راهنمای خریدسلامت

راهنمای انتخاب و خرید نخ دندان

استفاده از نخ دندان برای سلامت دندان ها بسیار مهم است و همین بااهمیت بودن استفاده از نخ دندان، آن را به یک امر اساسی در مراقبت از دندان ها در منزل تبدیل می کند. بدون استفاده از نخ دندان نمی توان تمیزی کامل دندان ها و جلوگیری از آسیب لثه ها را تضمین کرد. انواع بسیار زیادی از نخ دندان در بازار موجود می باشد که ممکن است همیشه برایتان سوال بوده باشد که تفاوت آن ها چیست و کدام را باید انتخاب کرد. انتخاب و خرید نخ دندان کاملاً بستگی به نوع دندان هایتان دارد. برای راهنمای خرید نخ دندان و اصول انتخاب آن با فن تریکس همراه باشید.

اصول صحیح انتخاب و راهنمای خرید نخ دندان

1- اگر فاصله ی بین دندان هایتان زیاد است از نخ دندان های ضخیم استفاده کنید.

نخ دندان های سوپر، نخ دندان های ضخیمی هستند که استفاده از آن ها در دندان هایی با فاصله زیاد باعث می شود روی تمام سطوح بین دندانی نخ کشیده شده و راحت تمیز شوند.

– اگر نخ دندان های معمولی آزادانه در بین دندان هایتان میلغزد و فضای خالی در اطراف نخ می بینید بدانید که باید از نخ دندان های ضخیم استفاده کنید.

1 راهنمای انتخاب و خرید نخ دندان

2- اگر فاصله ی بین دندان هایتان بسیار کم است و دندان ها تقریباً به هم چسبیده اند باید از نخ دندان های بسیار نازک استفاده کنید.

برای یک چنین دندان هایی به هیچ وجه از نخ دندان های سوپر استفاده نکنید.

2 راهنمای انتخاب و خرید نخ دندان

3- انتخاب بین نخ دندان واکس دار و بدون واکس

به احتمال زیاد از هر دوی این نخ دندان ها استفاده کرده اید، اما شاید واقعاً فرق آن ها را ندانید. نخ دندان های واکس دار در بین دندان هایی با فاصله ی بسیار کم و به هم چسبیده بسیار راحت تر حرکت می کنند و از این رو برای این نوع دندان ها مناسب اند. دقت داشته باشید که این دو نوع در نحوه استفاده و ماهیت نخ دندان هیچ تفاوتی ندارند.

– یکی از مزایای استفاده از نخ دندان های بدون واکس این است که، هنگام تمیز شدن دندان، صدای تیز کشیده شدن روی دندان می دهد و به راحتی می توان زمان تمیز شدن دندان ها را فهمید.

– دقت داشته باشید که اگر دندان هایتان را ارتودنسی کرده اید حتماً از نخ واکس دار استفاده کنید. انواع بدون واکس به راحتی در دندان و سیم ها گیر می کند.

4- نخ دندان های طعم دار و بدون طعم

طعم دار یا بدون طعم بودن نخ دندان کاملاً بستگی به سلیقه شخصی داشته و هیچ شرطی برای انتخاب ندارد. زیرا در عملکرد و ماهیت نخ تغییری ایجاد نکرده و انواع طعم دار حاوی شکر یا دیگر مواد مضر برای دندان نمی باشد.

5- انتخاب جنس نخ

نخ های دندان معمولاً در دو جنس مولتی فیلامنت و فیلامنت ارائه می شوند. مولتی فیلامنت ها معمولاً از نایلون و فیلامنت ها از پلاستیک ساخته شده اند. انتخاب جنس نخ نیز کاملاً سلیقه ای است. ولی با این حال در اکثر نخ دندان ها از انواع نایلونی استقاده می شود و ارزان تر نیز می باشد.

انواع فیلامنت چندان رایج نیست و به همین دلیل گران تر است اما برخی افراد با آن ها راحت ترند، زیرا مقاوم تر بوده و دیرتر پاره می شوند.

3 راهنمای انتخاب و خرید نخ دندان

6- اگر در استفاده از نخ دندان برای دندان های عقبی مشکل دارید از انواع نخ دندان هایی استفاده کنید که در تصویر می بینید.

البته استفاده از این نوع نخ دندان ها به راحتی استفاده از انواع معمولی برای دندان های عقبی نیست به خصوص اگر نتوانید دهان را بزرگ باز کنید.

4 راهنمای انتخاب و خرید نخ دندان

7- استفاده از نخ دندان های برقی

نخ دندان های برقی از آنجایی که دارای ویبره هستند به از بین بردن کامل پلاک کمک می کنند. از طرفی لثه را نیز ماساژ می دهند.

5 اصول انتخاب نخ‌دندان

8- استفاده از واترجت

دستگاه واترجت نیز از آنجایی که از آب استفاده می کنند برای افرادی که ایمپلنت، ارتودنسی، بریج و روکش دارند بسیار توصیه می شود، زیرا با فشار آب می تواند به راحتی اطراف دندان را تمیز کند.

6 اصول انتخاب نخ‌دندان

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات “طرز استفاده از نوار سفید کننده دندان“، “ترفندهای تمیز کردن دندان” و “نحوه ساخت خلال دندان با طعم دارچین” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا