پوشاکراهنمای خرید

راهنمای خرید و نحوه ست کردن جوراب ساق بلند با انواع دامن کوتاه

سال های سال است که جوراب های ساق بلند با پیراهن های مجلسی کوتاه یا دامن های کوتاه پوشیده شده و همچنان مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه تنوع این نوع جوراب ها بسیار وسیع شده است. به همین دلیل نحوه ی ست کردن این جوراب ها با لباس های مختلف و انتخاب صحیح نوع جوراب مناسب برای موقعیت مدنظر، کمی برای خانم ها سخت و چالش بر انگیز شده است. به همین دلیل فن تریکس شما را با نحوه ی استفاده از انواع مختلف جوراب های ساق دار آشنا می کند.

در هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید.

1- معمولاً جوراب های ساق بلند سایز بندی دارند اما انواع تک سایز آنها نیز موجود است.

همیشه هنگام خرید توجه داشته باشید که سایزی متناسب با قد، چاقی و لاغری پاهیتان انتخاب کنید. این کار در ماندگاری و عمر جوراب و به علاوه احساس راحتی خودتان در آن بسیار نقش دارد. جوراب تنگ بسیار زود پاره شده و ممکن است تا پایان یک مجلس نیز دوام نیاورد. جوراب های کوتاه نیز به دلیل اینکه مجبور خواهید بود مدام آنها را بالا بکشید بسیار زود پاره می شوند. بالعکس جورابی که برایتان بسیار بلند و گشاد باشد نیز به سمت پایین تا شده و به طور صحیح سر جای خود نمی ماند.

معمولاً جوراب های پارازین برای این مقاصد بهتر از جوراب های شیشه ای می باشند. زیرا بیشتر کش آمده و خاصیت الاستیک آنها بالاتر است.

1 راهنمای انتخاب و خرید جوراب ساق بلند

2- از بند جوراب استفاده کنید.

بند جوراب برای نگه داشتن جوراب بوده و کمک می کند تا در تمام مدتی که از جوراب استفاده می کنید، جوراب به سمت پایین تا نشود و سرجای خود محکم بایستد. استفاده از این بندها در مهمانی ها و عروسی ها بسیار اهمیت دارد. زیرا در اثر بلند شدن و نشستن یا رقصیدن و حتی عرق کردن، جوراب های ساق بلند معمولاً به سمت پایین لول شده و حالت بسیار بدی را ایجاد می کنند. استفاده از این بندها به راحتی این مشکل را از بین می برد.

2 راهنمای انتخاب و خرید جوراب ساق بلند

3- جوراب هایی را انتخاب کنید که در انتها کش پهن داشته باشند.

این نوع جوراب ها بهتر به ران ها چسبیده و ظاهری لطیف و زیبا ایجاد می کنند. چون مانند کش های نازک، فشاری به ران ها نمی آورد؛ که باعث تو رفتگی و بیرون زدگی گوشت ران شده و ظاهر بدی را به وجود آورد. کش های 3 تا 4 اینچ یعنی 7 تا 10 سانتی متر بسیار مناسب می باشند.

3 راهنمای انتخاب و خرید جوراب ساق بلند

4- برای دامن های بسیار کوتاه جوراب های مشکی انتخاب کنید.

دامن کوتاه به همراه کفش پاشنه بلند باعث می شود پاها بسیار بلند تر از چیزی که هست به نظر برسند. بنابراین برای جلوگیری از این امر بهتر است از جوراب مشکی استفاده کنید.

4 راهنمای انتخاب و خرید جوراب ساق بلند

5- جوراب های توری اصلاً مناسب مجالس عمومی مثل مهمانی و عروسی نمی باشند.

بنابراین این جوراب ها را به هیچ وجه در چنین مکان هایی نپوشید. از این جوراب ها فقط می توان به همراه لباس خواب استفاده کرد.

5 راهنمای انتخاب و خرید جوراب ساق بلند

6- جوراب های نخی و کتان که کلفت و گرم می باشند نیز حالت مجلسی ندارند.

حتی اگر مجلس در فصل سرد سال و در زمستان برگزار شود نیز نمی توان این جوراب ها را با لباس های مجلسی پوشید.

این جوراب ها مناسب برای پوشیدن در زیر شلوار در روزهای سرد زمستان و پاییز بوده و جوراب های مجلسی به حساب نمی آیند.

6 راهنمای انتخاب و خرید جوراب ساق بلند

7- برای دامن یا پیراهن های بلند تا زانو و حتی پایین تر، می توانید از جوراب های رنگ پا و یا مشکی بر اساس رنگ دیگر لباس هایتان استفاده کنید.

ولی رنگ های دیگر توصیه نمی شود.

7 راهنمای انتخاب و خرید جوراب ساق بلند

8- برای دامن های بالای زانو به خصوص آن هایی که روی ران چاک دارند حتماً از جوراب مشکی استفاده کنید.

جوراب مشکی پاهایتان را در این نوع لباس ها زیباتر نشان می دهد. مخصوصاً زمانی که روی صندلی می نشینید و پایی را روی پا می اندازید و دامن کمی بالاتر می رود.

8 راهنمای انتخاب و خرید جوراب ساق بلند

9- پوشیدن جوراب های ساق بلند نخی و کتان گرم در منزل به همراه پاپوش های گرم زمستانی و دامن خانگی، تیپ بامزه و جذابی برای خانه ایجاد می کند.

اما برای مکان های عمومی اصلاً مناسب نیست.

9 راهنمای انتخاب و خرید جوراب ساق بلند

برای نگهداری هرچه بهتر و طولانی تر از جوراب های ساق بلند

1- این جوراب ها از آن جایی که فقط مناسب پوشیدن در مکان هایی خاص می باشند و اغلب مورد استفاده قرار نمی گیرند، احتیاجی به شستن مداوم ندارند.

اما بهتر است بعد از هر بار استفاده شسته شوند. برای شستشو در ماشین لباسشویی بهتر است آنها را در توری گذاشته و سپس در ماشین بیندازید تا به لباس های دیگر یا به دیگ لباسشویی گیر نکند و پاره نشوند.

جوراب ها را به هیچ وجه با لباس هایی که زیپ، قزن، قلاب و امثال این ها دارند داخل ماشین نیندازید. زیرا باعث می شود جوراب به آن ها گیر کرده و پاره شود.

10 راهنمای انتخاب و خرید جوراب ساق بلند

2- برای اینکه جای پاشنه و انگشتان پا در جوراب ها مشخص نشود، همیشه به حالت طبیعی باقی بماند، از عمر آنها کاسته نشود و همچنین زبری پاشنه ی پا یا ناخن انگشتان باعث پارگی آنها نشود، می توانید جوراب های کالجی با رنگ مناسب را در زیر جوراب های ساق بلند بپوشید.

11 راهنمای انتخاب و خرید جوراب ساق بلند

3- برای ماندگاری طولانی جوراب و حفظ حالت طبیعی و اولیه ی آن، همیشه جوراب ها را به صورت رول درون کشو نگهداری کنید.

12 راهنمای انتخاب و خرید جوراب ساق بلند

همچنین در پایان می توانید برای اطلاع از ” اصول ست کردن ساپورت با انواع لباس و کفش ” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> اصول ست کردن ساپورت های رنگی با انواع لباس و کفش <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا