راهنمای خرید

راهنمای خرید و بررسی خالص و اصل بودن اسانس های روغنی

اسانس های روغنی مواد با ارزشی هستند که به دلیل عطر بسیار خوش و خواص درمانیشان بسیار محبوب و پرطرفدار می باشند. تقریباً استفاده از اسانس روغنی شامل همه ی افراد می شود؛ که برای مقاصد گوناگون از آن ها استفاده می کنند. به همین دلیل خلوص و اصل بودن اسانس روغنی بسیار مهم است؛ تا افراد مطمئن باشند همه ی انتظاراتی که از یک اسانس داشته و به خاطر آن، اسانس را تهیه کرده اند را در اختیارشان قرار می دهد. بنابراین نشانه های یک اسانس روغنی خوب را بدانید، آن را تست کرده و با رضایت کامل آن را مصرف کنید.

نکات مهم قبل از خرید

1- به قیمت محصول توجه کنید.

برخی از گیاهان و گل هایی که از آنها اسانس روغنی به دست می آید، به گونه ای هستند که برای تهیه ی یک قطره اسانس، به مقدار بسیار زیادی از آن گل یا گیاه نیاز است. مثلاً برای تهیه ی یک قطره اسانس گل رز به 60 شاخه گل نیاز است. پس مسلماً قیمت اسانس روغنی باید با تعداد گلی که برای تهیه ی آن مصرف شده است مطابقت داشته باشد. یک اسانس با قیمتی نامعقول مسلماً نشان دهنده ی خالص نبودن محصول است.

همچنین اگر همه ی اسانس های روغنی گیاهان مختلف از یک برند، قیمت مشابهی داشتند، باید بدانید که اسانس ها خالص نیستند. مثلاً اسانس گل رز که تهیه آن بسیار دشوار است باید قیمتی 4 برابر اسانس اسطوخودوس داشته باشد.

2- سعی کنید اسانس روغنی را از فروشنده ای بخرید که خودش آن را تهیه می کند. همچنین در مورد فرآیند تهیه ی اسانس از فروشنده اطلاعات کاملی بگیرید.

اسانس روغنی اگر خالص باشد، فروشنده بی چون و چرا مقداری از آن را به عنوان تست در اختیارتان قرار می دهد. این نشان می دهد که وی نسبت به محصولاتش مطمئن بوده و می داند که با تست اسانس روغنی حتماً آن را خواهید خرید.

1 راهنمای خرید اسانس روغنی خالص

3- برچسب محصول را حتماً مطالعه کرده و روی آن به دنبال اسم گیاهی که اسانس از آن به دست آمده باشید.

فونت نوشتاری آن را با بقیه ی توضیحات مقایسه کرده و مطمئن شوید که برچسب و نام محصول حتماً توسط شرکت تولید کننده خورده باشد. معمولاً روی بیشتر اسانس ها نام لاتین آن را می نویسند که با سرچ در اینترنت می توانید از آن آگاه شوید.

مثلاً برای اسانس اسطوخودوس نام Lavandula ثبت می شود. مخصوصاً اگر اسانس خارجی باشد.

2 راهنمای خرید اسانس روغنی خالص

4- درصد خلوص اسانس را روی برچسب محصول چک کرده و همیشه نوعی را انتخاب کنید که این عدد روی آن ثبت شده باشد.

محصولاتی بخرید که درصد خلوصشان 100 درصد باشد.

تست کردن اسانس روغنی

بعد از خرید اسانس روغنی و برای اطمینان بیشتر، دوباره آن را در منزل تست کنید:

1- مقداری کاغذ تهیه کنید.

زیر کاغذ و سطح کارتان را با کاغذ روغنی، فویل یا هر چیز دیگری محافظت کنید؛ تا اگر اسانس از کاغذ چکه کرد، سطح کارتان را کثیف نکند.

2- یک قطره اسانس را روی کاغذ بچکانید.

اگر می خواهید مقایسه ای انجام دهید، یک طرف کاغذ یکی از اسانس ها و طرف دیگر اسانس دیگر را با احتیاط به طوری که با هم برخورد نکنند بچکانید.

3- تقریباً 30 تا 45 دقیقه باید به اسانس روغنی فرصت دهید تا کاملاً خشک شود.

3 راهنمای خرید اسانس روغنی خالص

4- بعد از اینکه اسانس روغنی کاملاً خشک شد، محل اسانس را چک کنید.

اگر روی نقطه ای که اسانس چکیده شده، آثار چربیِ قطره به صورت حلقه باقی مانده باشد، یعنی اسانس خالص نبوده و به احتمال زیاد با مواد دیگری رقیق شده است.

4 راهنمای خرید اسانس روغنی خالص

5- اگر نمی توانید اثری از اسانس را روی کاغذ ببینید، انگشتتان را به نرمی روی کاغذ بکشید.

اگر محل قطره کاملاً خشک شده و هیچگونه روغن یا چربی در آن نقطه حس نمی کنید، اسانس خالص بوده و بسیار با کیفیت است.

– برخی از اسانس های روغنی که تیره هستند، مثل چوب صندل، نعنا و بابونه بعد از انجام این تست کاملاً روی کاغذ مشهود بوده و دیده می شوند؛ اما محل کاملاً خشک بوده و چرب و روغنی نیست. این موضوع نشان دهنده ی خالص بودن آن است.

در پایان می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با خطرات و عوارض جانبی استفاده نادرست از اسانس های روغنی آشنا شوید.

>>> خطرات و عوارض استفاده نادرست از اسانس های روغنی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا