پوشاک

چرا ماشین لباسشویی، لباس ها را خراب و بد فرم می کند؟

علت شسته نشدن، لکه دار، بدفرم، خراب و پاره شدن لباس ها در لباسشویی

شستشوی لباس ها همانند بسیاری از کارهای دیگر در دنیای تکنولوژی تحت تاثیر دو عامل انسانی و مکانیکی است. ماشین های لباسشویی گاهی به درستی عمل نکرده و می توانند به طور چشمگیری روی پاکیزگی و شکل لباس ها تاثیر بگذارند. اما در این بین برخی خطاهای انسانی هم باعث می شوند که لباسشویی آنطور که باید نتایج خوبی نداشته باشد و شستشوی لباس را به خوبی انجام ندهد.

اگر لباس هایتان بعد از شستشو در لباسشویی بد فرم شده، شکل خود را از دست داده اند و یا مشکلات این چنینی برایشان پیش آمده نکات زیر می تواند کمکتان کند.

1 دلیل خراب شدن لباس در لباسشویی

مشکل: لباس ها پر از کرک و موی حیوانات شده است.

راه حل:

– بعد از شستن وسایل حیوانات خانگی یا لباس های بسیار کثیف، ماشین لباسشویی را قبل از استفاده ی مجدد به طور کامل بشویید.

– لباس هایی که پر از کرک، مو و کثیفی شده اند را دو بار آبکشی نمایید.

– از شوینده ی کمتری استفاده کنید تا سود موجود در شوینده که آلودگی، کرک و موها را مجدداً روی لباس باقی می گذارد کاهش یابد.

– در مرحله ی آبکشی یک فنجان سرکه ی سفید اضافه کنید. سرکه باقی مانده شوینده را از روی لباس پاک کرده و مو و کرکی که به لباس چسیبده است را جدا می کند.

– ماشین لباسشویی را با لباس زیاد پر نکنید. لباس ها باید فضای کافی برای چرخیدن و دور کردن آلودگی ها از خود را داشته باشند.

مشکل: بعد از اتمام شستشو، لباس ها در هم پیچ می خورند.

راه حل:

– از لباسشویی باید به درستی استفاده شود. بیش از حد از آن کار نکشید و تنها دو بار در روز آن را روشن کنید.

– چرخه ای با شستشو و چرخش ملایم انتخاب کنید.

مشکل: لباس ها اصلاً تمیز نشده اند و لکه ها از بین نرفته اند.

راه حل:

– اگر ماشین لباسشویی را با لباس زیاد پر کنید لباس ها تمیز نمی شوند.

– ریختن شوینده به صورت ناصحیح نیز این مشکل را به وجود می آورد. برای لباسشویی های غیر اتوماتیک ابتدا باید شوینده را در لگن آب ریخته، حل کنید و سپس لباس ها را در ماشین لباسشویی بریزید. ریختن پودر روی لباس ها به دلیل پخش نشدن پودر به طور مساوی در همه ی قسمت های لباس، باعث به وجود آمدن این مشکل می شود.

– اگر محفظه ی پودر ماشین لباسشویی های اتوماتیک مسدود باشد، پودر کافی به لباس ها نرسیده و لباس ها خوب شسته نمی شوند. درون محفظه مخلوط آب داغ و سرکه ریخته و لباسشویی را به صورت خالی روی چرخه ی شستشوی آب داغ تنظیم کنید. همچنین می توانید محفظه ی پودر را در آورده و به طور کامل بشویید.

– اگر از شوینده ی بسیار زیادی استفاده کنید، سود موجود در شوینده باعث می شود که ماشین لباسشویی به درستی کار نکند. سود زیاد به طور کامل آبکشی نشده و آلودگی ها را روی لباس جا می گذارد.

– برنامه های مختلف شستشو برای لباسشویی وجود دارد که هر کدام مناسب شرایط خاصی است. لباس های بسیار چرک به شستشوی قویتری نیاز دارند. همچنین انتخاب دمای مناسب آب براساس جنس، میزان چرکی پارچه و انتخاب شوینده ی مناسب در تمیز شسته شدن لباس ها بسیار نقش دارد.


گاهی اوقات نیز ممکن است بعد از شستشوی کامل لباس ها متوجه وجود لکه های سفیدی روی آن ها شوید. اصلاً نگران نباشید در لینک زیر از وب سایت فن تریکس راه حل هایی را برای برطرف کردن این مشکل برایتان بیان کرده ایم.

>>> دلیل ایجاد لکه های سفید روی لباس های شسته شده در لباسشویی <<<


مشکل: لباس ها بوی بدی می دهند.

راه حل:

– بو می تواند از لباسشویی کثیف به لباس منتقل شود. ماشین لباسشویی را بشویید.

– لباسشویی را پر کرده اید و پودر و آب، فضای کافی برای رسیدن به تمام قسمت های لباس را نداشته است.

– شوینده ی زیاد چرک ها را روی لباس باقی گذاشته و بوی بد گرفته است.

– در مرحله ی پایانی آب کشی، یک پیمانه سرکه ی سفید اضافه کنید.

مشکل: لباس ها بد فرم و بد ریخت شده و حتی گاهی پاره می شوند.

راه حل:

– اگر لباس های ظریف با بند و توری و … در چرخه ی شستشوی ملایم که مناسب خودشان باشد شسته نشوند، در هم پیچ خورده و پاره می شوند. سعی کنید بند ها و چیزهای این چنینی که قابل جدا شدن هستند را قبل از قرار دادن لباس در لباسشویی از آن جدا کنید. برای لباس هایی که دکمه و زیپ دارند همیشه دکمه و زیپ ها را بسته و بعد در لباسشویی بیندازید. لباس های بسیار ظریف، دارای نگین، پد، اسفنج و تزئینات را با دست بشویید.

– وجود جسم نوک تیز روی لباس یا در جیب لباس ها موجب پارگی لباس می شود. حتماً لباس ها را قبل از گذاشتن در لباسشویی از این نظر چک کنید. توصیه می کنیم با چراغ قوه داخل لباسشویی را نیز چک کنید ممکن است جسم نوک تیزی در آن موجب پارگی لباس هایتان می شود.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را نیز به شما پیشنهاد می دهد.

>>> اصول شستن لباس مشکی و تیره

>>> روش های ضدعفونی کردن لباس

>>> چگونه لباس ابریشمی را بشوییم؟

>>> نحوه پاک کردن لکه های لباس سفید

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا