موبایل و تبلت

ترفند هایی برای استفاده بهتر و راحت تر از وان پلاس OnePlus 6

ترفند های وان پلاس 6 برای استفاده راحت تر

جدیدترین مدل سری گوشی های وان پلاس، وان پلاس 6 می باشد که از ظاهری شیک، قیمتی بسیار مناسب، صفحه نمایشی بزرگ و دوربینی پر قدرت بهره مند است. این گوشی را می توان در موارد بسیاری شخصی سازی کرده و با چند ترفند کوتاه و کاربردی از آن مطابق میلتان استفاده کنید و لذت ببرید.

با فن تریکس همراه باشید تا ترفندهای مربوط به این کار را بیاموزید.

1- باتری سنج را تغییر دهید.

برای این کار باید به قسمت تنظیمات (Settings) رفته و سپس status bar را انتخاب کنید. در این قسمت نه تنها با انتخاب Battery style می توانید تغییراتی را در ظاهر باتری سنج اعمال کرده و برای مثال نمایش باتری سنج دایره ای را انتخاب کنید، بلکه با ضربه زدن روی گزینه ی بعدی یعنی Icon manager نیز می توانید آیکون هایی مثل Wi-Fi یا NFC را حذف یا اضافه کنید. ویژگی بسیار کاربردی که استفاده از آن در جهت حذف و اضافه ی آیکون ها روی صفحه نمایش، بسته به میزان فضایی صفحه نمایشتان دارد.

1 ده ترفند وان پلاس 6

2- به جای navigation از جسچرهای جایگزین استفاده کنید.

مانند برخی گوشی های اندرویدی، وان پلاس 6 هم دارای نوار ناوبری بوده که دارای دکمه ‌های متداول هوم، برگشت به عقب و اپ‌های اخیر، می باشد. شما می‌توانید به کلی این نوار را از رابط کاربری گوشی حذف کرده و به جای دکمه‌ های گفته شده از جسچرهای جایگزین استفاده کنید. برای این کار مسیر زیر را دنبال کرده:

Settings > Buttons > Navigation bar & gestures

سپس جسچرها را فعال کنید.

راهنمای مربوط به جسچرها نمایش داده می شود. آنها را با دقت مطالعه کرده تا درمورد جسچرها بیشتر بدانید.

2 ده ترفند وان پلاس 6

3- از عملکرد های پنهان نیز استفاده کنید.

در قسمت Settings > Buttons گزینه هایی قرار دارند که با استفاده از آن ها می توان عملکرد دکمه های استاندارد navigation را تغییر داد. در واقع برای عملکرد این دکمه ها انتخاب های زیادی وجود دارد. مثلا می توانید عملکرد فشار دادن طولانی دکمه ی هوم را تغییر داده و با فشار دادن طولانی این دکمه دسترسی به گوگل (Google Assistant) را فعال کنید. یا با دو بار ضربه زدن روی دکمه ی recents، نوتیفیکیشن ها را باز کنید.

4- جسچرهای پنهان

مراقب باشید جسچرها گیجتان نکند. چرا که در منوی تنظیمات وان پلاس، دسته بندی و مقوله های مربوط به جسچرها قرار داده شده است (Settings > Gestures). به راحتی می توانید از این قسمت ویژگی هایی مثل دوبار ضربه زدن برای روشن شدن صفحه یا اسکرین شات گرفتن با کشیدن سه انگشت روی صفحه را تنظیم کنید. با قرار داشتن منوی مربوط به جسچرها در منوی تنظیمات، کار با جسچرها بسیار آسان است.

لیستی از جسچرها در این قسمت وجود دارد که به راحتی می توانید از آن ها استفاده کنید. مثل کشیدن حرف O یا S روی صفحه ی نمایش و انجام عملکرد های مربوط به آن.

3 ده ترفند وان پلاس 6

5- اسلایدر را شخصی سازی کنید.

alert slider در وان پلاس 6 سه گزینه متفاوت دارد: سایلنت، ویبره و زنگ.

Settings > Alert slider گزینه ای را برای شما فعال می کند که آلارم زدن حتی زمانی که slider در حالت سایلنت قرار دارد نیز فعال باشد.

4 ده ترفند وان پلاس 6

6- شلف shelf را تغییر دهید.

شلف وان پلاس شامل دکمه های خارج شدن از هوم، نشانگر آب و هوا، برنامه های اخیر، مخاطبان و موارد دیگر است.

برای حذف هرکدام از این آیتم های پیش فرض، انگشت خود را روی آن فشار داده و نگه دارید. زمانی که آیکون X قرمز رنگ ظاهر شد، روی آن بزنید. Shelf از ویجت اپلیکیشن ها استفاده کرده و سازمان بندی و مرتب کردن هرچیزی را به خودتان واگذار می کند.

اگر کلا مایل به نگه داشتن Shelf نیستید، انگشت را روی هوم اسکرین زده و نگه دارید. سپس Home Settings را زده و شلف را غیر فعال کنید.

5 ده ترفند وان پلاس 6

7- از ویژگی ناچ (notch) یا برش نمایشگر نیز بهره مند شوید.

گوشی وان پلاس 6 یکی از انواع گوشی های اندرویدی است که ویژگی notch را در بر دارد. برای فعال کردن این ویژگی، مسیر Settings > Display > Notch display را دنبال کنید.

متاسفانه در وان پلاس 6 برخلاف LG G7 ThinQ، نمی توانید رنگ یا هر چیز فانتزی دیگری را به notch اضافه کنید. فقط می توان به اپلیکشن ها اجازه داد که از کل صفحه نمایش و بریدگی ها اطراف آن استفاده کنند یا نکنند.

6 ده ترفند وان پلاس 6

8- از icon packs (مجموعه آیکون) استفاده کنید.

لانچر پیش فرض به شما اجازه شخصی سازی ایکون ها در پلی استور را داده تا مجبور نباشید لانچری مثل نووا (Nova) را نصب کنید.

برای ایجاد تغییرات در icon packs، انگشتتان را روی آن فشار داده و نگه دارید. Home Settings را زده و سپس Icon Pack را بزنید. وان پلاس شامل تعدادی از آیکون پک هاست که می توانید آن ها را انتخاب کنید. همچنین لینک مستقیم برای ورود به پلی استور و انتخاب آیکون پک مناسب از پلی استور نیز وجود دارد.

7 ده ترفند وان پلاس 6

9- تنظیمات دوربین را کجا بیابیم؟

یافتن تنظیمات مربوط به دوربین در وهله ی اول ممکن است کمی سخت باشد. برای این کار اپلیکیشن دوربین را باز کرده و صفحه را به سمت بالا بکشید و در گوشه ی بالایی سمت راست، روی آیکون تنظیمات بزنید. در تنظیمات دوربین می توانید مواردی مثل صدای شاتر دوربین و اطلاعات مربوط به لوکیشن را تنظیم کرده و عکس ها را به صورت پرتره ذخیره کنید.

8 ده ترفند وان پلاس 6

10- برداشتن گوشی و روشن شدن صفحه نمایش

برداشتن گوشی و فشار دادن دکمه ای برای روشن شدن آن جهت چک کردن نوتیفیکیشن یا مثلا ساعت بسیار تکراری و خسته کننده است. خوشبخانه وان پلاس 6 این قابلیت را دارد که تنها با برداشتن گوشی، روشن شود. برای فعال کردن این قابلیت، مسیر Settings > Display > Ambient display را دنبال کرده و سپس گزینه ی Lift up display را فعال کنید. سپس می توانید نحوه ی نمایش ساعت یا پیام های شخصی روی صفحه نمایش را شخصی سازی کنید.

بعد از انجام این تنظیمات، هر زمان که گوشی را بردارید صفحه نمایش روشن می شود.

9 ده ترفند وان پلاس 6

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
cnet




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
صادق افضلی

سلام فوق العاده عالی . ممنون از راهنمایی های خوبتون.

دکمه بازگشت به بالا