جوانانروانشناسی

چگونه با مادرمان صمیمی تر شویم؟

امروزه روابط با والدین و صمیمی شدن با آن ها بسیار سخت تر از گذشته شده است. شاید به علت فاصله ی زیادی که امروزه بین دو نسل به وجود آمده، بین فرزندان و والدین نیز فاصله افتاده است. با این حال بسیاری از والدین و بسیاری از فرزندان واقعاً دوست دارند با هم صمیمی تر بوده و روابطشان را پایدارتر کنند و برای بهبود روابط خود و صرف وقت بیشتر و با کیفیت تر با هم تلاش کنند. اما راه های انجام این کار را نمی دانند. با فن تریکس همراه باشید تا با روش های صمیمی شدن با مادرتان آشنا شوید.

برای ایجاد یک رابطه ی هر چه نزدیک و صمیمی تر با مادرتان

1- برای روابطتتان برنامه ای ترتیب دهید.

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که هیچگاه با مادرتان ارتباط برقرار نکرده، یا روابطتان با مادرتان بسیار کم است، حتماً با مادر خود نشسته و برای هر چه بیشتر در کنار هم بودنتان برنامه ریزی کنید. سعی کنید حتماً روزی چند ساعت از وقتتان را خالی گذاشته و وقتتان را فقط به همدیگر اختصاص دهید، در کنار هم باشید و به هیچ چیز جز صحبت کردن با هم فکر نکنید. اولین گام برای داشتن روابطی محکم با مادر همین است. هر چه بیشتر با مادر صحبت کنید، موفق تر خواهید بود.

1 رابطه صمیمی بین مادر و فرزند

2- فکر نکنید که مادرتان درکتان نمی کند.

شکست در ارتباطات و دور شدن از هم زمانی اتفاق می افتد که فرد فکر می کند، طرف مقابل افکار و احساساتش را درک نمی کند. این مسئله در بین روابط جوانان با والدین بسیار دیده می شود. این باور، کاملاً غلط بوده؛ و به این دلیل که، جوانان به صورت شفاف افکار و احساساتشان را برای والدین بیان نمی کنند، این اتفاق می افتد. در کنار مادر نشسته و همه ی احساسات و افکارتان، دیدگاه و آنچه از زندگی می خواهید را بدون رودربایستی، ترس و یا خجالت با او در میان بگذارید و اجازه دهید از تمام اتفاقات زندگیتان آگاه بوده و هیچ چیز پنهانی در بین شما وجود نداشته باشد. این کار باعث می شود، راحت تر بتواند درکتان کرده و با شما همراه شود.

3- روابطتان را متقابل کنید.

هیچگاه از مادر انتظار نداشته باشید که فقط او شنونده ی حرف هایتان بوده و درکتان کند. به همان میزان که شما انتظار دارید او همراهتان باشد، شما هم باید با او همگام باشید، به توصیه ها، نصیحت ها و دیدگاه هایش احترام بگذارید، تا بتوانید همیشه در کنار هم برای رسیدن به هدف هایتان تلاش کرده و با هم صمیمی باشید.

2 رابطه صمیمی بین مادر و فرزند

4- سوالات فراوانی از او بپرسید.

اگر با حرف هایش مخالف هستید، به جای اینکه بگویید او مرا درک نمی کند، آنقدر سوال بپرسید و آنقدر با او حرف بزنید تا بتوانید یکدیگر را متقاعد کنید. حتی اگر افکارتان کاملاً مخالف هم است، هیچگاه سعی نکنید به روابطتان با هم خاتمه دهید. به عکس، هر چه مخالفت بیشتر، صحبت، بحث و گفتگو ها هم باید بیشتر شود. در نتیجه هر چه صحبت کردن بیشتر باشد، رسیدن به یک نقطه ی مشترک و صمیمیت افزایش می یابد. حتی اگر هیچگاه هم با یکدیگر هم فکر نشدید، صحبت کردن را پایان ندهید. صحبت، صمیمیت را بیشتر کرده و از دور شدن جلوگیری می کند.

5- هیچگاه اجازه ندهید مخالفت هایتان به مشاجره تبدیل شود.

مهم ترین اصلی که در صمیمت بیشتر با مادر وجود دارد، داشتن روابطی سالم است. حتی اگر در تمامی موارد با هم مخالف هستید، می توانید ساعت ها با هم بحث کنید. اما هیچگاه اجازه ندهید مشاجره ای بینتان به وجود آید؛ چون تاثیری عکس دارد. همیشه به او و نظراتش حتی اگر اشتباه باشد، احترام بگذارید و سعی کنید بدون هیچ دعوا و مشاجره ای و با دلیل و منطق نظراتتان را به اشتراک بگذارید.

3 رابطه صمیمی بین مادر و فرزند

اوقاتی را در کنار هم بگذرانید.

1- برخلاف تصورتان که ممکن است فکر کنید کارها و مکان هایی که شما دوست دارید مورد علاقه ی مادر نیست یا به عکس.

همیشه فعالیت ها و مکان هایی وجود دارند که بودن در آن مکان یا انجام آن کارها برای هردویتان جذاب و دوست داشتنی می باشد. اصلاً امکان ندارد که حتی یک مکان یا یک فعالیت هم وجود نداشته باشد. فکر کنید و آن را بیابید و همیشه سعی کنید، ساعاتی را با مادرتان در آن مکان گزرانده یا به انجام آن فعالیت بپردازید. این کار در هر چه صمیمی تر شدن و محکم شدن روابط بسیار تاثیر دارد.

2- روی کیفیت در کنار هم بودنتان هم تمرکز کنید.

صرفاً در کنار هم بودن در یک محل نمی تواند روابطتان را صمیمی کند. کنار هم بودن را بهانه ای برای داشتن تعامل و ارتباط بدانید و از علایقتان و احساساتتان و دلایل دوست داشتن آن محل و انجام آن فعالیت برای هم گفته و خود را به مادرتان هر چه بیشتر نزدیک کنید.

4 رابطه صمیمی بین مادر و فرزند

3- روزهای خاص مثل تولد و روز مادر یا هر نوع مناسبتی که برای مادرتان اتفاق افتاده را جشن بگیرید.

اجازه دهید که مادر بداند چقدر او را دوست دارید و چقدر مایلید وقتتان را به بهانه های مختلف با او سپری کرده و تا چه حد برای صمیمی شدن و ایجاد روابطی محکم و دوستانه با او در تلاش هستید.

4- احساساتتان را بروز دهید.

بدون توجه به مقدار زمانی که با او سپری می کنید یا میزان صحبت و ارتباطی که با او دارید، احساساتتان را و میزان دوست داشتنتان را زبانی و با بوسیدن و در آغوش گرفتنش به او ابراز کنید. در مقابل کارهایی که برایتان انجام می دهد، حتی اگر کار بسیار ساده ای مثل غذا پختن باشد، از او تشکر کرده و با کمک کردن در کارهایش و نیکی کردن به او، نشان دهید که چه میزان وجودش برایتان ارزشمند بوده و چقدر هوایش را دارید.

5 رابطه صمیمی بین مادر و فرزند

برای تحکیم روابطتان

1- خود را تغییر دهید.

آن چیزی که تاکنون باعث شده است، شما را از مادرتان دور کند را باید کاملاً تغییر داده و عوض شوید. اگر قبلاً به او بی احترامی می کردید، دروغ می گفتید و کارهایی را به دور از چشم او انجام می دادید، از اعتماد او سوء استفاده کرده و به او خیانت می کردید، همه را نه تنها باید جبران کرده و مسئولیت پذیرتر شوید، بلکه از تکرار آن به شدت خودداری کنید. در غیر این صورت، نه تنها روابطتان تقویت نشده بلکه روز به روز هم از یکدیگر دورتر می شوید.

2- با مادر همدلی کنید.

همیشه در مسائل و مشکلاتی که در زندگی به وجود می آید به جای اینکه در مقابل او قرار بگیرید و او را به خاطر رفتارها و واکنشش در مسائل سرزنش کنید، سعی کنید خود را جای او گذاشته و از منظر او به مسئله نگاه کنید. به یاد داشته باشید، که تجربه ی او از شما بیشتر بوده و رفتار او اصلاً شایسته ی سرزنش از طرف شما نیست. به علاوه او هم انسانی جایزالخطا است. پس همیشه به جای اینکه در مقابل او قرار بگیرید، با همدلی در کنارش باشید تا صمیمیت بین شما هر چه بیشتر شود.

6 رابطه صمیمی بین مادر و فرزند

3- گذشته را کلاً فراموش کرده و مادرتان را ببخشید.

اگر مسئله ای در گذشته بوده که حرف ها و رفتار او باعث ناراحتیتان شده، تمام مسائل گذشته را فراموش کرده و او را ببخشید و سعی کنید گذشته روی روابط امروزتان به هیچ وجه تاثیر نگذارد. از آن ها یادی نکنید و حتی در بحث ها هم گذشته را وارد حال نکنید. از مادرتان هم بخواهید شما را بخشیده و گذشته را فراموش کند.

همچنین برای اطلاع از نحوه برقراری رابطه صمیمانه و دوستانه با جوانان به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه برقراری رابطه صمیمانه و دوستانه با جوانان <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
44 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

من مادرم اصلا بامن خوب نیست مغرور وغرورش را به خاطر من کنار نمیزارد و اصلا به من از بچگی محبت نمی کنه ومشکلاتی که دارد را سر من خالی می کند و حرف های دلخراشی به من می زند وخیلی دلم را میشکند چکار کنم

FATEMEH

دنیاهنوز قشنگیاشو داره نا امید نشو در آینده پدر یا مادری بشو که بچت از اینکه تو والدینش هسی لذت ببره نه زجر بکشه💜

عینکی

سلام من همیشه میخوام با مامانم خوب باشم ولی غرورم نمیذاره.آخه فقط اینا نیست رفتارای اونم خیلی ازار دهنده اس همش مسخرم میکنه یا تخریبم میکنه.خیلی کم پیش میاد بهم انگیزه بده.منم البته کم کاری میکنم و کم باهاش حرف میزنم.انتظار هم ندارم بیاد درکم کنه و خودش پیشقدم بشه… بیشتر بخوانید.

بهمن

من بابام اینجوریه === البته راه کار اینکه از ظهر به بعد بری سمت مامانت و همیشه اول سر صحبتت را با چیزایی که اون دوست داره شروع کن – مثل تعریف کردن ازش یا مثلا خوراکی که برای ظهر درست کرده بوده و یا یک کاری که به تازگی… بیشتر بخوانید.

atima£

منم ک ۲۱ سالمه نمی‌دونم چیکار کنم 🤦کاش ی ذره همراهمون بودن
فقط نصیحت میکنن

خسته

واقعا

Raven

منی که فاز مامانم مشخص نیست:/نمیدونم به کدوم فازش برقصم🤦🏻‍♀️اصلا به حرفام توجه نمیکنه و فقط حرف خودش رو قبول داره😣🤦🏻‍♀️

ناشناس

باسلام‌من‌12 سالمه‌و‌دختر هستم‌یه‌داداش‌6‌ساله‌دارم‌
که‌مامان‌بابام‌به‌داداشم‌بیشتر از‌من‌محبت‌میکنند
من‌دوست.دارم‌با‌ماماانم‌مثل‌یه‌رفیق‌دردو‌دل‌کنم‌‌اما‌بی‌توجهی‌میکنه‌‌. تازه‌من‌ب. خدا یه بارم چیز‌از‌سایت‌سفارش‌ندادم‌برای اینکه مامانم نمی‌زاره‌کارت بانکی‌من‌دست‌مامانمه‌ ‌‌روی‌سیس‌مونیم برام‌تخت‌نگرفتن‌
رفتارمم‌با مامانم خیلی‌بده‌ شما بگید چیکار.کنم😔😕
‌همیشه‌هم‌از‌این‌مشکلات‌گریم‌میگیره😕😔😪🤣

دخترناشناس💖

بله داستان من شما خیلی شبیه من دختر ۱۲ ساله هستم و مامان بابای من بیشتر به داداش ۸ساله. من توجه میکنن و من همیشه تنها میمونم

خسته

شبیه من اصلا دوسم ندارع و اصلا باهم درد و دل نمیکنه حتی خیلی هم بد اخلاقه
به خواهر بزرگم خیلییییی توجه میکنن

لئون

پسرم ۱۵ من مامانم چند سال پیش از بابام طلاق گرفته با مامانم مشکلی ندارم سرکار میره صبح تا عصر من دوخواهرم دارم یکیش برگ یکیش کوچیک اکثر مسئولیتشون گردن منه من حرص نمیخورم ولی خسته شدم واقعا خسته شدم با پول تهدید میکنن همدیگرو مسخره میکنن بچه های مایه… بیشتر بخوانید.

Sepi

پدر و مادرم منو درک نمیکنن اصلا رابطه دوستانه نداریم و همش منو نصیحت میکنن

دویتا

نمیدونم از کِی اینطوری شد..از یه سنی مامانم فقط به من اهمیت میداد ولی الان بین منو خواهرم کاملا واضح فرق میزاره..خواهرم ۲۰ سالشه و من فقط ۱۴ سالمه..درسته با مامانم کم حرف میزنم ولی دلیل داره ، هربار که به خواهرم اهمیت میده و اونو میکوبونه تو سرم از… بیشتر بخوانید.

دخترناشناس

لطفا کسی به من کمک کنه هر کاری برای مامانم انجام میدم رو نمیبینه کار های که براش انجام ندادم رو میزنه سرم هر کاری میکنم میگه چرا ان کار نکردی این کار نکردی والا خسته شدم گوشهام درد میکنه از بس فقط داد میزنه سرم یا سرش تو نت… بیشتر بخوانید.

ناشناس

من هر موقع هرچی از مامانم میپرسم‌ میگه حوصله ندارم یا تو اینترنت سرچ کن هیچوقت با مهربونی نمیشه یه کاری بکن من نمیدونم چیکار کنم خوب. من روابطم با مامانم خوبه مثلا با هم میخندیم با هم صحبت میکنیم ولی بیشتر اوقات یا حوصله نداره یا کار نداره هرچی… بیشتر بخوانید.

Eeeeli

خیلی دوس دارم بهش محبت کنم اماچون محبتی ندیدم ازش براهمین نمیتونم سختمه

RadinGhorbani

خب اینجاست که باید از خود گذشتگی کنی و پایش بگذاری تا باهم خوب بشید بعضی جاها واقعا ارزششو داره

زهرا

نمیدونم چرا ولی همیشه سعی میکنم به مامانم اهمیت بدم ولی اون هیچ وقت جدیش نمیگیره و به من هیچ علاقه ای نشون نمیده و معلومه که از من متنفره💔

لئون

من دیدگاه بعضیا میبینم میگم خوشبحالشون سطح دغدغشون چقدر کمه

RadinGhorbani

درود برشما من بامامانم مشکل خاصی ندارم ولی جدیدا از وقتی خواهرم به دنیا آمده یکمی توجهش بهم کم شده از اون همه مهربونی‌که وقتی کوچیکتر بودم بهم می‌کرد. خیلی خیلی کم شده 😶هرچند من خیلی خواهرم رو دوست دارم و یه ذره هم بهس حسودی نمیکنم.کلا مامانم یه جوری… بیشتر بخوانید.

حسنی

سلام لطفاراهنمایی ام کنیدچون تامیخوام منطقی بحرفم سروصدامیکنه نمیزاره میخوام محبت کنم بیرون میکنه من روبراش تولدوکادومیگیرم میگه لوس بازی هاچیه ومیگم بیابریم بیرون میگ دلخوشی میخوادنمیدونم چطوری نزدیک بشم من😔😔😔😔😔

Romina

اما منی که همرو امتحان کردم چی

کسی که مامانش عاشقشه♥

تازه مامانم من رو با کسی مقایسه نمیکنه همیشه برام وقت میگذاره و باهام بازی میکننه و وقتی من و خواهرم میخوایم باهاش بازی کنیم میگه=تا شما ها یک بازی خوشگل کنید من هم کارهام تموم میشه و برامون بازی طراحی میکنه و ما هم توی انتخاب بازی هامون نظر… بیشتر بخوانید.

FATEMEH

خیلی خوبه پایدار باشه

خسته

خوشا به سعادتت

D.E

من ۱۳ سالمه و یک دختر هستم من از پارسال تا به حال مامانم داره ارم دور تر می شه و همه جیزش شده درس های من و یک بار یخواطرش کتک خوردم و وقتی بیست میارم عاشقم میشه ولی این نیست چرا نمی تونی یکم از ته دلت دوست… بیشتر بخوانید.

لئون

بعضیا میان میگن مامانم فلانه مامانم بهمان خب اگه مامان‌من هم سرکار نره خونه بشینه باما خیلی خوب هم رفتار میکرد امیدوارم وضع هممون خوب بشه

کسی که مامانش عاشقشه♥

مامان من که عاشقمه همیشه من رو بوس میکنه و نازم میکنه و بغلم میکنه بین من و خواهرم هم فرق نمگذاره و نمره هام هم اصلا براش مهم نیست می گه اگه توی نمره هات به من راست بگی من خیلی بیشتر خوشحال میشم . اگه هم نمره ی… بیشتر بخوانید.

دویتا

ببین فقط نمره و این چیزا‌ی چرت و پرت نیست..مهم درک کردن بچست

لیتل ولفشونم 🐈

حاجی باشه فهمیدیم مامان تو عالیه 🦥😂😂
نصف کامنت ها رو از محبت های مامانت نوشتی

فاطی

سلام من من که ۱۱ سالمه با مادرم خیلی مشکل دارم ، مامانم فقط تا هفت سالگی با من خوب بود . الان با من مثل دختر ۲۵ ساله رفتار میکنه – بهم گیر میده ‘ من همش خونه رو تمیز میکنم . ظرف هارو میشورم در کار های آشپزی… بیشتر بخوانید.

سارا

ببین گریه کردن هیچ خوب نیس و تو باید یکم محبت از خودت نشون بدی تو کارشون کمک کردن که چیزی نیس تو باید بهش محبت نشون بدی مثلا موقع جارو کشیدن با ناز بگو مامان جونم تو خسته ایی بزار بقیه کار هارو من انحام بدم تو برو یکم… بیشتر بخوانید.

فاطمه شریفی

(مامان من منو دوست انگار نداره هیچ حس مادرونه بهم نمیده بودنش با نبودش فرقی نمی کنه من دارای یک خواهر و دو برادر هستم اون هارو بیشتر دوست داره مخصوصن داداش بزرگه من همش کار خونه رو میکنم ولی قدر نمی دونه تاحالا یک بار هم شده بهم نگوفته… بیشتر بخوانید.

RadinGhorbani

گریه خوب نیست خب من اینطوری بودم البته الان بهتر شدم.مامان من که اینطوریه.بااینکه کلا بهم گیر میده ولی خب قلبا خیلی خیلی منو دوست داره.این شیوه منه:۵تا یک هفته با مادرت به هیچ وجه حرف نزن خودشون دلشون برامون تنگ میشه ولی این شیوه موقتیه و کلا تو زات… بیشتر بخوانید.

ناشناس

من اصلا مامانم باهام به غیر از درس صحبت نمیکنه چیکار کنیم؟

کاربر ناشناس

😞چراااااا 😩

Sepi

مث من مامانم فقد منو نصیحت میکنه🥲

RadinGhorbani

منم تقریبا همینم
بشینین باهم فیلم تماشا کنید و بیشتر وقت بگذرونید

مهدی

واقعا عالی بود

کاربر ناشناس

سلام‌من‌‌یه‌دختر‌12‌ساله‌ای‌هستم‌که‌مامانم‌اصلا‌باهام‌خوب‌
رفتار نمیکنه تازه یه داداش 6ساله‌دارم‌که‌همش‌به‌اون‌محبت‌میکنه‌البته هم مامانم
هم‌بابام‌. من‌دوست‌دارم‌مثل‌ بقیه مامانم رو بغل‌کنم‌و‌باهاش‌دردودل‌کنم‌. اما بهم بی‌توجهی‌میکنه‌
تازه‌ من‌تاهالا‌به‌خدا‌یه‌چیز‌از‌سایت‌‌سفارش‌ندادم‌چون‌نمیزاره‌
مامانم‌‌. هر چیز که احتیاج دارم ‌‌
برام‌نمیگیرن‌‌ تخت هم ندارم از‌همون‌اول‌ برام‌نگرفتن😪😔خیلی ناراحتم لطفا‌‌‌ بهم‌کمک‌کنید‌که‌چکار‌کنم

وانیا

سلام مامان من یه بچه ی کوچیک داره و وقت برا صمیم شدن باهم نداریم منم خودم کلی درس دارم و همش با خواهرم دعوا میکنم اونم بخاطر دعواهای ما همیشه عصبانی مامان من خیلی عصبیه البته من بش حق میدم چون ….. میشه از راه چت صمیمی بشیم یا… بیشتر بخوانید.

.

دقیقا منم همینطور

سارا

میتونی به خواهرت یا مادرت بیشتر توجه کنی مثلا اگ سنت زیاده واسشون برنامه بریز بگو مامان بیا همگی بریم بیرون یا اینکه میتونی بگی هر اخر هفته برین پیک نیک. خودم دوازده سالمه و سه تا خواهر دارم و یه برادر و من بچه اولی ام و کلییی درس… بیشتر بخوانید.

لئون

سلام من اسممو لئون گذاشتم تا منو نشناسن من پسرم ۱۵سالمه مادرم با پدرم چند سال پیش بخاطر مشکلات زیاد پدرم فکر کنم بدترین ادم دنیا همون بوده😂اینم شانس مایه ولی خب ب زندگیمون ادامه میدیم من دو خواهرم دارم اکثرا مسئولیتشون گردن منه من بعضی موقع ها منم خسته… بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا