خودرو و وسایل نقلیهراهنمای خرید

راهنمای خرید و نقد و بررسی فولکس واگن اطلس 2018 Volkswagen Atlas

بررسی فولکس واگن اطلس 2018 Volkswagen Atlas

آخرین محصول فولکس واگن که خودرویی 5 نفره محسوب شده و در ایالات متحده آمریکا به فروش رسید، Routan نام داشت و به عنوان یک مینی ون وارد بازار شد. مدلی که رقیبی برای خودرو Dodge Caravan محسوب می شد.

از آنجایی که مینی ون ها در دهه 90 میلادی با محبوبیت بیشتری رو به رو شدند در نهایت شرکت هایی چون فولکس واگن و چندی دیگر تصمیم به عرضه مدل های مختلفی از آن ها گرفتند. Routan از سال 2009 تا 2014 تولید شد و در نهایت فولکس تصمیم گرفت تا خودرو Atlas را به عنوان یک شاسی بلند با سه ردیف صندلی معرفی کند. خودرویی که به عنوان یک اتومبیل شاسی بلند خانوادگی محسوب شده و ظرافت بسیاری در طراحی آن به کار رفته است. محصولی تمام عیار با ویژگی های بزرگ.

طراحی اطلس همانند جتا و پاسات سبک و سیاقی امریکایی داشته و از این رو شاهد محصولی قابل توجه هستیم. فولکس واگن در سال 2018 تصمیم گرفت با معرفی Atlas یک شاسی بلند بزرگ و ایمن را راهی بازار کند. امروز نیز فن تریکس سعی کرده تا این خودرو با ارزش را به شما معرفی کند.

قیمت

اطلس با قیمت پایه 30 هزار دلاری در دسته شاسی بلندهای مناسب و خوش قیمت قرار می گیرد. البته بالاترین مدل آن قیمتی 50 هزار دلاری داشته و رقیبی برای تویوتا هایلندر و هوندا Pilot محسوب می شود. در رقبای اطلس می توان ویژگی های مختلفی چون قدرت پیشرانه بالا، فضای داخلی بزرگ و برخی دیگر را شاهد بود. اما Atals دارای فناوری های نوین بوده و در بحث قدرت پیشرانه و فضای داخلی نیز مدلی مناسب محسوب می شود.

طراحی بیرونی

در طراحی این خودرو، فولکس سعی کرده از جتا و پاسات بهره گرفته و مخاطبان ایالات متحده را مجذوب خود کند. طراحی این خودرو ساده و اما جذاب بوده و خودرو بزرگی به نظر می رسد.

زیبایی اطلس انکار نشدنیست و فولکس سعی کرده ظاهری قابل توجه را برای این شاسی بلند جذاب در نظر گیرد. جلوپنجره بزرگ در کنار چراغ های LED مربعی آن بسیار جذاب هستند. Atlas دارای ظاهری دل انگیز و جذاب بوده و این امر باعث شده تا این مدل فراتر از یک شاسی بلند ظاهر شود.

البته هر چه از طراحی ظاهری Atlas بگوییم کم گفته ایم. زیرا این شرکت آلمانی سعی کرده ویژگی های قابل توجهی را برای آن در نظر گیرد. یکی از ویژگی های بارز Atlas طراحی داخلی آن بوده که نظر هر فردی را به خود جلب می کند. این خودرو دارای طراحی مدرن و پیشرفته بوده که با مشاهده داخل کابین آن تصور می کنید سوار بر سفینه فضایی شده اید. بالاترین مدل آن که SEL Premium نام دارد با کابین پریمیومی قیمتی معادل 50 هزار دلار خواهد داشت.

اطلس از نظر راحتی دست کمی از رقبای لوکس دیگر نداشته و می توان کیفیت بالا و آسایش قابل توجهی را در داخل کابین احساس کرد. Atlas یک مدل هفت نفره بوده و فضای زیادی را برای سرنشینان خود فراهم می کند. البته می توان اطلس را در نسخه دو ردیف صندلی نیز خریداری کرد. همچنین برای راحتی بیشتر سرنشینان، فولکس واگن برای هر ردیف صندلی، جایگاهی برای قرار دادن لیوان و یک عدد پورت USB نیز در نظر گرفته است.

فضای موجود در ردیف دوم و سوم صندلی اطلس با یکدیگر یکسان می باشد. البته این فضا در مقایسه با خودرویی چون شورولت Traverse حجم کمتری محسوب شده اما به طور کلی دارای ابعاد مناسبی است.

فناوری ها و قابلیت های ارتباطی

به عنوان یک وسیله نقلیه جدید، اطلس، خودروی شاسی بلند به روزی بوده که فناوری های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است. از جمله آن می توان به پشتیبانی سیستم سرگرمی از Apple CarPlay و Android Auto و وجود یک نمایشگر 8 اینچی بزرگ با کیفیت عالی در میان کنسول اشاره کرد. یک صفحه نمایش 12.3 اینچی نیز در قسمت پشت آمپر جای گرفته و اطلاعات فنی را نمایش می دهد. سیستم صوتی پیشرفته Fender با 12 اسپیکر، سیستم گرم کن و خنک کننده برای تمامی صندلی ها، دوربین 360 درجه و برخی دیگر اشاره داشت.

عملکرد

فولکس واگن اطلس به پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندری مجهز است. اما برای نسخه SEL Premium پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر 276 اسب بخاری در نظر گرفته شده است. نسخه شش سیلندر اطلس بسیار قدرتمندتر از نسخه چهار سیلندر بوده و دلیل عمده عملکرد بیشتر، گشتاور بسیار بالاتریست که در این مدل می‌توان شاهد بود. قدرت اطلس در نسخه شش سیلندر بسیار قابل توجه است و کمپانی فولکس واگن این شاسی بلند را در نسخه های مختلفی از جمله نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه می کند. اطلس در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و پیشرانه پرتوان یک SUV کاملاً قدرتمند است و می توان آن را در هر شرایط جاده ای به کار گرفت. به طور کلی در زمینه فنی Atlas مدلی قابل توجه بوده و می تواند انتظارات را برآورده سازد.

ویژگی های ایمنی

اطلس به بیشتر فناوری های ایمنی مجهز است و می تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. از جمله آن ها باید به سیستم تشخیص نقطه کور، هشدار برخورد با جلو، سنسورهای پارکینگ جلو و عقب و هشدار خروج از خطوط اشاره کرد.

گذشته از آن وجود کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اتوماتیک، سیستم پارکینگ هوشمند و برخی دیگر نیز این خودرو را کامل تر کرده است. اطلس یک شاسی بلند کامل بوده و فولکس نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح خودرو سعی داشته بهترین ها را برای این SUV پرچمدار در نظر گیرد.

البته تمامی تریم ها از این ویژگی ها برخوردار نبوده و بالاترین و کامل ترین تریم آن نسخه SEL Premium می باشد.

ویژگی های کلیدی Atlas شش سیلندر

• پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری
• قدرت 276 اسب بخاری
• گیربکس هشت سرعته اتوماتیک
• سیستم حرکتی چهار چرخ محرک
• وزن 4502 پوندی
• ظرفیت سرنشینان 7 نفر
• قیمت پایه 30 هزار دلار
• قیمت نسخه فول 50 هزار دلار

20 بررسی فولکس واگن اطلس 2018

مقالات پیشنهادی فن تریکس…

>>> راهنمای خرید و نقد و بررسی اتومبیل لکسوس 2018 Lexus IS 300 <<<

>>> راهنمای خرید و نقد و بررسی ماشین رنو Renault Clio RS CUP 2018 <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
motor1




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا