خانه و کاشانه

چگونه یک کاناپه یا مبل راحتی مناسب منزلمان انتخاب کنیم؟

خرید چیزهای معمولی مانند یک کاناپه یا مبل راحتی بسیار ساده به نظر می رسد. اما زمانی که گزینه های انتخابی پیش رو زیاد می شود، واقعا انسان سردرگم شده و ممکن است گاهی انتخاب اشتباهی هم داشته باشد. اغلب خریداران به نحوه ی انتخاب مبلمان مناسب برای منزل توجهی نکرده و معیارهای آن را در نظر نمی گیرند و از آن به سادگی عبور می کنند. همین کار باعث می شود انتخاب آن ها گاهی از نظر اندازه، شکل ظاهری و رنگ مناسب نبوده و متناسب با دکوراسیون خانه نباشد و علی رغم هزینه ی زیادی که صرف آن کرده اند، واقعا چیزی نباشد که دوست دارند. مطالب پیشنهادی زیر به شما کمک می کند تا مناسب ترین کاناپه را متناسب با سلیقه و نیازتان انتخاب کنید.

قبل از هر چیزی مدل مد نظرتان را انتخاب کنید.

1- در نظر بگیرید که چه سبک کاری مورد پسندتان است.

کاناپه ها و مبلمان راحتی امروزه در هزاران سبک و مدل با انواع بسیار مختلفی از شکل، اندازه، پارچه، مواد و قیمت در بازار موجود می باشند. قبل از خرید، به اندازه و تم اتاقتان دقت کنید. همچنین ظاهر مبل را در محلی که باید قرار بگیرد مجسم کرده و با دقت و سلیقه فراوان تصمیم بگیرید.

– از آن جایی که انواع مختلفی از کاناپه ها مثل مجلل، خوابانده، کاپری و… در بازار یافت می شود، بهتر است قبل از خرید، با انواع مدل ها در اینترنت آشنا شده و آن ها را در منزل و محل قرارگیریشان مجسم کرده یا از طریق پینترست عکس مبل را روی عکس اتاق گذاشته و مناسب ترین مدل را انتخاب کنید.

1 راهنمای انتخاب مبل راحتی

2- تعداد افرادی که قرار است روی مبل بنشینند را در نظر بگیرید.

همچنین در نظر داشته باشید که مبل یا کاناپه را برای چه فضاهایی می خواهید. آیا آن را برای فضایی بزرگ مثل پذیرایی و برای یک خانواده پنج نفره خریداری می کنید یا برای یک نفر و جهت قرار دادن در اتاق شخصی خود در نظر گرفته اید.

2 راهنمای انتخاب مبل راحتی

3- افرادی که قرار است روی کاناپه بنشینند را نیز در نظر داشته باشید.

اگر بچه ی کوچک دارید، خریدن کاناپه ای رنگ روشن با پارچه ای که تمیز کردن آن دشوار است، کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد. گزینه ی مناسب برای شما کاناپه چرمی با رنگی تیره است. اگر کاناپه را برای دفترهای رسمی و اداری می خواهید که نمی دانید چه کسانی روی آن می نشینند، آن دسته از کاناپه هایی که ظریف نبوده و پارچه ای ضخیم و مقاوم به پارگی و فرسایش دارند را انتخاب کنید.

3 راهنمای انتخاب مبل راحتی

4- هرگز کاناپه را آنلاین خریداری نکنید.

کاناپه وسیله ای بزرگ و گران قیمت است و سفارش دادن آن بدون دیدن و وارسی از نزدیک ریسکی بزرگ به حساب می آید. حتی اگر بسیار هم از خرید آنلاین مطمئن هستید، سعی کنید به محل رفته و جنس انتخابی را تست کنید. از صفحه ی آنلاین فقط برای باخبر شدن از نظر مشتریان و افرادی که از آن خریداری کرده اند، استفاده کنید، تا اطلاعاتتان نسبت به مبل و انتخابتان بیشتر شود.

4 راهنمای انتخاب مبل راحتی

قبل از هر چیزی کاناپه را تست کنید.

1- از آن جایی که شما کاناپه را برای راحتی انتخاب کرده و خریداری می کنید، لازم است که قبل از خرید روی آن نشسته یا دراز بکشید.

مطمئن شوید که آیا گزینه ی پیش رویتان همان حسی که به دنبالش هستید را به شما می دهد یا نه. یا به همان اندازه ای که مورد نظرتان است راحت بوده و مثلا تکیه گاه و بالشتک هایش مورد پسندتان می باشد یا نه. پس از بهترین راه تست، که بررسی از نزدیک است غافل نشوید.

5 راهنمای انتخاب مبل راحتی

2- کیفیت ساخت کاناپه را بررسی کنید.

معمولا مبل هایی که از چوب های نرمی مثل کاج ساخته شده اند، به دلیل این که مقاومت کمتری داشته و زود شکسته یا بد فرم می شوند، نسبت به انواع دیگر قیمت کمتری دارند. مبل های ساخته شده از پلاستیک و فلز نیز زود پوسته پوسته شده و خراش برمی دارند. اما مبل هایی که از چوب های پخته شده در کوره مثل راش، اش (زبان گنجشک) و بلوط ساخته شده اند قیمت بالایی داشته اما بسیار مقاوم می باشند. در اتصالات پایه ی کاناپه نیز دقت داشته باشید که فقط از چسب و منگنه استفاده نشده و با پیچ و مهره محکم شده باشند. برای یک مبل راحتی، هر چه اتصالات محکم تر و با ابزار بیشتری باشد، بهتر است. پس در انتخابتان، نکات گفته شده را براساس نوع استفاده ای که از مبل می کنید، در نظر داشته باشید.

6 راهنمای انتخاب مبل راحتی

3- مواد استفاده شده برای پر کردن صندلی و پشتی کاناپه را بررسی کنید.

فوم سرد یا پلی یورتان پرکاربردترین مواد در تولید مبلمان راحتی و کاناپه هاست که کیفیت و قیمت نسبتا خوبی دارد. پلی استر نسبت به انواع دیگر مواد قیمت کمتری داشته و بافت آن به سرعت فشرده و مسطح می شود. فوم پلی یورتان HR بهترین نوع مواد جهت ساخت کاناپه می باشد؛ که انصافا بسیار راحت بوده و به قیمت بالایش می ارزد.

7 راهنمای انتخاب مبل راحتی

4- جنس پارچه

در مورد جنس مبل هم در نظر داشته باشید که مبلمان پنبه ای و کتانی قیمت مناسب تری داشته و تمیز کردن آن ها نیز آسان است. پارچه های میکروفایبر گران قیمت بوده اما در مقابل کثیفی و لکه مقاوم می باشند. چرم هم به لکه مقاوم بوده و هم عمر طولانی و ماندگاری بالایی دارد، اما قیمت آن بسیار بالاست. کاناپه های ابریشمی نیز بسیار شیک و مجلل می باشند ولی مراقبت و نگهداری از آن ها بسیار سخت است. مبلمانی که قیمتی متوسط داشته و اغلب نسبت به دیگر انواع استقبال بیشتری از آن شده و فراوانی آن نیز بالاست، مبلمانی است که با پارچه هایی مخلوط از الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته شده است. کاناپه ای را انتخاب کنید که با دوام بوده و به قیمتش بیارزد.

8 راهنمای انتخاب مبل راحتی

5- بعد از بررسی تمامی معیارها در انتخاب کاناپه، کاناپه ای را انتخاب کنید که هم از نظر اندازه و هم طرح و رنگ به محل مورد نظر شما بیاید.

بنابراین قبل از خرید، محل قرارگیری را اندازه گرفته و مبل انتخابی را نیز حتما اندازه گیری کنید.

9 راهنمای انتخاب مبل راحتی

6- در مورد قیمت کاناپه هم لزوما کاناپه ای که گران قیمت تر است بهتر نیست.

بلکه باید بدانید کاناپه ای مناسب است که مطابق با اهداف و نیاز شما باشد. پس به جای انتخاب یک کاناپه ی گران قیمت معیارهای گفته شده را طبق شرایط و نیازتان سنجیده و بهترین انتخاب را هم از نظر قیمت و هم از نظر دیگر موارد گفته شده داشته باشید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا