راهنمای خریدزیبایی

مزایا، معایب و راهنمای خرید شامپو سیلیکون

هر آنچه لازم است در مورد شامپو سیلیکون بدانید

سیلیکون یا سیلیسیم یک ماده معدنی است. این ماده ترکیبی طبیعی، تاثیرگذار و مفید بوده که عموماً برای ساخت محصولات مراقبت از مو و شامپو ها مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که به درخشش مو کمک کرده، باعث صاف و لطیف شدن موها و داشتن حس طراوت و شادابی می شود.

سیلیکون هایی که برای این کار استفاده می شوند، ترکیبی از چند نوع سیلیکون بوده که با پسوند “cone” در انتهای همه ی آن ها، شناخته می شوند. این محصولات به طور مداوم مواد اولیه محصولات مراقبت از مو بوده که حالتی لیز و لغزان به موها می دهند؛ همچنین باعث درخشندگی آن ها نیز می شوند.

مزایای شامپو سیلیکون:

استفاده از سیلیکون ها در محصولات، نکات مثبت و مزایای بسیاری دارد. این امر که سیلیکون با پر کردن منفذ موهای آسیب دیده و خشک باعث سلامت، با نشاط شدن، صاف شدن، یکنواختی موهای به هم ریخته و درخشان تر شدن آن ها می شود، واقعیتی غیر قابل انکار است. این ماده در برابر ذرات خارجی از مو محافظت کرده و با ضد آب کردن هر لایه، باعث نرمی و لطافت مو می شود. همچنین بعد از مرطوب و خیس شدن موها به خاطر پوشش ضد آبش، حالتی لغزنده و با لطافت به موها می دهد؛ که این کار باعث سشوار کشیدن و شانه زدن راحت تر موها می شود.

معایب شامپو‌ سیلیکون:

سیلیکون ها تقریباً شبیه پلاستیک هستند. از آن ها به عنوان عایقی برای آب و هوا استفاده می شود و ترکیب آن ها ترکیبی طبیعی نیست. لذا عوارض جانبی آن به موها آسیب می رساند. این درست است که سلیسیم، موهای ما را درخشنده و براق می کند؛ اما این درخشندگی، آن درخشندگی نیست که ما به دنبالش هستیم، بلکه نوعی براقیت و درخشندگی غیر واقعی است (مثل براق بودن پلاستیک). درخشندگی که مد نظر ماست، درخشندگی است که در آن لایه پوششی مو سالم بوده و موها نور را منعکس می کنند. این اتفاق تنها زمانی رخ می دهد که تا جای ممکن از موها مراقبت شده و آبرسانی به آن ها دائماً انجام شده باشد.

سیلیکون ها باعث خم شدن موها به سمت پایین، شل شدن و بی رنگ و روح شدن مو می شوند. همچنین در گذر زمان موها را بسیار فرسوده و بی رنگ و رو می کنند. این ماده از نفوذ رطوبت به مو جلوگیری کرده و با پوشاندن سطح مو مثل یک آهنربا برای کثیفی ها و دیگر عوامل بیرونی عمل می کند. پس در واقع با استفاده از این ماده، برای چند روز موهای درخشان و زیبایی خواهیم داشت؛ اما بعد از آن با تاثیرات و عوارض جانبی بیشتری مواجه خواهیم شد. این محصولات در گذر زمان باعث خشک شدن موها می شوند، زیرا روی سطح موها را پوشانده و مثل عایق آب عمل می کند. بنابراین در نتیجه ی کمبود رطوبت، موها بسیار شکننده شده و در صورت تداوم استفاده، می توانند باعث پیچش و شکستگی مو شود.

به علاوه با اضافه کردن یک لایه (یا مانع) دیگر به مو، می تواند از نفوذ و جذب مواد غذایی توسط مو جلوگیری کرده و در گذر زمان باعث تضعیف و شکنندگی مو شود.

اما چه باید کرد؟

ما به دنبال محصولاتی هستیم که باعث بهبود سلامت و ظاهر موها شوند، نه فقط موادی که یک زیبایی کوتاه مدت به موها بدهند، بلکه می خواهیم محصولات در گذر زمان علاوه بر زیبایی، بر سلامتی مو هم تاثیرات مثبتی بگذارند. بنابر قاعده کلی، سیلیکون ها بسیار آب گریز هستند، به همین خاطر به راحتی شسته نمی شوند و در نهایت حالتی سنگین و چرب به موها می دهند. ما متوجه شدیم که مصرف کنندگان این محصول بعد از اینکه چرب و سنگین بودن موها را احساس کردند، آن ها را بیش از حد می شویند که این خود می تواند باعث آسیب رساندن بیشتر به موها شود. در نتیجه این محصولات در صدد این نیستند که باعث بهبود وضعیت موهایتان در گذر زمان شوند.

به نظر ما بررسی دوباره این محصولات آب گریز کار هوشمندانه ای است. برای مثال: دایمتیکون و پلی دی متیل سیلوکسان بهترین گزینه ها برای جایگزینی سیلیکون ها است که روی مو تجمع نکرده و لایه اضافی را به وجود نمی آورند.

علاوه بر احساس سنگینی پس از اضافه شدن یک لایه روی موها، در صورت شسته نشدن منظم و مکرر مو، این ماده روی مو جمع می شود. برای اینکه یک لایه مو برداشته شود (همان لایه سیلیکونی)، شستن مو به صورت مکرر می تواند باعث خشکی و شل شدن مو شود. پس جای سخت ماجرا اینجاست که یا باید شرایط را تغییر دهید و استفاده از این محصول را متوقف کنید، یا اینکه برای بازگرداندن لطافت و درخشندگی به مو، در کنار سیلیکون از محصول دیگری استفاده کنید.

استفاده از شامپو سیلیکون برای موهای فر

1 راهنمای خرید شامپو سیلیکون

سیلیکون برای موهای فر بسیار مضر است. زیرا بیشتر موهای فر خشک هستند. این ماده نسبت به موهای فر، راحت تر از موهای لخت جدا می شود. سیلیکون بین فر های مو گیر کرده و مو ها را به سمت پایین میخواباند؛ در مدت زمان طولانی، باعث بروز آسیب هایی در مو می شود.

انواع شامپو سیلیکون

2 راهنمای خرید شامپو سیلیکون

سیلیکون ها تنوع زیادی دارند. بعضی از آن ها در آب حل می شوند و برخی از آن ها حلال در آب نیستند. اما پیشنهاد ما این است که از همه نوع آن دوری کنید. نام های معمول دیگر برای سیلیکون ها عبارتند از:

سیکلومتیکون، ایمتیکون، متیکون، آمودیمتیکون، دایمتیکونول، سیکلوپنتاسیلوکسان (یا سیکلومتیکون). به هر حال به شما پیشنهاد می کنیم از هر نوع آن و با هر اسمی استفاده نکنید. اگر مطمئن نیستید که محصول دارای ترکیبات سیلیکونی است یا خیر، می توانید با یک جستجوی ساده به ترکیبات تشکیل دهنده آن پی ببرید.

سیلیکون های حل شونده توسط آب:

این گونه سیلیکون ها در آب حل می شوند و با یک شستشو از روی مو ها پاک شده و انباشته نمی شوند. به دنبال محصولاتی باشید که در آن ها سیلیکومتیکون وجود داشته باشد. این ماده رایج ترین ماده ایست که در ساخت محصولات مراقبت از مو استفاده می شود و همه جوانب مثبت سیلیکون را داراست، فقط نسبت به سیلیکون های دیگر کمتر روی موها انباشته می شود.

دایمتیکون کاپلیول هم در آب حل می شود. این ماده کمی گران تر است، اما باعث سنگینی مو نمی شود و روی مو ها تجمع آنچنانی پیدا نمی کند.

سیلیکون هایی که در آب حل نمی شوند:

آب، حلال این نوع سیلیکون ها نبوده و برای حل کردنشان باید از شامپو های روشن کننده (clarifying shampoo) استفاده کنید. آمودیمتیکون (ممکن است با اسم آمو، آمین و یا آمینو هم دیده شود.) که به نرم کننده مو معروف بوده، اما می تواند باعث سنگین شدن مو ها شود، که البته این ماده می تواند برای کسانی که موهای ضخیم، فر و وزوزی دارند مناسب باشد. اما باز هم پاک کردن و شستن آن سخت است.

راحت ترین و ارزان ترین نوع سیلیکون که می توان آن را در فروشگاه ها پیدا کرد، دایمتیکون است که سخت ترین نوع برای پاک کردن می باشد. این محصول نرم کنندگی و براقیت فوق العاده ای به موهای شما خواهد داد؛ اما باعث خم شدن و سنگینی مو ها می شود.

راهنمای انتخاب محصول

قبل از خرید هر چیز بهترین کار جستجو و تحقیق کوچکی راجع به محصولی است که می خواهید خریداری کنید. به ترکیبات محصولات نگاه کنید و نام بهترین ها را بلد باشید. هر چیزی که روی برچسب ها نوشته شده را باور نکنید؛ بلکه به ترکیبات تشکیل دهنده نگاه کنید و ببینید چیزی که واقعاً داخل جعبه است چیست. هر چه نام ترکیبی بالاتر از بقیه نوشته شود، درصد بالایی از این ترکیب را در آن محصول نشان می دهد. اگر نام ترکیبی در آخر و انتهای لیست به چشم بخورد، یعنی به مقدار خیلی کم (حتی نیم درصد) در آن محصول وجود دارد.

انتخاب یک شامپو سیلیکونی برای خرید، به نوع موی شما و البته بودجه تان بستگی دارد.

سیلیکون ها آنقدر ها هم وحشتناک نبوده و جنبه های مثبتی هم دارند و می توانند سودمند باشند؛ اما اگر در دوره مراقبت های مویتان تاکنون از آن ها استفاده نکرده اید، لازم نیست حتماً آن ها را بکار ببرید. محصولات مراقبتی زیادی که بدون سیلیکون (silicone-free) باشند هم در فروشگاه ها پیدا می شوند.

در پایان با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس با نحوه استفاده از شامپو بنفش ضد زردی و نحوه ساخت شامپو آلوورا آشنا شوید.

>>> راهنمای خرید و نحوه استفاده از شامپو بنفش ضد زردی <<<

>>> نحوه ساخت شامپو آلوورا <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
coveteur




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا