خانه و کاشانه

از بین بردن خراشیدگی ناشی از اجسام فلزی از سینک روشویی و سنگ توالت

وجود لکه روی سنگ توالت فرنگی، ایرانی و سینک روشویی کاملاً طبیعی بوده و تمیز کردن و از بین بردن آن ها نیز کار بسیار ساده ای است. اما مشکل زمانی به وجود می آید که نوع لکه معمولی نبوده و به روش های معمولی از بین نرود. مثل لکه ها و خراشیدگی هایی که در اثر برخورد برس فلزی، کشیدن سیم ظرفشویی، ابزار لوله کشی و دیگر اجسام فلزی ایجاد می شود. این لکه ها مانند خراش هایی به رنگ طوسی روی سنگ به وجود می آید. شاید گمان کنید چون سنگ خراش برداشته این لکه ها دیگر از بین نمی روند، اما خوشبخانه می توان از شر آن ها خلاص شد. با ما همراه باشید تا نحوه ی انجام این کار را فرا گیرید.

از بین بردن خراشیدگی با استفاده از سنگ پا

1- سنگ پا باید در آب خیس بخورد.

به دلیل اینکه سنگ پا بافتی متخلخل و ساینده دارد، خیساندن آن در آب لازم نبوده و تنها گرفتن آن زیر شیر آب کفایت می کند. به یاد داشته باشید که در این مرحله به هیچ وجه ماده ی شوینده ای را با آب همراه نکنید.

قبل از اینکه لکه های فلز سنگ توالت، سینک روشویی یا توالت فرنگی را از بین ببرید، حتماً آن ها را تمیز کرده تا هم کار راحت تر صورت گیرد و هم موجب انتشار میکروب و باکتری نشود.

– سنگ پا را تا پایان کار خیس نگه داشته تا خواص سایندگی آن را به حداکثر برسانید. اگر سنگ پا خشک شود، می تواند موجب خراشیدگی سطح شود.

2- سنگ پا را به آرامی و بدون اعمال فشار روی لکه بکشید.

مالش سنگ پا روی لکه را باید چند دقیقه ای ادامه دهید؛ زیرا این لکه ها سریع از بین نخواهند رفت، ابتدا به شکل خط های مداد روی کاغذ شده و بعد از چند دقیقه ای اسکراب از بین می روند.

– به یاد داشته باشید که به هیچ وجه فشار زیادی روی سنگ پا اعمال نکنید؛ زیرا ممکن است لایه ی نهایی و جلای سنگ توالت را از بین ببرید.

– هنگام کشیدن سنگ پا متوجه باقی ماندن لکه های قهوه ای روی سینک یا توالت می شوید که دائمی نبوده و با شستن از بین می رود.

1 رفع خراشیدگی اجسام فلزی از سنگ توالت

3- بعد از برطرف کردن لکه ها با ریختن آب یا کشیدن پارچه ای مرطوب، آن را کاملاً تمیز کرده و بشویید.

بعد از شستشوی کامل، دوباره لکه ها و خراشیدگی های ناشی از اجسام فلزی را چک کنید. اگر لکه هنوز باقی مانده بود، مجدداً مراحل را تکرار کنید. این بار کمی سنگ پا را فشار دهید.

– پاک کردن لکه های بزرگ تر به زحمت بیشتری احتیاج دارند. اما به یاد داشته باشید که اعمال فشار زیاد روی سنگ پا موجب آسیب سنگ توالت می شود.

از بین بردن خراشیدگی ناشی از اجسام فلزی با استفاده از پودر پاک کننده ی اسیدی

از روش دیگری هم می توانید استفاده کرده و آن هم پودر پاک کننده ی اسیدی مخصوص سنگ توالت است.

1- اسفنج یا اسکاج زبری که به سنگ توالت آسیبی نزند را خیس کنید.

مطمئن شوید که اسکاج برای سنگ ایمن بوده و سیم یا فلز در آن به کار نرفته باشد، زیرا به جای از بین بردن لکه ها آن ها را بیشتر می کند. اسفنج یا اسکاج را کاملاً خیس کرده تا آب از آن چکه کند.

2- حال روی لکه، تمیز کننده ی اسیدی (از نوع پودر) را بپاشید.

مقدار پودر باید به اندازه ای باشد که لکه را به طور کامل پوشش دهد. لازم نیست سنگ توالت قبل از ریختن پودر کاملاً خیس باشد؛ زیرا خیسی اسکاج به اندازه ای هست که بتواند پودر را فعال کند.

– دقت داشته باشید که پودر حتماً باید اسیدی باشد، وگرنه لکه های فلزی را از بین نمی برد.

2 رفع خراشیدگی اجسام فلزی از سنگ توالت

3- با استفاده از اسکاج و به صورت خشن و محکم، پودر را روی لکه بکشید. آنقدر این کار را تکرار کرده تا لکه کاملاً از بین برود.

کشیدن اسکاج روی لکه را تا جایی ادامه دهید که دیگر لکه ای نبینید. برخلاف سنگ پا، فشار اسکاج باید آنقدر زیاد باشد که بتواند لکه را از بین ببرد.

هر بار که اسکاج کثیف شد، کاملاً آن را شسته و دوباره کار را ادامه دهید؛ تا در نهایت از شر لکه خلاص شوید.

3 رفع خراشیدگی اجسام فلزی از سنگ توالت

4- بعد از برطرف کردن لکه، محل را با آب شسته یا با دستمالی مرطوب آن را تمیز کنید.

اگر هنوز لکه باقی مانده بود، مراحل را مجدداً تکرار کرده و کار را ادامه دهید تا از شر لکه خلاص شوید. برخی لکه ها سمج تر هستند و برای از بین رفتن به تلاش بیشتری نیاز دارند. صبور باشید و کار را ادامه دهید تا موفق شوید.

مقالات پیشنهادی فن تریکس

>>> طرز ساخت مواد شوینده ارگانیک <<<

>>> از بین بردن خط و خش بشقاب غذاخوری <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا