خانه و کاشانه

چگونه چربی و زنگ زدگی در بازکن قوطی را تمیز کنیم؟

درب باز کن از وسایل حیاتی در آشپزخانه است که در عین پر کاربرد و کار آمد بودن آن، کمتر به چشم آمده و شاید بارها پس از استفاده شسته نشود. با گذشت زمان کثیفی و آلودگی های موجود بر روی این وسیله ی مفید و کار آمد بیشتر به چشم آمده و کم کم نمایان می شود؛ خصوصاً اگر همراه با زنگ زدگی باشد. در این شرایط از بین بردن آلودگی و زنگ زدگی ها که مدت هاست در شیارهای آن، جا خوش کرده اند به راحتی امکان پذیر نبوده و باید فکری اساسی کرد. بدیهی است که همه ی ما این مورد را در زندگی تجربه کرده ایم. پس دست به کار شوید. به سراغ در باز کن خود رفته و آن را بررسی کنید. اگر چرخ دنده های آن زنگ زده و کثیف شده است تا پایان مقاله با ما همراه شوید. نگران نباشید آموزش این مقاله به گونه ای است که هم در دسترس همه بوده و هم بسیار آسان و رضایت بخش می باشد.

موادی که لازم دارید

• شیشه ی مربای بلند یا هر ظرف شیشه ای دیگری که بلند باشد و درب باز کن در آن جا بگیرد.
• سرکه ی سفید
• مسواک: یک مسواک قدیمی و کهنه ی بلا استفاده را کامل و تمیز بشویید و آماده کنید.
• مایع ظرفشویی
• حوله ی آشپزخانه

اقدامات لازم برای از بین بردن آلودگی ها و زنگ زدگی های موجود در شیارها و چرخ دنده های در باز کن

1- درب باز کن را بخیسانید.

دربازکن را در ظرف شیشه ای آماده شده قرار دهید. مجدداً یاد آور می شویم که ظرف هم باید بلند باشد و هم به اندازه ای عریض باشد که درب باز کن به راحتی در آن جا بگیرد. سپس سرکه را به اندازه ای به آن اضافه کنید که قطعات زنگ زده و آلوده ی در باز کن را در بر بگیرد.

1 تمیز کردن درب قوطی باز کن

2- اجازه دهید در باز کن چند دقیقه ای در سرکه بماند.

البته در صورتی که میزان زنگ زدگی و آلودگی زیاد است، باید چند ساعتی را صبر کنید. اکنون باید حباب های شناور در بالای ظرف که از سر چرخ دنده ها بلند شده و همچنین تکه های آلودگی و کثیفی که به کف ظرف می افتند را ببینید. این مرحله یعنی اینکه کار با رضایت بخشی انجام می شود. تقریباً اگر درب باز کن بسیار کثیف نباشد دو دقیقه زمان برای این مرحله کافی است.

3- از بین بردن آلودگی ها

شیشه را روی سینک ظرفشویی قرار داده و درب باز کن را از شیشه خارج کنید. مسواکی که قبلاً به صورت کاملاً تمیز شسته اید را در سرکه فرو کنید تا به طور کامل سرکه ای شود. سپس با دقت هر چه تمام تر روی چرخ دنده ها، شیارها و تمام قسمت های درب باز کن که زنگ زدگی و آلودگی وجود دارد بکشید، سعی کنید با حرکت دادن مسواک، آلودگی ها را بلند کرده و از بین ببرید. هر زمان که مسواک قهوه ای شد، آن را شسته و مجدداً در سرکه فرو کنید، سپس کار را دوباره انجام دهید. این عمل را تا جایی ادامه دهید تا مسواک دیگر قهوه ای نشده و زمانی که آن را روی درب باز کن می کشید کاملاً تمیز به نظر برسد.

2 تمیز کردن درب قوطی باز کن

4- مایع ظرفشویی بزنید.

بعد از اینکه مسواک مسواک دیگر قهوه ای نشده  و کاملاً تمیز به نظر رسید و تمام آلودگی های در باز کن از بین رفت، مسواک را شسته و یک قطره مایع ظرفشویی روی آن بزنید.

3 تمیز کردن درب قوطی باز کن

5- مسواک را روی در باز کن بکشید.

با انجام این عمل، مسواکِ آغشته به مایع ظرفشویی تمام کثیفی ها و زنگ زدگی ها را از روی درب باز کن پاک و کاملاً تمیز می کند. بعد از اتمام کار آن را زیر شیر آب گرفته و مایع ظرفشویی را از روی آن بشویید.

4 تمیز کردن درب قوطی باز کن

6- در باز کن را خشک کنید.

در باز کن را روی حوله ی آشپزخانه گذاشته و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

5 تمیز کردن درب قوطی باز کن

به خود افتخار کنید زیرا در بازکنتان مانند روز اول تمیز شده است!

در پایان برای اطلاع از نحوه از بین بردن زنگ زدگی تیغ اصلاح و ژیلت ، زنگ زدگی تیغه چاقو و زنگ زدگی زنجیر دوچرخه مقالات مربوطه را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا