سلامت

روشهایی برای حفظ سلامتی افرادی که همیشه در سفرهای کاری هستند

حفظ سلامتی در مسافرت های کاری

شغل و منصب بعضی از افراد به گونه ای است که باید مدام در حال مسافرت و منتقل شدن از مکانی به مکان دیگر باشند. در واقع می توان گفت که مسافرت کردن برای این افراد به عنوان نوعی کار و راهی برای کسب و کار آن ها می باشد.

1 حفظ سلامت در سفر

اگر چه ممکن است مسافرت های شغلی از مزایا و وقایع هیجان انگیز بسیاری مانند اماکن دیدنی و جالب توجه، فرهنگ ها و غذاهای جدید، کار کردن روی پروژه ای جذاب و فراقت و استراحت از زندگی روزمره باشد، اما در مقابل می تواند تندرستی انسان را به خطر انداخته و سلامت آن را چالش برانگیز و دستخوش حادثه کند. در اینجا برخی راهکارهای تأثیرگذار برای سبک کردن و سالم ماندن از روزهای سخت و طولانی مدت کاری را آورده ایم.

1- از رژیم غذایی مناسبی که با رابطه ی منطقی ریاضی همخوانی داشته باشد، پیروی کنید.

یک حقیقت ساده این است که ممکن است در طول مسافرت های شغلی خود غذاهایی مصرف کنید که کالریِ بیشتر از آنچه که بدنتان به آن نیاز دارد دریافت کنید. مسلم است که این کالری های اضافه سرانجام انباشته شده و در قالب توده های چربی در بدن ظاهر می شوند. این یک قاعده ی کلیِ غیر قابل بحث برای اجتناب از افزایش وزن است. مطمئناً مواد مغذی و غذاهایی هستند که باعث می شوند بدنتان احساس بهتری داشته و در بدنتان ایفای نقش کنند. اما اگر در پایان روز قاعده ی اجتناب از افزایش وزن را نادیده گرفته باشید، به این معنی است که هرگز از رابطه ی منطقی ریاضیات که اغلب با عنوان اختصاری CICO شناخته می شود، پیروی نکرده اید. این رابطه بیان می کند که ورود کالری باید برابر با خروج آن باشد. اگر سمت چپ معادله بالاتر باشد، شما سنگین تر خواهید شد و در مقابل اگر سمت راست بالاتر باشد، با کاهش وزن مواجه خواهید بود.

یک پوند (واحد اندازه گیری وزن در انگلستان) چربی در حدود 3500 کالری انرژی ذخیره می کند. بنابراین گاهی به همین سادگی یک مصرف نصف پیتزای اضافی در هر ماه می تواند ظرف مدت یک سال یک پوند اضافه وزن ایجاد کند. پس برای اجتناب از افزایش وزن از معادله های مربوط به کالری خود مراقبت کنید و پیرویِ یک رژیم غذایی خوب و مناسب را در پیش بگیرید.

بدن و سیستم افراد با همدیگر متفاوت است. بنابراین تعیین معادله ی کالری شخصی شما به این معنی است که تنها بدن شما در یک فعالیت روزانه ی معمولی چه مقدار کالری می سوزاند. محاسبه گرهای فراوانی مانند (BMR: Basal Metabolic Rate – سطح تعادل و تبادل زیستی) وجود دارند که میزان کالری دریافتی و میزان سوخت آن ها در طول 24 ساعت را تشخیص می دهد؛ اگر کمتر از این مقدار بخورید وزنتان کم می شود و با مصرف بیش از این مقدار هم با افزایش وزن مواجه خواهید شد. محاسبه گرها قادر به لحاظ کردن متغیرهای زیستی افراد نیستند، بنابراین از آن ها به عنوان نقطه ی شروع استفاده کنید و آن ها را براساس نتایج خودتان تنظیم کنید. حسابگرهای تنظیم کننده ی وزن میراد (myriad) نیز کارآمد می باشند. به این ترتیب که مقدار تپش قلب را برای تنظیم میزان نمودن مصرف روزانه ی کالری بکار می گیرند و در تعیین میزان کالری که تعادل معادله را بر هم می ریزند دقت بیشتری به خرج می دهند.

اگر می خواهید با کمترین زحمت به خود، چند پوند وزن کم کنید، جذب کالری را به 200 تا 500 کالری کمتر از آنچه که در طول روز دریافت می کنید، برسانید. این قرارداد معادل چند عدد کلوچه است. همانطور که در مسیر کاهش وزن قرار می گیرید، بیشتر به دنبال شاخص ها و اهداف خود باشید. برای برخی افراد، افزایش وزن در هر هفته کمک می کند تا گرایشات خود را شناسایی کنند و با نتایج روزانه ای که بسیار نوسان دارند، نگران نشوند. برای سایرین نیز یک وزن کردن ساده در هنگام صبح این امکان را می دهد تا ببینید که وزنشان در چه وضعیتی قرار دارد. در این مورد هم می توانید نرم افزارها و برنامه های کمکی را به کار بگیرید.

2- قدرت و توان تمارین را ارزیابی کنید.

بسیاری از افراد برای کم کردن وزن، خود را به جان کنی و تقلای زیاد می اندازند اما نمی دانند که این راهی برای از دست دادن وزن نیست و نمی توانند از این طریق به موفقیت دست یابند؛ مگر اینکه یک ورزشکار مقاوم باشند که روزها و ساعت ها در حال انجام تمرینات ورزشی هستند. زیرا در بعضی از افراد، خوردن یک تکه پیتزا برابر با یک ساعت دویدن یا دوچرخه سواری می باشد. بنابراین بهترین اهرم و راهکار برای کاهش وزن و تنظیم کالری دریافتی، کنترل مصرف غذاهایی است که روزانه با آن ها سروکار داریم. ممکن است انجام این کار کمی سخت باشد، اما در مقابل از مزایای بسیار زیاد مربوط به سلامتی برخوردار است.

به علاوه ورزش کردن به شما کمک می کند تا همیشه سرحوصله باشید. تحقیقات نشان می دهد که تمرین و ورزش کردن مغز را تحریک و هورمون های مربوط به احساس خوب یعنی اندورفین را آزاد کرده و سیستم اندوکانابینوئیدی مغز را فعال می کند تا در مقابل حالت های روحی انسان واکنش نشان دهد.

دویدن از جمله فعالیت های بسیاری از افراد می باشد. سعی کنید صبح ها قبل از رفتن به محل کار بدوید یا به جای استفاده از وسایل نقلیه، این فعالیت ورزشی را برای رفتن به مقصد خود انتخاب کنید. این کار را تقریباً در هر جایی از دنیا با کمترین امکانات یعنی کفش و پوشش مناسب می توان انجام داد. همچنین انجام این تمرین به شما کمک می کند تا هم نمای متفاوتی از شهر را مشاهده کنید و هم نوعی تمرین استقامتی را انجام دهید؛ بدون اینکه از چیزی به جز بدنتان کمک گرفته باشید.

برای انجام فعالیت های ورزشی می توانید از (YouTube) که مملو از ویدئوهای مربوط به تمرین و فعالیت های کاهش وزن است کمک بگیرید و فعالیت های مورد علاقه ی خود را انتخاب و در خلوت اتاق هتل خود آن ها را دنبال کرده و انجام دهید.

3- ابزار مورد نیازتان را پیدا کنید.

خوشبختانه تکنولوژی سلامت و تناسب اندام به قدری رشد و نمو یافته است که می تواند برای مسافرت و افرادی که مدام در حال مسافرت هستند بسیار مفید و کارآمد باشد. برنامه های کاربردی موبایل مانند My fitness pal و lose it، میزان غذا و کالری روزانه ی دریافتی را ثبت می کنند و در یک طرف معادله کالری قرار می دهند. سپس با ساعت های هوشمند و متعددی که تمارین و فعالیت های روزانه ی شما را دنبال می کنند، تلفیق می دهند و میزان سوخت کالری را مدیریت می کنند.

اگر از علاقه مندان به تکنولوژی و ابزارهای جدید مربوط به سلامتی باشید، به راحتی می توانید با به همراه داشتن ساعت یا مچ بندهای هوشمندی که همه چیز را از میزان استرستان گرفته تا مدت زمان شنا دنبال و ثبت می کنند، به دل طبیعت بروید. همچنین می توانید از دوچرخه ها و نرم افزارهای مخصوص استفاده کرده و با خیال راحت به فعالیت های روزانه ی خود بپردازید.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مهارت های شغلی خود را با پیشرفت تکنولوژی هماهنگ کنید.

>>> هماهنگی مهارت های شغلی با پیشرفت تکنولوژی <<<


راه دیگر این است که بررسی کنید، آیا کار فرما و شرکت بیمه تان هزینه ای برای تناسب اندام در اختیارتان قرار می دهند یا خیر؟ به علاوه سیاست های مربوط به مسافرت را نیز بررسی کنید. ممکن است برخی کارفرمایان برای مسافرت ها کمک هزینه ی ژیمناستیک را هم در نظر بگیرند و یا کلاس های تناسب اندام مانند یوگا یا دوچرخه سواری را برایتان در نظر گرفته باشند. فراهم کردن این امکانات از طرف کارفرمایان شما علاوه بر جنبه های سلامتی، فرصتی خواهد بود تا با افراد مختلف طرح دوستی ریخته و با آن ها آشنا شوید.

در اینجا برخی از طرح ها و ابزارهایی که می توان در طول روز برای مدیریت سلامت و تناسب اندام در حین مسافرت از آن ها استفاده کرد را آورده ایم:

برنامه ی C25K: از برنامه ی C25K می توانید برای تناسب اندام خود استفاده کنید. این برنامه مانند یک مربی ورزش برای شما عمل می کند. یعنی از زمان شروع فعالیت تا پایان آن، گوینده ی درون برنامه شما را کنترل می کند.

محاسبه گر BMR: این برنامه محاسبه گری است برای تعیین میزان تعادل کنش های زیستی فرد تا میزان دریافت و سوخت کالری روزانه را محاسبه می کند.

My Fitness Pal: برنامه ای کاربردی برای دنبال کردن آنچه که مصرف می کنید (کالری موجود در سمت چپ معادله) و نیز نشان دادن میزان کالری که از بدن خارج می شود. به علاوه یک جنبه ی اجتماعی سرگرم کننده نیز دارد.

Fitbit Area wi-fi Smart Scale: این برنامه نوعی میزان سنجش وزن مبتنی بر وای فای است که فعالیت های فرد را در قالب یک نمودار نشان می دهد. این برنامه تمام دیگر برنامه های کاربردی را بروزرسانی می کند و تعقیب کنترل وزن را تسهیل می بخشد.

ترازوی مسافرتی (Travel Scale): استفاده از ترازوهای مسافرتی کمک قابل توجهی به تناسب اندام فرد می کند. زیرا از طریق آن فرد می تواند در هر لحظه نسبت به وضعیت و وزن کنونی خود آگاه شود. البته ترازوهای متعدد، میزان وزن فرد را تا یک پوند متفاوت تر نشان می دهند که باید به این میزان خطای ترازوها هم دقت کرد.

Garmin Fenix 5X: این برنامه از نظر برخی از افراد جزء پیشرفته ترین ساعت تنظیم تناسب اندام است. زیرا فعالیت هایی مانند دویدن، اسکی، شنا و چتربازی را ارزیابی می کند.

Happy Scale: از برنامه های کاربردی بسیار جذاب است که به شما کمک می کند تا با وزن کردن روزانه ی خود اهداف کاهش وزن و شاخص هایی که می خواهید به آن برسید را تنظیم و میانگین فعالیت های خود را کنترل و محاسبه کنید.

The 7 Minute Workout (تمرین 7 دقیقه ای): این برنامه جزء برنامه های کاربردی است که به جز بدن و هفت دقیقه از وقتتان از هیچ چیز دیگری کمک نمی گیرد. این برنامه به طرز شگفت انگیزی چالش برانگیز است و با کمترین زمان و هزینه نتایجی مطلوب را نشان می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
techrepublic




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا