راهنمای خریدگل و گیاه

راهنمای انتخاب و خرید بهترین و مناسب ترین گل و گیاه مصنوعی

راهنمای انتخاب گل و گیاه مصنوعی

افرادی که در تزئینات منزل تخصص داشته و در این زمینه کار می کنند می دانند که باید روی تک تک وسایل موجود در منزل اصول خاصی را پیاده کرده و برای هر چه بهتر و زیبا تر به نظر رسیدن این وسایل، از این اصول پیروی کنند. از جمله مهمترین لوازمی که انتخاب اصولی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است وسایل تزئینی می باشد.


برای آموزش 5 ترفندی که دکوراسیون منزل را گران قیمت و لوکس نشان می دهند به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> با این 5 ترفند دکوراسیون خانه را گران قیمت و لوکس تر نشان دهید <<<


1 راهنمای انتخاب و خرید گل های مصنوعی

برخلاف تصور عموم که معتقدند وسایل تزئینی از هر نوعی که باشد باعث زیبایی منزل می شود، اگر این وسایل به درستی انتخاب نشود نه تنها خانه را زیبا نکرده، بلکه باعث شلخته به نظر آمدن منزل می گردد. یکی از این وسایل تزئینی که امروزه نقش بسیار مهمی را در زیبایی اکثر خانه ها ایفا می کند گل های مصنوعی است.

با توجه به اینکه این گل ها روز به روز زیبا تر شده و بسیار به انواع واقعی آن ها شباهت دارد، هر روز طرفداران بیشتری می یابد. می توان گفت بهترین گزینه برای علاقه مندان به گل و گیاه است که بنا به دلایل مختلفی نمی توانند از گل ها و گیاهان واقعی نگهداری کنند. گفته می شود پرورش گل و گیاه باید در ذات و خون انسان باشد. درصورتی که بعضی افراد واقعاً این هنر را ندارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم هنر گل آرایی با گل های مصنوعی را به این عزیزان بیاموزیم. امیدواریم بتوانیم در زیبایی چشم نواز و قابل توجه منزلتان سهمی داشته باشیم. پس با ما در فن تریکس همراه باشید.

2 راهنمای انتخاب و خرید گل های مصنوعی

گل های مصنوعی پلاستیکی و پارچه ای

پیشرفت تکنولوژی امروزه باعث شده است که هم گیاهان پلاستیکی و هم پارچه ای به خوبی بتوانند در قالب گیاهان واقعی قرار گرفته و رنگ، شکل و حتی ویژگی بازتابندگی نور را نیز انعکاس دهند. هم پلاستیک و هم پارچه این ویژگی ها را داشته و تنها تفاوتشان در نوع گل بوده که کدام جنس به کدام گل می خورد. مثلاً برای گل کاکتوس جنس پارچه ای مناسب نبوده و باید پلاستیکی آن انتخاب شود.

یا مثلاً ساکولنت های پلاستیکی یک نمونه ی واقعی از این گیاهان می باشند، که هیچ تفاوتی با انواع گل های اصلی ندارند. به عکس، گل سوسن و گل های مانند آن از جمله گیاهانی هستند که نمونه ی پارچه ای آن ها بیشتر شبیه به واقعی می باشند. زیرا انعکاس نور در نمونه ی پلاستیکی این گل ها مصنوعی بودن آن را به سرعت لو می دهد. در مورد گل شمعدانی هم همینطور است. به دلیل نوع جنس برگ ها و گل آن، نمونه ی پارچه ای شمعدانی بیشترین شباهت را به نمونه ی اصلی دارد. پس هنگام خرید گل، قبل از هر چیزی به جنس گل مصنوعی و تطابق آن با نوع اصلی توجه کرده و هر جنسی که بیشترین شباهت به نمونه ی اصلی را دارد انتخاب کنید. به گونه ای که مصنوعی بودن آن کمتر محسوس باشد.

گیاهان مصنوعی از جنس ابریشم اغلب بهتر از انواع دیگر است. زیرا مصنوعی بودن آن ها بسیار کم و تنها با لمس کردنشان مشخص می شود. اما از نظر قیمت گران تر از انواع دیگر می باشند.

3 راهنمای انتخاب و خرید گل های مصنوعی

برای گیاهانی مثل آلوورا، انجیر ربابی و فیکوس، سانسوریا، تیلاندزیا، لوتوس، مار و زبان مادر شوهر، فیلودندرون، برگ انجیری، سرخس و کاج مطبق، پرنده بهشتی و البته ساکولنتها و کاکتوس که پیش تر نیز اشاره شد، از انواع پلاستیکی باید استفاده کرد. زیرا انواع پلاستیکی این گیاهان طبیعی تر به نظر می رسند.

نوع دیگری از گیاهان مصنوعی که بسیار شبیه به واقعی بوده، انواع گل های طبیعی هستند که به همان شکل خشک شده و اکنون دیگر مصنوعی شده اند. این گل ها کمی گران تر بوده اما به دلیل اینکه هم واقعی و هم مصنوعی می باشند اغلب پر طرفدار می باشند.

تنها چیزی که در هنگام خرید گل ها باید مد نظر داشته باشید این است که از خرید گل هایی که قطره ها و شبنم هایی روی برگ هایشان زده شده است جداً خودداری کنید. زیرا مصنوعی بودن گل را به وضوح نشان می دهند. دقت داشته باشید که انتهای گل که وارد خاک شده است براق و صیقلی نباشد. سعی کنید گل هایی را انتخاب کنید که به مدل واقعی شباهت داشته باشند. مثلاً ریشه های گیاه از روی خاک مشخص بوده و خاکی و گِلی باشد.

توصیه می کنیم قبل از اینکه برای خرید گل و گیاهان مصنوعی اقدام کنید، انواع واقعی آن ها را وارسی کرده و جزئیات آن را با دقت به ذهن بسپارید. تا بتوانید با انواع مصنوعی آن مقایسه کرده و بهترین ها را انتخاب کنید.

چکار کنیم گل ها طبیعی به نظر برسند؟

از جمله نکاتی که می توانید در طبیعی به نظر رسیدن گل های مصنوعی به کار بگیرید این است که نحوه و روش های مراقبت از نوع طبیعی گیاه را برای نوع مصنوعی آن نیز اجرا کنید. مثلاً گل ها را در گلدان پر از آب قرار دهید. یا برای گیاهان مصنوعی گل یا خاک ترک خورده ناشی از آبیاری بریزید. یا مثلاً آن ها را در کنار پنجره و نور خورشید بگذارید. هر چند سال یک بار گلدان و محل قرار گرفتن گل را تعویض کنید تا همیشه به یک شکل نبوده و مصنوعی بودن آن لو نرود. سعی کنید هر کاری که برای گل و گیاهان طبیعی انجام می دهید را برای انواع مصنوعی نیز انجام داده تا طبیعی به نظر آیند.

و نکته ای که توجه به آن بسیار حائز اهمیت است تمیز نگه داشتن برگ های گل می باشد. سعی کنید گیاه همیشه تمیز و بدون گرد و غبار به نظر برسد. گل هایی که گرد و غبار آن ها را گرفته باشد، حتی انواع طبیعی هم بسیار مصنوعی به نظر می رسند.

14 راهنمای انتخاب و خرید گل های مصنوعی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
apartmenttherapy




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا