سرگرمی و اوقات فراغت

چگونه خودمان در خانه زیر پایی بسازیم؟

آموزش ساخت زیر پایی

اگر شما هم مانند ما در ساخت و ساز هر چیزی آماتور بوده و کاملاً تفریحی وسایل مورد نیازتان را در منزل تهیه می کنید؛ در این مقاله با ما همراه باشید تا با کمترین هزینه یک زیرپایی زیبا و ساده برای راحت بودن پاها در هنگام نشستن پشت میز بسازیم.

1 ساخت زیر پایی در منزل

ساخت این زیرپایی کارآمد بسیار آسان بوده و با وسایلی کاملاً ساده و در دسترس تهیه می شود. جعبه های میوه ی چوبی که اگر در منازلتان هم یافت نشود حتماً در میوه فروشی ها موجود می باشد. مشابه این جعبه ها در بسیاری از موارد استفاده شده و در جاهای دیگری هم می توانید بیابید.

معمولاً این جعبه ها پس از مدتی دور ریختنی، تلقی می شوند؛ بنابراین یافتن آن ها بسیار آسان است.

ابزار و مواد لازم برای این کار که اکثر آن را در منزل داشته و نیاز به خریداری نیست را آماده کنید:

یک جعبه ی چوبی یا تخته های چوب
2 عدد دستگیره ی کابینت یا کمد
2 عدد براکت فلزی به شکل L
4 عدد مهره
پیچ های کوچک و بزرگ
رنگ (دلخواه)
دریل
پیچ گوشتی
اره

برای شروع:

یک طرف جعبه و در واقع یکی از ضلع های جعبه را برش زده و جدا کنید. رویه ی زیر پایی و محلی که پاها روی آن قرار می گیرد دقیقاً همان یک ضلع جعبه ی چوبی است. اگر جعبه ی چوبی نیافتید، تخته چوب هایی را مانند یک ضلع جعبه ی چوبی و دقیقاً شبیه به آن چه در تصویر می بینید، روی هم سوار کرده و با میخ متصل کنید.

حال باید برای زیرپایی یک پایه بسازید.

برای این کار ضلع دیگر تخته ی چوبی را نیز جدا کنید. هر ضلع جعبه دارای سه تکه تخته بوده که برای ساخت پایه ی زیر پایی باید یکی از این سه تخته را جدا کنید.

برای مشاهده تصویر متحرک (GIF) زیر، روی آن کلیک کنید

4 ساخت زیر پایی در منزل

حال باید این تخته ی جدا شده را به قطعه ی اصلی زیرپایی (یکی از ضلع های جعبه) متصل کنید. اتصال این دو از طریق براکت های ال شکل صورت می گیرد. پس باید روی تخته ها سوراخ هایی، هم برای براکت ها و هم برای دسته ها ایجاد کنید. قبل از این کار بهتر است دو تخته را به صورت موقت به شکل L کنار هم نگه دارید. براکت ها را روی تخته ها گذاشته و در سوراخ براکت ها یعنی جایی که باید پیچ قرار گیرد را با خودکار علامت زده و بعد با خیال راحت سوراخ کنید. هر جایی که مایلید زیرپایی دسته داشته باشد نیز دسته ها را گذاشته، علامت بزنید و سوراخ های مربوط به پیچ شدن دسته ها را نیز ایجاد کنید.

بعد از زدن سوراخ ها، دو تخته را در کنار هم گذاشته و با استفاده از براکت ها و پیچ و مهره ی آن ها، دو تخته را به هم وصل کنید تا زیرپایی آماده شود. در پایان نیز زیرپایی را برگردانده و دسته ها را نیز متصل کنید. به همین راحتی زیر پایی آماده شد.

همچنین اگر دوست داشته باشید می توانید تمامی اجزای زیرپایی از جمله تخته ها، براکت ها و پیچ و مهره ها را قبل از سر هم کردنشان، به دلخواه رنگ کرده و بعد زیرپایی را بسازید.

بعد از اتمام رنگ آمیزی و خشک شدن کامل رنگ ها اجزا را به همان شکلی که گفته شد سر هم کرده و دسته های زیر پایی را نیز متصل کنید. زیر پایی زیبای شما آماده است.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
instructables




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا