رپورتاژ آگهیزیبایی

چگونه موهای کوتاه خود را به روش آمبره رنگ کنیم؟

رنگ کردن موهای کوتاه به روش آمبره

سال هاست که رنگ موی آمبره محبوبیت زیادی داشته و هنوز گرفتن قیمت آمبره یکی از بیشترین درخواست‌های مشتریان در یک آرایشگاه زنانه است. امسال نیز، آمبره محبوب، به سامبره و آمبره ملایم تبدیل شده است. سامبره به جای ایجاد تضاد زیاد، ملایم تر بوده و در آن رنگ ها به خوبی با هم ادغام می‌شوند. در سال گذشته تصمیم گرفتم موهایم را آمبره کنم، آرایشگرم برای دستیابی به رنگ موی مورد نظر من زحمت زیادی کشید. دوست داشتم رنگ ها با هم ادغام شوند. می دانید که در آمبره از فویل استفاده نمی شود؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم خودم دست به کار شوم. زیرا در گذشته هم این موضوع برایم پیش آمده بود و رنگ دلخواهم به دست نیامد.

“سلب‌ مسئولیت: فن تریکس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.”

بسیاری از کارهایی که می شود در خانه انجام داد را می توانید از روی دستورالعمل های موجود در اینترنت انجام دهید. اما جنس بعضی از کارها ایجاب می کند که درباره شیوه انجام دادن آن حتماً با متخصص مشورت کنید. در غیر این صورت ممکن است با آزمون و خطا به تجربه های ناخوشایندی برسید.

پیش از شروع رنگ کردن مو‌

2 رنگ کردن موی کوتاه به روش آمبره

مواد لازم رنگ موی آمبره:

● اکسیدان 10 درصد
● پودر دکلره آبی Clairol Kaleidocolors
● مسواک
● شت رنگ مو
● ظرف مخلوط کردن رنگ

3 رنگ کردن موی کوتاه به روش آمبره

برای شروع، پودر دکلره را با اکسیدان مخلوط کردم. هر بار که موهایم را بلند می کنم، نصف بسته پودر دکلره را به کار می برم. مخلوط باید به میزان یک به یک باشد و به خوبی باهم مخلوط شود. در حین رنگ کردن مو، همیشه بدنم را پوشانده و شامپو و نرم کننده را آماده نگه می دارم.

4 رنگ کردن موی کوتاه به روش آمبره

موهایم خشک است؛ بنابراین پیش از رنگ زدن به کل موهایم، نگاه می کنم تا ببینم کدام قسمت را باید روشن تر کنم؛ جلو، عقب یا کناره ها. برای دکلره کردن تصمیم گرفتم موهایم را بالا آورده، ببندم و آن قسمت را دکلره کنم. از آنجایی که موهایم در پشت کوتاه است، نمی خواهم کل آن قسمت را روشن کنم. دوست دارم تنها کناره های بالا که بلندتر است را رنگ کنم.

5 رنگ کردن موی کوتاه به روش آمبره

نیمی از موهایم را گیره زده و از قسمت پایین در جلو و پشت طرفین کارم را شروع می کنم. شت رنگ را روی نوک موها می مالم. اگر چه می دانم این رنگ به پوستم آسیب می زند، اما دستکش نمی پوشم. با اینکه پوستم اذیت می شود، اما حداقل می دانم که باید کجا را رنگ زده و آیا رنگ به خوبی ترکیب شده است یا نه. با وجود دستکش نمی توانم بفهمم رنگ به کدام قسمت ها مالیده شده است. اجازه ندهید رنگ دکلره روی صورت تان مالیده شود. اگر چه بارها روی چانه و گونه ام مالیده شده، اما می تواند حالت برنزه پوست را از بین برده و آن را بسوزاند.

6 رنگ کردن موی کوتاه به روش آمبره

پس از مالیدن شت دکلره روی مو، با مسواک آن را با موهایم ترکیب می کنم. مهم ترین نکته درباره آمبره این است که نباید خطی باقی بماند؛ با استفاده از دست و مسواک، آن را با مو مخلوط کنید.

7 رنگ کردن موی کوتاه به روش آمبره

پس از کسب رضایت از مخلوط شدن رنگ و مو، به سراغ سمت دیگر سرم رفته و رنگ را از نوک روی مو می مالم. رنگ باید به خوبی روی مو بنشیند. بنابراین آن را به طور همزمان روی دو طرف بمالید.

سپس سمت دیگر مو را برداشته و رنگ می کنم. منظورم از رنگ همان دکلره است. زیرا دکلره رنگ مو را کمرنگ کرده و به آن رنگ نمی دهد.

پس از رنگ کردن بخش جدید، میزان بیشتری از مو را دکلره کرده و سپس با مسواک آن را پخش می کنم. انتهای مو باید به رنگ آغشته شود و میزان آن در میانه مو کمتر باشد تا حالت آمبره ایجاد شود.

8 رنگ کردن موی کوتاه به روش آمبره

سپس کناره های مو را تمام کرده و به سراغ تکه بالا می روم. این مهم ترین قسمت در آمبره است. زیرا نباید خط یا مرزی باقی بماند. من هر دو ماه یکبار و پس از کوتاه کردن مو، آمبره خود را تمدید می کنم. زیرا موهایم آمبره دارد و پس از بلند شدن رنگ آن کمی کدر می شود؛ بنابراین باید آن را کمی روشن تر کنم. اولین دفعه ای که موهایم را آمبره کردم، چندین بار آن را تکرار کردم. دفعه اول تنها 6 سانتی متر و دفعه بعد 8 سانتی متراز نوک مو را آمبره کردم. در نتیجه به تدریج نوک موهایم روشن و روشن تر شد؛ اگرچه موهایم کمی سوخت، اما ارزش ریسک کردن را داشت.

9 رنگ کردن موی کوتاه به روش آمبره

همان طور که گفتم، برای رنگ کردن موهایم دستکش نمی پوشم. اما میل با خودتان است. می توانید از دستکش هم استفاده کنید. پس از رنگ آمیزی قسمت هایی که می بینم، با استفاده از آینه، به پشت موهایم نیز نگاهی می اندازم. گاهی اوقات کمی دکلره باقی مانده را روی کناره ها و پشت مو می مالم؛ یا اینکه رنگ را روی موهای پشتی شانه می کنم. مو باید به گونه ای رنگ بگیرد که از پررنگ به کمتر کاهش یابد. استفاده از مقدار زیاد رنگ، تضاد را بیشتر می کند. بنابراین رنگ روشن را روی نوک موها به کار برده و به تدریج مقدار آن را کاهش دهید.

10 رنگ کردن موی کوتاه به روش آمبره

همان طور که می بینید پشت موهایم رنگی نشده و مقدار دکلره روی آن کم است. می توانید مو را شانه کرده تا رنگ ها به آرامی ترکیب شوند.

12آمبره

با افزایش دما، دکلره به تدریج روی مو نشسته و با خشک شدن، اثربخشی آن متوقف می شود. همیشه وقتی موهایم را می بندم عصبی می شوم؛ بنابراین دما و مدت زمان ماندن رنگ روی مو را کاهش می دهم. معمولاً پس از گذاشتن رنگ مو، کلاه حمام را سرم کرده و 5 دقیقه موهایم را سشوار می کشم. سپس، از زمانِ گذاشتن رنگ مو تا برداشتن آن، 20 تا 25 دقیقه منتظر می مانم تا تغییرات را بررسی کنم. همیشه زودتر رنگ را بررسی می کنم، زیرا نمی دانم نتیجه آن چه می شود. می توانم اجازه دهم تا رنگ روی مو بماند، اما دوست ندارم با طولانی شدن این فرآیند، مرز رنگ بندی ها مشخص شود.

13آمبره

پس از بررسی تغییر رنگ، موهایم را شسته و نرم کننده می زنم. می بینید که موی خیس من روشن تر است. باید کمی منتظر شوم تا موهایم خشک شود. اما همیشه نگرانم تا زودتر تغییر رنگ موهایم را ببینم و آن را مرتب کنم.

همین. خوشبختانه اشتباهی صورت نگرفته و همه چیز خوب پیش رفته است. همان طور که گفتم، اگر اولین دفعه آمبره کردن موهایم بود، باید نیمی از مو را روشن می کردم. اولین دفعه تا وسط مو و دومین دفعه نوک آن را.

14آمبره

در گذشته هم آمبره خود را روشن کرده و ریشه ها را تیره کرده ام؛ تا موهای خاکستری ام پوشیده شود. به جای اینکه نوک مو را روشن کنم، ریشه را روشن می کردم. برای این کار یک رنگ نیمه موقت برداشته که از موی طبیعی ام کمی تیره تر است. سپس آن را روی ریشه مو مالیده و با مسواک حدود شش تا هشت سانتی متر از مو را به آن آغشته می کنم. طبق دستورالعمل می توانید جعبه رنگ آن را مخلوط کرده و اجازه دهید روی مو بماند. در این روش ریشه مو تیره تر شده و حالت آمبره ایجاد می شود. فقط باید رنگ را به خوبی در مو ترکیب کنید.

15آمبره

– در پایان یادآور می شویم که می توانید خودتان در خانه موهای خود را با مواد طبیعی رنگ کنید و با رنگ های خوراکی رنگ موی موقت بسازید.

“سلب‌ مسئولیت: فن تریکس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.”

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
sanjagh.pro




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا