خودرو و وسایل نقلیهراهنمای خرید

راهنمای خرید و نقد و بررسی ماشین رنو Renault Clio RS CUP 2018

نقد و بررسی ماشین رنو کلیو آر اس کاپ 2018

خودروهای رنو کلیو RS، خودروهای جمع و جوری هستند و برای افرادی که خودروهایی با ظاهر کوچک و جمع و جور را می پسندند، بسیار مناسب می باشند.

رنو، یک شرکت خودروسازی فرانسوی بوده که سابقه طولانی در طراحی و تولید خودرو داشته است. رنو کلیو، خودروی از شرکت رنو است که تولید آن از اواسط سال 1990، آغاز شد. کلاس این خودرو، سوپر مینی بود. 28 سال از آن زمان می گذرد و طی این سال ها، چهار نسل از این مدل وارد بازار شده است. آخرین نسل این مدل در سال 2013 تولید شد و آخرین نسخه مربوط به این نسل، فیس لیفت شد. در سال 1999، کمپانی رنو، تغییراتی در خودرو رنو کلیو اعمال و قابلیت های جدیدی به آن اضافه کرد؛ کمپانی رنو محصول جدید را رنو کلیو آر اس (یا رنو کلیو رنو اسپرت=Renault Clio Renault Sport) نام گذاری کرد. این خودرو در کلاس هات هاچ (hot hatch) قرار گرفته است. در سال 2017، کمپانی رنو، نسخه جدیدی از کلیو RS معرفی کرد که در طراحی آن تجدید نظر شده ولی در بخش مولد قدرتی، همچنان از همان نسخه قبلی استفاده شده بود.

در رنو کلیو آر اس 2018 فیس لیفت، نسبت به مدل های قبلیِ آن بروزرسانی هایی انجام شده، اما در قدرت و سرعت آن تغییرات خاصی اعمال نشده است.

1 رنو کلیو RS

تازه ترین نسخه های رنو کلیو RS در مدل های “Sport” و “Cup” طراحی شده و مربوط به سال 2018 می باشند.

از سال 2009 میلادی تاکنون خودروی رنو کیلو RS حدود 30 هزار دلار قیمت گذاری شده است. در میان خودروهای رنو کلیو آر اس مدل Cup دارای قیمتی معادل 32 هزار و 490 دلار و مدل Sport آن 30 هزار و 990 دلار قیمت گذاری شده است. در حالی که مدل “Trophy” دارای قیمتی معادل 42 هزار و 990 دلار می باشد.

دلیل این تفاوت قیمت ها چیست؟ رنو کلیو آر اس کاپ، دارای همان ویژگی های مکانیکی مدل های قبلی است. یعنی در بخش مولد قدرتی این مدل هیچگونه تغییراتی نسبت به قبلِ خود صورت نگرفته و وارد بازارهای جهانی شده است. در واقع به همان پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو شارژر مجهز بوده که به جعبه دنده‌ شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه (مجهز به پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان) متصل شده و می‌تواند حداکثر 200 اسب بخار (معادل 147 کیلو وات) قدرت در کنار گشتاور 260 نیوتن متری تولید کرده و به سمت چرخ‌های محرک خودرو بفرستد. در این مدل، از چراغ های جدید پیشانی و رینگ های 18 اینچی آلیاژی مشکی رنگ (1 اینچ بزرگ تر از تروفی) بر روی چرخ ها استفاده شده است.

اما مدل “Trophy” به سیستم‌ های اگزوز جدید شرکت “Akrapovic” مجهز شده و از یک سیستم تعلیق اسپرت سود می‌برد. با وجود این سیستم در این مدل، باید انتظار افزایش عملکرد پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژر تا 220 اسب بخار (معادل 162 کیلو وات) را داشته باشیم. مدل تروفی، دارای جعبه دنده (انتقال نیروی) closer-ratio، سیستم اگزوز louder/lighter، سیستم تعلیق harder-core، فرمان سریع (با سیستم دنده شانه ای یا Rock)، لاستیک های Michelin Pilot Super Sport (نوع لاستیک مدل کاپ، Dunlop Sport Maxx است) می باشد.

برخلاف مدل اسپرت رنو کلیو RS، مدل کاپ و تروفی دارای کالیپر ترمزهای (brake calipers) قرمز هستند.

در مدل های 2018 رنو کلیو RS، می توان یکسری از تجهیزات و پک هایی را به صورت سفارشی روی ماشین خود نصب کرد. پکیج سرگرمی به ارزش 1500 دلار، پکیج چرمی به ارزش 1500 دلار و بلک پک جزء این تجهیزات و امکانات سفارشی هستند.

در طراحی فضای داخلیِ رنو کلیو آر اس کاپ سال 2018، قابلیت های جالبی وجود دارد. فرمان اسپرت و ضخیم، سرعت سنج دیجیتالی، صندلی های چرمی مشکی با نوار دوزی های قرمز و طراحی صندلی ها به گونه ای که سرنشینان بسیار احساس راحتی می کنند.

صندلی های این ماشین کاملاً ارگونومیک (ergonomic) و راننده محور بوده و تنظیم صندلی ها و فرمان بسیار استثنائی است. به طوری که حتی رانندگان قد بلند هم در آن احساس راحتی می کنند.

صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و رنگی آن، مشابه صفحه نمایش لمسی تیپ پایه آن که با عنوان کلیو لایف (Clio Life) شناخته شده است، می باشد. همچنین شما می توانید از سیستم ناوبری اختصاصی، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب به طور استاندارد نیز استفاده کنید. هیچ چیز عجیبی در مورد سیستم تله متری رنو آر لینک (R-Link) ارتقاء یافته وجود ندارد. در واقع، سیستم مولتی مدیای R-LINK رنو شامل صفحه نمایش 7 اینچی رنگی تمام لمسی به همراه سیستم ناوبری اختصاصی می باشد.

6 رنو کلیو RS

خودرو رنو کلیو آر اس کاپ 2018، دارای موتور 1.6 لیتری است که می تواند قدرتی معادل 200 اسب بخار در 6500 دور و گشتاور 260 نیوتن متری تولید کند. در نسخه های هات هاچ اتومبیل، این موضوع واقعاً شگفت انگیز است. همچنین این خودرو مجهز به جعبه دنده‌ (گیربکس) شش سرعته دوکلاچه (یا همان کلاچ دو گانه) (دارای پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان) با نام EDC بوده که می تواند قدرتی معادل 200 اسب بخار دریافت کرده و به سمت چرخ‌های محرک خودرو ارسال کند. گیربکس های EDC به دلیل تبدیل نیروی هرز موتور به نیرویی قابل استفاده کارایی بالایی دارند.

در وضعیت نرمال (Normal)، تعویض دنده ها با در اختیار داشتن پدال شیفترهای روی فرمان به راحتی صورت می‌پذیرد. در حالت اسپرت (Sport)، گیربکسی دستی به صورت موقت درگیر شده و فرمان کمی حالت سنگینی دارد، تا حساسیت بیشتری نسبت به خودرو به شما بدهد. در حالت مسابقه ای، واکنش پذیری پدال گاز، افزایش قدرت موتور، فرمان پذیری و سیستم launch control ارائه می گردد. همچنین صدای موتور نیز به تدریج زیاد می‌شود. در این حالت، به دلیل وجود گیربکس مجهز به کلاچ دو گانه، تعویض دنده ها با این نوع گیربکس در کمتر از 150 میلی ثانیه اتفاق می‌افتد. شتاب 0 تا 100 خودروی رنو کلیو آر اس کاپ 2018، معادل 6.6 ثانیه تخمین زده شده و همین امر سبب می شود این ماشین بتواند در مسابقات برنده شود!

طول این اتومبیل کمی بیشتر از 4 متر و وزن آن حدود 1.2 تن (1200 کیلو گرم) می باشد. این خودرو به رنگ زرد براق بوده و گوشه های ماشین، دارای انحناست و مستقیم نیست. این مدل نسبت به مدل های قبلی خود که برخی دارای لبه های تیز بودند، متفاوت تر است.

کلیو آر اس کاپ 2018 خودروی با سرعت هیجان انگیز بوده و برای خریدار یا تماشاگر بسیار نرم و جذاب است. این خودرو کاملاً پایدارتر، نرم تر، ایمن تر و تیزتر از خودروهای دو نسل پیش می باشد و با توجه به وزن متعادل آن، برای بسیاری از اهداف مناسب است. البته این هات هاچ مطلقاً عالی نیست و معایبی نیز دارد.

عملکرد سیستم تعلیق این مدل، در جاده های ناهموار و پر از دست انداز بسیار خوب می باشد. در واقع، سیستم تعلیق این مدل ارتقاء پیدا کرده است. ثبات و استحکام این خودرو می تواند به شاسی کمک کند تا از مسیرهای ناهموار عبور نماید. پایداری و قابل پیش بینی بودن این خودرو که دو ویژگی مهم یک اتومبیل قدرتمند است، آن را به یک اتومبیل دلخواه تبدیل کرده و در واقع این خودرو با دارا بودن سیستم کنترل پایداری (Stability Control) می تواند در هنگام عبور از پیچ ها مهار شده و تحت اختیار راننده قرار بگیرد.

اما بسته به هدف شما از رانندگی و اینکه کدامیک از عواملی نظیر کیفیت، سرعت، امنیت و … برای شما مهم است، می توانید یکی از انواع مدل های رنو کلیو RS های جدید را خریداری کنید. همه مدل های جدید رنو کلیو اسپرت دارای ضمانت نامه 5 ساله هستند.

اما حالا نوبت شماست. نظر شما در مورد Renault Clio RS CUP 2018 چیست؟ با ما و دوستانتان در بخش نظرات در ارتباط باشید.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را در رابطه با نقد و بررسی و راهنمای خرید خودرو تویوتا آوالون و مرسدس بنز به شما پیشنهاد می دهد.

>>> نقد و بررسی مشخصات ماشین تویوتا آوالون 2019 Toyota Avalon <<<

>>> نقد و بررسی ماشین مرسدس بنز S560 کوپه سال 2018 <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
caradvice




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا