگر لباستان لَخت شده و نیاز به محکم و مقاوم شدن دارد، به راحتی می توانید این کار را خودتان در منزل انجام دهید که در اصطلاح انجام این کار همان آهار زدن می باشد. این روش هم هزینه کمتری برای شما خواهد داشت و هم از مواد شیمیایی استفاده نمی شود. به علاوه روشی بسیار آسان و موثری می باشد. در واقع آهار ماده‌ای مرکب از نشاسته یا کتیرا است که به پارچه یا کاغذ می ‌زنند تا محکم، سفت و براق شود.

با یکی دیگر از ترفند ها و روش های خانگی فن تریکس همراه باشید تا روش آهار زدن لباس را به شما آموزش دهیم.

نشاسته ی ذرت و آب را مخلوط کنید.

1- یک قاشق غذاخوری نشاسته ی ذرت را به ¼ فنجان یا همان 60 میلی لیتر آب سرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا نشاسته در آب حل شود. سپس ظرف را کنار بگذارید.

به جای نشاسته ی ذرت از آرد ذرت هم می توانید استفاده کنید اما نشاسته بهتر است.

1 آهار زدن لباس

2- ¾ فنجان یا 480 میلی لیتر آب را در قابلمه یا تابه ای ریخته و آن را روی حرارت کم یا متوسط گذاشته و اجازه دهید بجوشد.

2 آهار زدن لباس

3- بعد از اینکه آب درون قابلمه جوشید ظرف نشاسته و آبی که کنار گذاشته بودید را آورده و به آب جوش اضافه کنید.

مادامی که نشاسته را به آب جوش اضافه می کنید باید مخلوط را هم بزنید. توجه داشته باشید که هنوز نباید قابلمه یا تابه را از روی حرارت بردارید.

3 آهار زدن لباس

4- دو یا سه قطره اسانس را به محلول اضافه کنید.

البته این گزینه کاملاً به دلخواه است و اگر می خواهید لباس یا پارچه شما بعد از آهار زدن بوی بد نشاسته را نداشته باشد این گزینه بسیار مؤثر است. البته این نکته را هم یادآور می شویم که هر نوع اسانسی هم عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهد و باید اسانس هایی را انتخاب کنید که تازگی و طراوت داشته باشند. مانند اسانس گل های لاوندر یا اسانس لیمو.

4 آهار زدن لباس

5- حال اجازه دهید مخلوط یک ساعت روی حرارت بماند تا خوب بپزد و مواد کاملاً با هم مخلوط شوند.

در طول مدتی که مخلوط روی حرارت است باید به طور مدوام آن را هم بزنید. جوشاندن و پخت محلول باعث می شود که ماده عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین هم زدن مداوم آن نیز از ته گرفتن و گلوله گلوله شدن آن جلوگیری می کند. پس مراحل را دقیق انجام دهید.

5 آهار زدن لباس

6- قبل از اینکه محلول را در آب پاش یا بطری اسپری بریزید باید اجازه دهید کاملاً خنک شود.

پس بعد از اینکه عملیات پخت محلول تمام شد حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید در دمای محیط خنک شود. توجه داشته باشید که اگر از اسانس در محلول استفاده می کنید حتماً باید محلول را در اسپری ریخته و با افشانه کردن محلول روی لباس از آن استفاده کنید. تا اسانس هم به همراه محلول به پارچه وارد شود. در غیر این صورت، یعنی اگر محلول را روی پارچه یا لباس اسپری نکنید اسانس ته نشین شده و به همراه محلول به پارچه برخورد نمی کند.

6 آهار زدن لباس

7- از بطری های اسپری استفاده کنید، همان طور که در مراحل قبل هم گفته شد برای استفاده از محلول باید آن را روی لباس اسپری کنید.

پس می توانید بطری های اسپریی که در بازار موجود می باشد خریداری کرده و بعد از اینکه آن را به طور کامل شسته و خشک کردید، محلول را درون آن بریزید. توجه داشته باشید که بهتر است لباس را قبل از اتو کردن آهار بزنید. اگر لباستان به آهار بیشتری نیاز دارد و اسپری کردن کفایت نمی کند مواد بیشتری تهیه کرده و آن را در سطل یا تشتی ریخته و لباس را چند باری در آن فرو کرده و بیرون بیاورید و در نهایت اجازه دهید خشک شود.

7 آهار زدن لباس

در پایان بد نیست مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه نمایید.

>>> نحوه از بین بردن چین و چروک شلوار جین <<<

>>> چگونه لباس عروس و لباس مجلسی را اتو کنیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
14 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

عالی

نادیا

سلام من میخام پارچه رو فرم بدم ک با شست و شو باز نشه ،با این کار شدنیه؟

Fabritex

بله انجام شدنی هست مانند گلهای تزئینی اما باید به محلول نشاسته عمل آوری خالص بدون نرم کننده و افزودنی های دیگر اضافه کنید .

حسین

برای اینکه عملیات آهار دهی برای پارچه های نخی ،پشمی ویا مصنوعی لازم است پس از عمل آوری نشاسته یعنی قوام روی حرارت غیر مستقیم و پس از خنک شدن به آن رزین pva کوپلیمر “بمقدار ۳۰ در صد اضافه کنیم ..نکته اگر رزین فوق را پیدا نکردید می توانید… بیشتر بخوانید.

شقایق

خوب بود

چسونه

خودت چی فکر میکنی؟؟

سحر

عالی
ممنون

ممد

سپاس فراوان

هلی

فوق العاده بود مرسی

Reyhane

بعد از شستن لباس اهار هم از بین میره ؟

Fabritex

بستگی به نوع آهار ماندگار دارد و یا آهار یک بار مصرف که فاقد رزینهای پلیمری مانند pvaکوپلیمرباشد

Fabritex

بدیهی است تهیه اهار انواع پارچه نخی و پلاستیکی در دستگاه حرارتی غیر مستقیم محصول استاندار و مطلوب را بدست می دهد . برای تهیه یک ماده آهار قوی برای پاچه های کتان و نخ صنیعی می توانیم از محلول نشاسته ذرت در آب بمقدار ۱ به ۵ استفاده کنیم… بیشتر بخوانید.

پارسا

خیلی ممنون

Fabritex

سلام در خصوص تولید مایع آهار انبوه و صنعتی بعرض علاقمندان عزیز می‌رساند برای تهیه موادآهار باید ظرف دوجداره باشدتا استرج پزی نشاسته” ته نگیرد نشاسته ذرت را باندازه دلخواه یک به ۱۰ در آب سرد حل می کنیم و سپس حرارت را تا ۹۰ درجه اضافه می کنیم ۲۰… بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا