بیشتر بدانید

آیا می دانید سر انگشتان قطع شده و از بین رفته دوباره رشد می کند؟

رشد مجدد سر انگشتان قطع شده!

تقریباً همه ما این را تجربه کرده ایم که هنگام برش زدن یک چیز مثلاً یک هویج حواسمان پرت شده و با چاقو به انگشتانمان آسیب زده ایم و یا سر انگشتانمان بین در ماشین گیر کرده و صدای فریادمان به هفت آسمان رفته است. با اینکه بسیاری از این موارد در نهایت سر انگشتان را کبود کرده و یا باعث خونریزی می شوند، اما باید بدانید که آسیب دست و مچ دست 11/3 درصد وضعیت های اورژانسی آمریکا را شامل می شود. برخی از این جراحات به قدری شدید هستند که موجب از دست دادن سر انگشتان می شوند؛ که در اکثر اوقات هم قابلیت بازیابی ندارند.

1 رشد مجدد سر انگشت قطع شده

اما صبر کنید. یک اتفاق عجیب؛ سر انگشت کودکان می تواند دوباره رشد کند! البته نه همیشه اما به هر حال احتمال وقوع این اتفاق وجود دارد.

در یک مقاله نوشته شد که دختر بچه هفت ساله ای بعد از فرو بردن سر انگشتانش در میله چرخ دوچرخه برادرش و از دست دادن سر انگشتانش به پزشک مراجعه کرد و پزشکان تصمیم گرفتند تا سر انگشتان دختر بچه را دوباره به انگشتانش پیوند بدهند. هشت هفته بعد از این کار، سر انگشت آسیب دیده از بین رفت و به جای آن سر انگشت دیگری رشد کرد! چنین چیزی در رابطه با انسان بالغ اصلاً اتفاق نمی افتد و یافتن پاسخ “چرا” این مسئله می تواند کلید احیا کردن اندام های از دست رفته باشد.

دانشمندان کشف کرده اند که سر انگشتان انسان های بالغ سلول هایی دارند که می توانند بافت از دست رفته را دوباره رشد بدهند (البته اگر به درستی فعال شده باشند). بنابراین هدف بعدی محققتان در این عرصه کشف تفاوت این سلول ها در انسان بالغ و کودکان است. آیا کودکان تعداد بیشتری از این سلول ها را دارند؟ آیا در کودکان سلول ها به شکل متفاوتی فعال شده اند؟

دانشمندان در حال حاضر مشغول مطالعه و انجام آزمایشاتی روی سلول های گورخرماهی (این گونه آبزی توانایی شگفت انگیزی در احیای اندام ها و بافت های از دست رفته اش دارد) و موش هستند تا ببینند آیا عوامل محیطی می توانند تاثیر مثبت یا منفی در احیا شدن سلول های بافت زنده داشته باشند یا خیر. اما تنها سلول ها و روند آزمایش نیستند که تعیین کننده نتایج این تحقیقات هستند. سلول های احیا کننده باید در حین روند درمانی و بهبود پیدا کردن در شرایط مبارزه قرار بگیرند و یکی از این شرایط سالم بودن محیط بهبود سازی و فراهم کردن شرایط سازگار عملکرد و رشد سلول ها است.

دستکش های reheal دستکش های مهندسی زیستی هستند که با استفاده از فشار منفی، مایعات بدن را از محل زخم دور کرده و قابلیت انتقال دارو را دارند. علاوه بر این، این دستکش ها شفاف و انعطاف پذیر بوده و وضعیت دست می تواند به راحتی و بدون درد تعویض و در آوردن دستکش از روی آن بررسی شود.

با اینکه هنوز سوالات زیادی در این زمینه مطرح است، اما دانشمندان قدم به قدم در حال کشف روشی برای احیای دوباره سلول ها و ترمیم و بازسازی بافت ها و استخوان های از دست رفته هستند.

جالب است بدانید این قضیه فقط مختص کودکان و فقط مختص انگشتان دست نیست. انگشت شصت پای یک پسر 15 ساله که طی حادثه ای آسیب دیده و بخشی از سر آن از بین رفته بود نیز دوباره رشد کرد.

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات “نحوه خار کردن قلاب ماهیگیری از انگشت دست“، “پانسمان و آتل بندی انگشت آسیب دیده پا” و “عملکرد انگشت کوچک پا در بدن” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
health.howstuffworks




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا