سلامت

6 روش درمان خانگی و موثر فیبروز ریه

آیا چند سالی است که سرفه ی خشک داشته و از این بابت ناراحت هستید؟ آیا تاکنون در تنفس با مشکل مواجه شده اید؟ این نشانه ها خبر از بیماری فیبروز ریوی می دهد. اما اصلاً جای نگرانی نیست؛ زیرا خوشبختانه علاوه بر درمان های پزشکی، روش های خانگی زیادی برای درمان این عارضه وجود دارد. در ادامه علاوه بر آشنایی با بیماری با درمان های خانگی آن آشنا خواهید شد.

فیبروز ریه چیست؟

1 درمان خانگی فیبروز ریه

فیبروز ریه یا زخم ریه، یک بیماری تنفسی بوده که در آن بافت فیبروتیک ریه خشک و ضخیم شده و حالت کشسانی و طبیعی خود را از دست می دهد. در واقع تشکیل یک بافت همبند در ریه باعث به وجود آمدن این مشکل و در نتیجه بیماری هایی در ریه چون زخم و التهاب می گردد. این زخم می تواند گسترش پیدا کرده و به قسمت های دیگر بدن نیز برسد و مشکلات جدی تری را به وجود آورد.

این بافت فیبروتیک یا همبند می تواند جایگزین کیسه های هوایی در ریه شده و انتقال اکسیژن به جریان خون و دیگر قسمت های بدن را با مشکل مواجه کند. خوشبختانه درمان های خانگی موثری برای این مشکل وجود دارد.

چگونه فیبروز ریه را در خانه درمان کنیم؟

1- استفاده از مکمل سراپیتاز Serrepeptase

سراپیتاز یک مکمل آنزیمی بوده که کمک می کند خلط و بلغم اضافی از ریه و سیستم لنفاوی خارج شود. به علاوه به کاهش التهابات و نیز فیبروز ریه کمک خواهد کرد. این مکمل را به راحتی در داروخانه ها می توان تهیه کرد.

2- نقره کلوئیدی

نقره کلوئیدی یک ترکیب مایع بوده که به عنوان آنتی بیوتیک مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به بهبود ریه کمک کرده و نقش اصلی آن از بین بردن قارچ ها، ویروس ها و هرگونه موجودی بوده که فیبروز ریه را تشدید و به حفظ وضعیت موجود کمک می کنند. با این حال نقره کلوئید بر خلاف دیگر آنتی بیوتیک ها باکتری های بی هوازی (زنده‌ و فعال‌ بدون‌ هوا و اكسيژن‌) موجود در دستگاه گوارش را از بین نمی برد. این محلول کمی گران قیمت اما در حین حال بسیار موثر بوده و ممکن است در همه ی داروخانه ها موجود نباشد.

3- کپسول Liquorice

کپسول های Liquorice برای درمان فیبروز ریوی بسیار موثرند. این کپسول ها، سلول های B با فعالیت زیاد را در سیستم ایمنی مهار کرده و از حمله ی آن ها به ریه جلوگیری می کنند. همچنین این کپسول ها تولید استروئید طبیعی توسط غده ی آدرنال را تقویت کرده و افزایش می دهند. این استروئید ها نسبت به استروئید های دارویی موثرتر هستند و به کاهش التهاب، بازگرداندن عملکرد آدرنال و حتی به تعادل سیستم ایمنی کمک می کنند. Liquorice یکی از بهترین خلط آورها بوده و به پاکسازی ریه کمک می کند.

4- جلبک دریایی

یکی دیگر از درمان های خانگی بسیار موثر برای فیبروز ریوی جلبک دریایی می باشد که سرشار از مواد مغذیی بوده و برای بدن ضروری است. کپسول های جلبک دریایی را که عصاره ای از جلبک دریایی به همراه مواد مفید آن را ارائه می دهند، می توانید در همه ی داروخانه ها بیابید. این کپسول ها ارتباط بین سلولی را تقویت کرده و به سم زدایی بدن کمک می کنند.

5- مکمل یا شربت سیلیکون

سیلیکا به راحتی توسط بدن جذب می شود. این ماده به ترمیم کلاژن که ریه ها را پوشش داده کمک کرده و سیلیکا را در بدن افزایش می دهد. به علاوه سموم را از بدن دفع و ذخایر کلاژن را احیا می کند.

6- مکمل ژرمانیوم

مکمل های حاوی ژرمانیوم به تقویت اکسیژن بافت ها و سم زدایی سلول ها نیز کمک می کند. ژرمانیوم یکی از بهترین و موثرترین درمان ها برای فیبروز ریه می باشد.

چگونه از فیبروز ریه جلوگیری کنیم؟

شایع ترین علت بروز فیبروز ریه، التهاب مزمن است که دلیل آن می تواند عفونت باشد. در این شرایط سیستم ایمنی به جای حمله به میکروب ها به بافت های سالم حمله کرده و فیبروم را به وجود می آورد. دقیقاً به همین دلیل است که کپسول های Liquorice که در مورد 3 به آن اشاره شد در درمان این بیماری موثرند.

بهترین راه جلوگیری از فیبروز ریه ترک سیگار و استفاده از ماسک های محافظتی در زمان قرار گرفتن در معرض سموم است.

همچنین برای اطلاع از نحوه درمان عفونت ارچی و مخمری ریه می توانید به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش های درمان عفونت قارچی و مخمری ریه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا