پوشاکراهنمای خریدفضای مجازی

راهنمای خرید آنلاین لباس

راهنمای خرید آنلاین پوشاک

خرید آنلاین می‌تواند در وقت و هزینه صرفه جویی کرده و زحمت یک روز بازارگردی را از بین ببرد. اما خرید آنلاین با بی‌دقتی و بی‌پروایی باعث بروز مشکلاتی می‌شود. بنابراین زمانی که به صورت آنلاین خرید می‌کنید مطمئن شوید که کالای مورد نظر شما همان چیزی است که واقعاً می خواهید. چرخی در همه‌ی فروشگاه‌ها زده و بهترین‌ها را با کیفیت و قیمت مناسب انتخاب کنید.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس و مطالعه راهنمایی های آن یه تجارت آنلاین یا فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید.

>>> راهنمای راه اندازی فروشگاه اینترنتی <<<


در اینجا روند انجام خرید آنلاین را با مثالی شرح کرده و موارد بسیار مهم در حین خرید آنلاین را بیان می داریم. به عنوان مثال می خواهید به صورت آنلاین پوشاک و لباس مدنظر خود را خرید کنید، باید به چه نکاتی برای اطمینان از محصول و امنیت وب سایت توجه کرد؟

۱- اندازه گیری سایز

هر شرکتی ممکن است فرمول متفاوتی برای سایز ارائه دهد، بنابراین دانستن صرفاً یک عدد و یا کلماتی مانند کوچک (small)، بزرگ (large) و متوسط (medium) کافی نیست. پس اندازه گیری چیزهای دیگر، مثلاً قد، طول دست و دیگر فاکتورها، بسته به نوع لباس مد نظر هم مهم می‌باشد.

برای لباس آقایان همیشه سایزهایی مثل: دور سینه، گردن و کمرشان لازم است. سایزهای دیگری چون بازو، قد و عرض شانه نیز گاهی لازم می‌شود.

برای کودکان، والدین باید قد، دور کمر و باسن فرزند خود و همچنین برای دختران دور سینه و برای پسران دور قفسه‌ی سینه را اندازه گیری کرده و همیشه به یاد داشته باشند.

اندازه‌هایی که برای نوزادان باید در نظر داشت قد و وزن می‌باشد.

همچنین در نظر گرفتن فصل خرید لباس، بسیار مهم است. برای بسیاری از ما فصل تابستان فصل استراحت و تفریح است و اغلب ترجیح می‌دهیم لباس‌های راحت و خنک بپوشیم به همین خاطر است که زنان تصمیم می‌گیرند کمی تنوع در رنگ و اندازه‌ی لباس‌ها ایجاد کرده تا لباس هم خنک و هم راحت باشد. اما در پاییز انتخاب کمی محدودتر است و مثلاً یک لباس جین آبی شما را گرم کرده و می‌تواند برای کل پاییز مناسب باشد. بنابراین در نظر گرفتن فصل خرید فراموش نشود.

۲- اطلاعات مربوط به هر یک از لباس‌هایتان را بررسی کنید.

اکثر تولید کنندگان یک جدول سایز استاندارد برای همه‌ی محصولاتشان ارائه می‌دهند که دانستن آن ها برای انتخاب سایز مناسب کافی است؛ اما در فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل اینکه محصولات از فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان مختلف تهیه می‌شود، کار کمی دشوار است. توضیحات مربوط به لباس مورد نظر را با دقت بررسی کنید تا نوع سایز بندی محصول بر اساس اندازه‌ها دستتان بیاید. اینجاست که متوجه می‌شوید سایزتان در اندازه گیری یک تولید کننده، کوچک و برای تولید کننده‌ی دیگر، متوسط است. پس دقت لازم را داشته باشید.

۳- بازیگوشی ممنوع

زمانی که برای خرید لباس، سایت‌های مختلف را می‌کاوید فقط به دنبال لباسی که مورد نیازتان است بگردید و از نگاه کردن به وسایل و محصولات دیگر اجتناب کنید. چرا که شما را وسوسه کرده هم وقتتان را هدر می دهد و هم پولتان را!

۴- لباس را به محض اینکه به دستتان رسید پرو کنید.

بعضی از فروشگاه‌ها امکان برگرداندن لباس در زمان محدود را دارند، پس سریع لباس را پرو کرده و به هیچ وجه تا اطمینان کامل از مناسب بودن لباس ندارید تیکت‌های آن را جدا نکنید.

۵- به فروشگاه‌های مختلف سر بزنید.

خوبی خرید آنلاین، به راحت بودن آن است. در عرض چند دقیقه می‌توانید انتخابتان را در چندین فروشگاه چک و بررسی کنید، بدون اینکه از صندلیتان بلند شوید. قیمت‌ها را در چند فروشگاه دیگر بررسی کنید. اغلب فروشگاه‌ها یک محصول را با دو قیمت متفاوت ارائه می‌دهد.

۶- برای اینکه خریدی مطمئن داشته و از معتبر بودن فروشگاه اطمینان حاصل کنید به طور مکرر از ویژگی‌ها و روند کار فروشگاه بازدید کنید که آیا کار فروش ادامه دارد یا خیر.

سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. سایت‌های رسمی برندهای معروف، محل مناسبی برای خرید می‌باشند.

1 راهنمای خرید لباس اینترنتی

۷- هزینه‌های حمل و نقل را قبل از خرید بررسی کنید.

بسیاری از افراد به این گزینه توجهی نداشته و بسیاری دیگر از این گزینه سوء استفاده کرده و شما را مجبور به تقبل هزینه‌های اضافی می‌کنند.

2 راهنمای خرید لباس اینترنتی

۸- کامنت‌ها و نظرات را بررسی کنید.

هنگامی که بازخورد صحیح و دقیق از یک سیستم در دسترس باشد تا حدودی قابلیت اطمینان آن بیشتر خواهد شد. در نظر داشته باشید که فروشگاه‌هایی که رتبه‌ی تاییدشان ۱۰۰% باشد، یا ریگی به کفش دارند یا حتی اگر اینگونه هم نباشد گاهی به مرور زمان نتایج کار خود را خراب می‌کنند. پس حتماً به دنبال فرشگاه‌هایی باشید که به نسبتی بالا دارای بازخورد مثبت و تا حدود کمی بازخورد منفی را هم دریافت کرده‌اند.

3 راهنمای خرید لباس اینترنتی

۹- اقلام جعلی را شناسایی کنید.

وقتی محصولی از برندی خاص، خریداری می‌کنید ویژگی‌های نام تجاری خاص، تصاویر و دیگر چیزهایی که این برند برای خود برگزیده است را بشناسید تا اقلام جعلی را شناسایی کرده و مورد سوء استفاده قرار نگیرید.

4 راهنمای خرید لباس اینترنتی

۱۰- اطلاعات شخصی و محرمانه ی خود را وارد نکنید.

ارائه‌ی نام و نام خانوادگی ضروری است اما اطلاعات بانکی یا کد پرسنلی و چنین اطلاعات محرمانه به هیچ وجه لازم نیست. به محض اینکه احساس کردید باید چنین اطلاعاتی را به سایتی ارائه دهید فوراً عملیات را متوقف کنید.

5 راهنمای خرید لباس اینترنتی

۱۱- از وب سایت‌های رمز گذاری شده استفاده کنید.

بیشتر سایت‌ها با عبارت ://https شروع می‌شوند که سایت‌هایی امن هستند. و بیشتر مروگرها یک قفل بسته را برای نشان دادن امنیت سایت‌ها نشان می‌دهند. البته بررسی این موارد در سایت‌های مختلفی که قصد خرید دارید لازم نیست چیزی که اهمیت دارد این است که از سایت‌هایی که شما را مجبور به پرداخت پول در صفحاتی ناامن و گنگ می‌کنند دوری کنید.

6 راهنمای خرید لباس اینترنتی

۱۲- از ضمانت مرجوع داشتن کالا مطمئن شوید.

قبل از اینکه خرید کنید مطمئن شوید که آیا کالا ضمانت مرجوع دارد یا خیر. خرید از سایتی حتی کاملاً قانونی که ضمانت مرجوع نداشته باشد کاری بس اشتباه است. زیرا ممکن است محصولی که به دستتان می‌رسد به هر دلیلی مناسب نباشد.

7 راهنمای خرید لباس اینترنتی

در پایان با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس اطلاعات بیشتری در رابطه با خرید لباس به دست آورید.

>>> راهنمای خرید کلاه کابویی <<<

>>> راهنمای خرید جوراب ساق بلند <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

لطفا درمورد خرید آنلاین از کانال ها هم اطلاعاتی بذارید. ممنون

دکمه بازگشت به بالا