راهنمای خرید

راهنمای انتخاب و خرید ساعت مناسب برای آقایان

راهنمای انتخاب ساعت مردانه

تصور کنید در فروشگاهی در حال گردش هستید و به منظور خرید یک ساعت برای خودتان و یا دوست خود ویترین ها را دید می زنید. شاید هم اصلاً برای خرید ساعت به فروشگاه نیامده اید ولی چشمتان به ساعتی افتاده و صرفاً به خاطر زیبایی و برند شناخته شده با قیمت مناسب آن را خریداری می کنید. اما آیا واقعاً این سه معیار برای انتخاب و خرید ساعت کافیست؟ واقعیت این است که انتخاب ساعت هم مانند سایر وسایلی که می خریم احتیاج به تحقیق و دانستن نکاتی قبل از خرید آن دارد.

1 راهنمای انتخاب ساعت مردانه

1- ساعتی را به پیشنهاد دیگران نخرید.

به یاد داشته باشید که تصمیماتی مانند انتخاب لباس، کت و شلوار، کفش، لباس مخصوص مکان های مختلف و حتی مدل مویتان روی شخصیت شما تأثیر گذار است. اگر دوست دارید فردی بزرگ و متمدن جلوه کنید باید نسبت به آن ها حساس باشید. این واقعیت ها در مورد انتخاب یک ساعت هم وجود دارد. هیچ کس به اندازه ی خودتان از سلایق و هدف های نوع پوششتان آگاه نیست. پس نوع پوشش و ساعت تان را براساس معیارهای خودتان انتخاب کنید. البته منظور این نیست که از دیگران نظرخواهی نکنید، اما نهایتاً باید چیزی باشد که خودتان دوست دارید و با تیپ شخصیتیتان که فقط خودتان از آن باخبر هستید سازگار باشد.

2- تنها معیار خود را بر برند و بورس بودن ساعت قرار ندهید.

ما منکر ساعت های هوشمند پیشرفته و عالی که چند سالی است در دنیا سر و صدا کرده و بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته اند نمی شویم؛ اما این به هیچ وجه دلیل نمی شوند که آن ها تنها انتخاب باشند. این ساعت ها با اینکه دارای ویژگی های کامپیوتری هستند اما در دنیای مد و استایل جایی نداشته و هیچگاه نمی توانند جای ساعت های معمولی را بگیرند. زیرا تنها تکنولوژی را به رخ می کشند نه زیبایی ظاهری و خوشتیپی را. پس یادتان باشد ساعت های هوشمند را فدای ساعت های معمولی زیبا نکنید.

2 راهنمای انتخاب ساعت مردانه

3- برندهای کمتر دیده و شناخته شده را هم در نظر داشته باشید.

تبلیغات صرفاً کیفیت را تضمین نمی کند. پس تنها به دنبال انتخاب ساعت در بین برندهایی که تبلبغ می شود نباشید. تبلیغات فقط هزینه ی اضافی است که سازنده پرداخت می کند نه کیفیت اضافی. مردان خوش تیپ و با سلیقه می دانند که برند در اولویت های بعدی است. زیرا باعث خوش تیپی نمی شود. پس به سراغ انتخاب ساعت در بین برندی خاص نبوده و همه جا و انواع ساعت ها را جستجو کنید.

4- ساعتی متناسب همه ی مکان ها بخرید.

ساعت جزء وسایلی است که تقریباً در هر جا و مکانی باید روی دست باشد. پس هرگز به دنبال ساعت های خاص و اجق وجق نباشید و با انتخاب یک ساعت معمولی در همه مکان ها از آن استفاده کنید. مثلاً اگر دانش آموز هستید و با تیپی بسیار ساده و معمولی مانند فرم به مدرسه می روید، بستن ساعتی که در تیپ شما بسیار جلب توجه کند و باعث حواس پرتی شود اصلاً مناسب نیست. ساعت نیز باید مانند لباس هایتان معمولی باشد. یا مثلاً اگر برای مصاحبه ی شغلی حاضر می شوید، اصلاً جالب نیست مانند رؤسا ساعتی بسیار خاص با برند معروف بپوشید. پس بهتر است همیشه یک ساعت معمولی داشته باشید.

3 راهنمای انتخاب ساعت مردانه

5- سایز مناسب ساعت را انتخاب کنید.

ممکن است ظریف ترین و زیباترین ساعت را انتخاب کنید اما باز هم به دستتان نیاید. می دانید چرا؟ زیرا سایز آن مناسب دستتان نمی باشد. تنها زیبایی ساعت مهم نیست. در واقع زمانی ساعت زیباییش را نشان می دهد که روی دستتان زیبا و جالب باشد.

4 راهنمای انتخاب ساعت مردانه

عکس نشان داده شده، سایز مناسب ساعت براساس اندازه ی دست را به خوبی توضیح می دهد. ساعت های مردانه از سایز 38 تا 46 موجود هستند. ساعت های با سایز کمتر از 38 زنانه بوده و برای مردان بسیار کوچک است. برای اینکه بدانید چه سایز ساعتی مناسب شما است، مچ دست خود را اندازه گرفته و مثلاً اگر 5/7 اینچ (هر اینچ دو و نیم سانتی متر) بود، باید بدانید که سایز 45 تا 46 مناسب دست شما است.

نکته: اندازه ی عرض بند ساعت، باید نصف قطر دایره ی ساعت باشد.

6- جنس بند ساعت را در نظر بگیرید.

به نظر می رسد که تجربه ی داشتن همه نوع جنسِ بند ساعت جالب باشد که کاملاً هم سلیقه ای است. اما بهتر است قبل از خریدِ ساعت نکاتی در مورد جنس بند آن هم بدانید. مثلاً بندهای چرمی رسمی تر هستند. اگر می خواهید در مکان های رسمی از آن ها استفاده کنید فراموش نکنید که رنگ بند ساعت با کفش و کمربندتان ست باشد.

بندهای تیتانیونم، نقره و طلا به دلیل اینکه سنگین و بزرگ هستند و ظرافتی هم ندارند، برای افرادی توپر با دستانی بزرگ و قوی بسیار مناسب می باشند.

بندهای پلاستیکی نیز اگر چه به زیبایی و شیکی بندهای چرم و فلزی نمی باشند، اما به دلیل سبک بودن، برای افرادی که بیشترین فعالیت خود را با دست انجام می دهند مناسب است.

7- پول زیادی خرج ساعت نکنید.

در نهایت ساعت ساعت است و قرار نیست کار خاص و خارق العاده ای انجام دهد. هزینه کردن برای آن هیچ تفاوتی در عملکرد آن ندارد. پس اصلاً منطقی نیست که پول زیادی را برای خرید آن خرج کنید.

سخن آخر: به یاد داشته باشید، ساعت جزء وسایلی است که نقش بسیار مهمی را در خوش تیپی آقایان ایفا کرده و سبب جلب توجه می شود. پس در خرید آن دقت کرده و سعی کنید همیشه ساعت را بر دست داشته باشید. اگر فراموش می کنید آن را به دست ببندید، در کنار جوراب یا سوئیچ خود بگذارید. بعد از مدتی به پوشیدن آن عادت می کنید.

فن تریکس در لینک های زیر دو نوع ساعت مچی و هوشمند را به شما معرفی کرده و مورد بررسی قرار داده است.

>>> راهنمای خرید ساعت مچی رولکس Rolex <<<

>>> راهنمای خرید و نقد و بررسی ساعت هوشمند نوکیا HR | قسمت اول <<<

>>> راهنمای خرید و نقد و بررسی ساعت هوشمند نوکیا HR | قسمت دوم <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realmenrealstyle




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا