زیباییسلامت

چگونه رگ های متورم پا و واریس را محو و پنهان کنیم؟

رگ های پا گاهی به دلیل گردش خون ضعیف و نامناسب یا به دلایل ژنتیکی، متورم می شوند. زمانی که این رگ ها نمایان می گردند، وجهه ی بدی به بدن داده و زیبایی پاها را از بین می برند. مخصوصا اگر بخواهید در مجالسی با لباس های کوتاه ظاهر شده و یا در استخر شنا کنید و یا قصد پوشیدن شلوارک داشته باشید. اما نگران نباشید. خوشبختانه می توان این رگ ها را با راهکارها و درمان های خانگی ساده به صورت موقت و برای مجالس پنهان کرد. همچنین با ورزش کردن می توان گردش خون را افزایش داده و ظاهر رگ ها را کمرنگ تر کرد. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با فن تریکس همراه باشید.

آرایش بدنی پاها

1- ابتدا پاها را کاملا تمیز کرده و موهای زائد را از بین ببرید.

زیرا اگر پاها چرب نبوده و صاف و صیقلی باشند، آرایش راحت تر انجام شده و ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت. پس دوش آب داغ گرفته و با کیسه و سفیداب پاها را آماده کنید.

1 محو رگ های متورم پا و واریس

2- یک کانسیلر با پوشانندگی بالا یا کانسیلر مخصوص پنهان کردن رگ، تهیه کنید.

امروزه کانسیلرهایی وارد بازار شده که مخصوص پنهان کردن رگ های پا می باشند. این محصولات در اکثر داروخانه ها و فروشگاه های آرایشی بهداشتی یافت می شود. رنگ این کانسیلرها زرد یا نارنجی بوده که در پنهان کردن رگ های آبی بسیار موثر است. به علاوه انواع ضد آب آن نیز موجود است که می توان برای استخر نیز از آن ها استفاده کرد.

3- کانسیلر را فقط در قسمت هایی که رگ ها قابل مشاهده هستند بزنید.

این باعث می شود که تن رنگ پوستتان طبیعی شده و غیر واقعی به نظر نرسد. پس بعد از زدن کانسیلر آن را با فرچه نرم پخش کرده تا برجستگی آن از بین برود و روی پوست مشهود نباشد.

2 محو رگ های متورم پا و واریس

4- بعد از زدن کانسیلر باید روی کل پا فوندانسیون یا کرم پودر بزنید تا کانسیلر کاملا محو شده و اصلا قابل مشاهده نباشد.

این کار باعث می شود که کانسیلر با کل پوست آمیخته شده و پوستی با رنگ و لطافت طبیعی به شما بدهد. فقط در انتخاب رنگ فوندانسیون یا کرم پودر دقت داشته و آن را همرنگ پاهایتان انتخاب کنید. نه هم رنگ صورت.

3 محو رگ های متورم پا و واریس

5- بعد از اینکه مراسم یا هر چیزی که به خاطرش رگ ها را پنهان کردید، تمام شد و به خانه برگشتید، حتما پاهایتان را با آب و صابون یا یک دستمال مرطوب، آرایش پا را پاک کنید.

نباید اجازه دهید آرایش روی پا بماند. زیرا منافذ پوستی را مسدود کرده و باعث خارش می شود. به علاوه گردش خون در آن ناحیه نیز کاهش می یابد.

4 محو رگ های متورم پا و واریس

6- اگر می خواهید رگ ها به صورت طبیعی و بدون آرایش، کمتر دیده شوند، از یک لوسیون دست ساز استفاده کنید.

رگ ها معمولا در پوست های تیره کمتر دیده می شوند. اما یک لوسیون مرطوب کننده ی دست ساز برای سلامت و تاثیر روی رگ های هر دو نوع پوست مفید است.

درمان های خانگی

1- به صورت منظم ورزش کنید.

پیاده روی، دوچرخه سواری و ورزش های مربوط به پا، همگی راه هایی عالی برای بی حرکت نبودن پاهاست. ورزش، سلامت کلی بدن را ارتقا داده و رگ های پا را محو می کند.

2- در هنگام استراحت و دراز کشیدن، پاهایتان را بالاتر از سطح بدن نگه دارید.

تا جایی که امکان دارد در زمان خواب نیز پاها را با استفاده از بالش، بالاتر از سطح بدن نگه دارید. در واقع پاها باید بالاتر از سطح قلب باشد.

5 محو رگ های متورم پا و واریس

3- از نشستن و ایستادن به مدت طولانی اجتناب کنید.

زمانی که پاها برای مدتی طولانی غیر فعال باشند گردش خون در آن ها کاهش می یابد، که شرایط رگ ها را بدتر کرده و آن ها را نمایان می کند. پس سعی کنید همیشه فعالیت های مناسب پا را انجام داده تا گردش خون در آن افزایش یابد.

4- در طول روز جوراب های تنگ بپوشید.

بهتر است در این مورد با پزشک مشورت کنید تا نوع جوراب و میزان ساعت استفاده از آن را برایتان مشخص کند.

6 محو رگ های متورم پا و واریس

افزایش گردش خون در پاها

برای کمرنگ تر کردن رگ های قابل مشاهده ی پا، گردش خونتان را افزایش دهید.

1- برای بهبود گردش خون در پاها، سرکه سیب را روی پاها اسپری کرده و به آرامی پاهایتان را با دست ماساژ دهید.

این کار را برای چند ماه و روزی دوبار انجام دهید. این کار گردش خون را افزایش داده و رگ ها را محو می کند.

7 محو رگ های متورم پا و واریس

2- پاهایتان را با روغن نارگیل ماساژ دهید.

ماساژ مرتب، یکی از بهترین راه ها برای افزایش گردش خون در رگ هاست که به کاهش درد نیز کمک می کند. روغن نارگیل را گرم کرده تا به قوامی مانند روغن زیتون برسد. سپس آن را روی پاها زده و با حرکاتی ملایم و پایین به بالا یا حرکات دایره ای، پاها را ماساژ دهید. این کار را حتما روزی یکبار انجام دهید. فقط مراقب باشید که روی رگ ها نباید فشار وارد کنید. فقط ماساژی ملایم.

8 محو رگ های متورم پا و واریس

3- ژل آلوورا به پاهایتان بزنید.

یک برگ آلوورا را از وسط نصف کرده و ژل آن را روی رگ های قابل مشاهده پا بمالید. سپس پاهایتان را به آرامی ماساژ داده تا گردش خون افزایش یابد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا