آموزش های ویدئوییحیوانات و جانورانخانه و کاشانه

نحوه دور کردن و فراری دادن راسو و راکون از باغ و باغچه

اگر چه راکون ها و راسو ها به طور کلی موجودات بی خطری هستند، اما بهتر است به محیط خانه و باغچه و یا حتی باغ نزدیک نشده و به رفت و آمد به باغ یا خانه تان عادت نکنند. زیرا هم ناقل بیماری بوده و هم بسیار مزاحم و آزار دهنده هستند. به علاوه اگر محصولاتی در باغ یا باغچه کاشته باشید یا مرغ، جوجه و اردک داشته باشید، آن ها را غارت کرده و باعث ایجاد خسارت می شوند.


همچنین برای اطلاع از روش های جلوگیری از آسیب زدن به گیاهان و درختان توسط حیوانات و پرندگان، به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> جلوگیری از آسیب زدن حیوانات و پرندگان به گیاهان و درختان <<<


نکات مهم جهت فراری دادن راسو و راکون از باغ و باغچه

برای اینکه این موجودات به ملک شما نزدیک نشده و همچنین برای دور کردن و فراری دادن آن ها، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

1- منابع غذایی به خصوص آجیل ها و توت ها را از باغ، باغچه و حیاط منزلتان دور نگه دارید.

راکون ها و به خصوص راسوها موجوداتی همه چیز خوار بوده و هر چیز خوردنی و غذایی که پیدا کنند را می خورند.

بنابراین اگر موارد زیر را در باغ یا باغچه پرورش می دهید، با کشیدن حصار و حفاظ، هم درختان و بوته ها را در امان نگه دارید و هم این موجودات مزاحم را ناامید کرده و فراری دهید.

– درخت توت، درخت انواع مغزیجات و آجیل، درخت سیب و دیگر میوه ها

– بوته های گیاهی مثل ذرت، کدو، خربزه و موارد این چنینی که برای راسو و راکون حکم غذا را دارد

به علاوه به محض رسیدن میوه ها و سبزیجات، آن ها را برداشت کرده تا راسوها و راکون ها را وسوسه و جذب نکند.

2- سطل آشغال ها را در هر جایی که هستند (حیاط خانه یا محیط باغ)، مهر و موم کنید.

راکون و راسو نیز مانند گربه ها زباله خوار بوده و سطل زباله را سفره ی ضیافت می دانند. بنابراین راحت ترین راه فراری دادن این موجودات از دسترس خارج کردن و مهر و موم کردن سطل های زباله است. حدالامکان زباله ها را از محیط هایی که راکون ها و راسو ها را در آنجا دیده اید، دور نگه دارید. به یاد داشته باشید که اگر پوست میوه، تخم مرغ و سبزیجات را در محلی انباشته اید تا کمپوست تهیه کنید، عامل اصلی ورود و جذب راکون و راسو به ملک تان را فراهم کردیده اید. این جانوران عاشق خوردن زباله میوه و سبزیجات هستند. پس کمپوست ها را بسته بندی کرده و دور نگه دارید.

1 دور کردن راسو از اطراف خانه

3- مکان های مخفی که راسوها به عنوان پناهگاه از آن استفاده می کنند را از بین ببرید.

راسوها دوست دارند خانه ی خود را در زیر دسته های چوب، بالکن، آهن پاره، بوته های بزرگ و گوشه کنارهایی این چنینی ساخته و در آن پناه گیرند. بنابراین تا جایی که می توانید این گونه موارد را از بین برده و وسایل اضافی را در انباری یا محلی که راسو و راکون در آن وارد نمی شود نگهداری کنید.

2 دور کردن راسو از اطراف خانه

4- حیاط یا محیط باغ را چراغانی کنید.

راسوها از محیط های روشن فراری بوده و تاریکی شب را دوست دارند. چراغانی کردن باغ، باغچه و حیاط، آن ها را فراری می دهد. لامپ های سنسوری که به محض ورود راسو ها و راکون ها روشن می شود، آن ها را حسابی ترسانده و کلاً فراری می دهد.

5- در اطراف درختان و مکان هایی که راسو و راکون در رفت و آمد هستند، اسپری فلفل بزنید.

اسپری فلفل سنجاب، راسو، راکون و موجوداتی این چنینی را دفع می کند.

آمونیاک نیز دافعی موثر است. قالیچه ای قدیمی و کهنه را در آمونیاک خیس کرده و آن را اطراف درختان، بوته ها و جاهایی که راسوها رفت و آمد می کنند بیندازید؛ تا از آن محل فراری شوند.

پوست لیمو و پرتقال نیز دافعی طبیعی است. بنابراین آن ها را دور نریخته و زیر درختان، بوته ها و جاهایی که راسو ها تردد می کنند پخش کنید.

6- درصورت امکان، نصب آبپاش های سنسور دار در نزدیکی درختان و بوته ها و جاهایی که راسو ها رفت و آمد می کند، در دور کردن همیشگی راسوها بسیار موثر است.

زیرا به محض اینکه راسو یا راکون از کنار آن عبور می کند، شروع به افشانه کردن آب کرده که راسو به شدت از این کار متنفر است و او را فراری می دهد.

همچنین برای فراری دادن و دور کردن زنبورها، کلاغ ها و گربه ها از اطراف خانه مقالات مربوطه را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
4 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حنانه

راسوها بسیار آزاردهنده وخطرناک برای مرغ وجوجه ها هستن

مهدی

مطالب مفیدی بود

نیما

آیا راسو میتونه از دیوار سیمانی دو و نیم متری بالا بره وارد حیاط بشه .

سجاد

دوتا از کفترها رو درجا رو تخم بودن گردنشونو شکسته بود و خونشونو مکیده بود این جانورا خونخوارن اصلا گوشت نمیخورن.حالا من موندم و تخم کفترها بی مادر

دکمه بازگشت به بالا