تغذیهسلامت

نحوه از بین بردن بوی قهوه از دهان

بسیاری از مردم نوشیدن قهوه را دوست داشته و مکرراً در طول روز قهوه می نوشند. تنها مشکلشان با قهوه، بوی ناخوشایندی است که بعد از نوشیدن قهوه برای مدتی طولانی در دهان می ماند. در واقع بوی بد دهان به دلیل وجود باکتری است که دهان را خشک کرده و بوی بد را به وجود می آورد. حال اگر قبل از آن قهوه هم نوشیده باشید این بو کمی ناخوشایندتر می شود. خوشبختانه راه هایی برای نوشیدن مکرر قهوه و از بین بردن بوی بد آن از دهان وجود دارد که به مرور آن ها می پردازیم.


برای اطلاع از “روش های مصرف سیر خام بدون بو گرفتن دهان” مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> روش های مصرف سیر خام بدون بو گرفتن دهان <<<


از بین بردن بوی قهوه از دهان:

1 رفع بوی قهوه از دهان

1- قبل و بعد از نوشیدن قهوه حتماً چند لیوان آب بنوشید.

آب کمک می کند باکتری هایی که باعث ایجاد بو در دهان می شوند از بین رفته و پاک شوند. برای از بین رفتن باکتری ها آب های طعم دار نیز بسیار موثرند. مخصوصاً آب هایی با طعم های تند مانند نعنا، لیمو و میخک که با حذف باکتری های دهان نفس تازه و خوشبویی را ایجاد می کنند.

2- شکر و شیر کمتری به قهوه اضافه کنید.

شکر و شیر می توانند باکتری های بد بو را در دهان به وجود آورند. عسل یا شیرین کننده های دیگری را جایگزین شکر کنید. شیر را نیز حذف کرده یا حدالامکان آن را کاهش دهید.

میان وعده های خنثی کننده ی بوی بد قهوه را قبل و بعد از نوشیدن آن بخورید.

1- سیب بخورید.

سیب با تولید بزاق بیشتر، باکتری های به وجود آورنده ی بوی بد دهان را حذف کرده و باعث خنثی کردن بوی بد دهان می شود.
2- میخک بجوید.

میخک دارای عطر و طعم بسیار تندی است. به همین دلیل بوی بد دهان را خنثی کرده و بوی قهوه را کاملاً از بین می برد. همچنین نفس تازه ای به شما هدیه می دهد. زمانی که دهان شما بوی بدی می دهد، یک عدد میخک را به مدت یک تا دو دقیقه جویده و سپس تف کنید.

3- زنجبیل بخورید.

زنجبیل نیز مانند میخک، هم طعم بسیار عالی داشته و هم بوی بسیار قوی دارد. بنابراین بعد از نوشیدن قهوه، یک تکه زنجیبل را در دهان گذاشته و آرام آرام بخورید؛ تا بوی بد قهوه و در واقع باکتری های مسبب بو را از بین ببرد.

– خوردن کوکی های زنجبیلی نیز برای این کار بسیار عالی می باشد. می توانید آن ها را به همراه قهوه یا بعد از آن میل کنید.

4- آدامس بجوید.

جویدن آدامس یکی از بهترین، ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای از بین بردن بوی بد دهان است که در هر زمان و مکانی به راحتی در دسترس است. همچنین آدامس به طور موثری بوی بد دهان را از بین می برد. بعد از نوشیدن قهوه یک لیوان آب خورده و یک آدامس با طعم نعنا در دهان بگذارید. نعنا با باکتری های دهانی مبارزه کرده و باعث سفید شدن دندان ها می شود. آدامس لیمویی نیز برای این کار مناسب است.

5- در وعده ی صبحانه ماست بخورید.

یک مطالعه ژاپنی نشان داده است که ماست، توانایی از بین بردن بوی ناشی از باکتری های بد بوی دهانی را دارد. باکتری های موجود در ماست جایگزین باکتری های تولید کننده ی بوی بد در دهان و زبان می شوند.

در پایان، فن تریکس پیشنهاد می کند تا مقاله “روش های درمان آنوسمیا یا اختلال در حس بویایی” را نیز مطالعه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا