تغذیه

در اولین قرار ملاقات عاشقانه چه غذایی درست کنیم؟

منوی شام عاشقانه

بسیاری از افراد هستند که دوست دارند مناسبت ها را جشن بگیرند و شام یا ناهار اولین روز آشنایی، سالگرد ازدواج، جشن تولد و … را در یک رستوران مجلل صرف کنند. این ایده ی خوبی است اما به نظر می رسد برای خیلی از افراد و به ویژه آقایان، این ایده جذاب تر خواهد بود که در خانه بمانند و با یک شام خوشمزه، دسر محبوب و تماشای فیلم یا انجام یک بازی سرگرم کننده و جالب یک جشن دو نفره عالی با هم برگزار کنند. این روش برای اولین دیدار عاشقانه نیز بسیار شگفت انگیز است. اگر شما هم به دنبال ایجاد یک فضای رومانتیک و عاشقانه و تدارک یک شام خوشمزه برای اولین قرار ملاقاتتان هستید، حتماً این مقاله را دنبال کنید.

2 منوی شام عاشقانه

منوی شام عاشقانه: استیک پورترهاوس (Porterhouse Steak) با سس بالزامیک، میگوی کاجون یا پفکی کبابی (Grilled Cajun Shrimp)، گل کلم کباب شده با کره و پنیر، سالاد اسفناج با چاشنی خانگی، برای دسر هم میوه همراه با فوندوی (Fondue) شکلاتی خانگی.

غذای اصلی

مواد مورد نیاز

• 2 برش از گوشت گاو برای تهیه استیک پورتر هاوس (فیله گوشت)

• 12 عدد میگو

• 4 قاشق غذاخوری کره ذوب شده

• ادویه های دلخواه – نمک، فلفل، ادویه کاجون یا کاین

• نصف فنجان سرکه بالزامیک

کنار غذای اصلی

مواد مورد نیاز

• یک عدد گل کلم

• 2 قاشق غذاخوری کره ذوب شده

• ادویه های دلخواه مانند سیر، نمک، فلفل، گیاهان معطر مثل آویشن

• 120 گرم پنیر خام رنده شده

سالاد

مواد مورد نیاز

• یک بسته کوچک اسفناج ارگانیک

• چاشنی خانگی (نصف فنجان روغن زیتون، 1 قاشق غذاخوری سرکه، کمی خردل دیژون، نمک، فلفل و کمی هم پونه کوهی، مرزنگوش و سیر رنده شده یا پودر سیر برای طعم دار کردن)

دسر

مواد مورد نیاز

• توت فرنگی، آناناس، تمشک و نارنگی

• یک چهارم فنجان خامه سنگین زده شده

• یک بسته شکلات با مقدار کاکائوی 70% یا بیشتر

• 1 قاشق غذاخوری آمارتو (Amaretto) یا فرانجلیکو (Frangelico) (اختیاری)

همراه با یک نوشیدنی خوشمزه.

طرز تهیه

1- ابتدا سالاد را آماده کنید: برای این کار روغن زیتون، سرکه، خردل دیژون، نمک، فلفل، پونه کوهی، مرزنگوش و سیر رنده شده یا پودر سیر را باهم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را روی اسفناج ها بریزید و آن را در یک ظرف زیبا تزئین کنید. سپس ظرف را تا زمان سرو درون یخچال قرار دهید. میوه های دسر را نیز بریده و روی یک دیس بچینید تا برای تهیه فوندو آماده باشند.

2- فر را از قبل روشن کرده و روی دمای 210 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

3- تهیه کنار غذا: گل کلم را خرد کنید و تمام تکه های آن را با کره ذوب شده مخلوط نمایید. سپس نمک، فلفل، سیر و آویشن را روی آن بپاشید و مخلوط را در ظرف کسرول (casserole dish) بریزید. ظرف را درون فر قرار دهید و اجازه دهید 20 تا 25 دقیقه بماند تا پخته شود. در این مدت یکبار مواد درون ظرف را هم بزنید. پس از گذشت زمان مورد نظر، پنیر رنده شده را روی مواد درون ظرف بریزید و ظرف را در طبقه بالایی فر قرار دهید و بگذارید 5 دقیقه داخل فر بماند. بعد از آن ظرف را از فر خارج کنید.

4- تهیه غذای اصلی: یک ظرف کسرول دیگر را خوب با کره چرب کنید و میگوها را در یک لایه درون آن بچینید. 4 قاشق غذاخوری کره ذوب شده را روی آن ها بریزید و بعد ادویه های مورد نظر شامل نمک، فلفل و ادویه کاجون را روی آن ها بپاشید. ظرف را به مدت 8 تا 9 دقیقه درون فر قرار دهید و در نیمه های راه، یکبار ظرف را تکان داده یا میگو ها را وارونه کنید. پس از گذشت زمان مورد نظر ظرف را از فر خارج کنید. این کار را می توانید همزمان با پخت گل کلم ها انجام دهید.

5- در زمانی که گلم کلم یا میگوها درون فر هستند، ادویه های مورد نظر را روی هر دو طرف گوشت فیله بریزید. سپس گوشت ها را درون یک تابه رژیمی یا تابه دو طرف قرار دهید و روی شعله بگذارید تا به مدت 4 تا 6 دقیقه گوشت ها کباب شده یا به اصطلاح گریل شوند. پس از 6 دقیقه تابه را برگردانید و بگذارید 4 تا 6 دقیقه طرف دیگر گوشت ها گریل شوند. بعد از گذشت زمان مورد نظر، تابه را از روی حرارت بردارید و 12 تا 15 دیقیه به آن زمان بدهید تا دمای داخل تابه به 55 درجه سانتی گراد برسد. سپس گوشت ها را از تابه در آوردید. پس از خارج کردن گوشت ها از تابه، سرکه بالزامیک را درون تابه ی گرم بریزید. چند دقیقه صبر کنید و بعد آن ها را به یک ظرف کوچک انتقال دهید.

6- استیک ها را روی یک بشقاب زیبا بچینید و گل کلم ها و میگوها را نیز در کنار آن قرار دهید. ظرف سس بالزامیک و سالاد را هم در کنار بشقاب غذا، با سلیقه قرار دهید.

7- پس از شام، نوبت فوندو است. برای این کار خامه را در یک تابه کوچک بریزید و روی شعله قرار دهید تا بجوشد. پس از قل زدن شعله را خاموش کنید. شکلات تخته ای را خرد کرده و به خامه درون ظرف اضافه کنید. بگذارید 2 دقیقه شکلات در خامه بماند و بعد مواد را هم بزنید تا ترکیب شوند. زمانی که شکلات کاملاً ذوب شد، آمارتو یا فرانجلیکو را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و با چنگال مخصوص یا برش های میوه آن را میل نمایید.

8- از شام عاشقانه تان لذت ببرید!

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا