تغذیهسلامت

بروملین آناناس چگونه باعث تسکین درد آرتریت یا التهاب مفاصل می شود؟

اگر برای تسکین دردهای ناشی از التهاب مفاصل یا آرتریت خاصه آرتروز به دنبال راه حل طبیعی هستید، قرص های حاوی بروملین می توانند مسکنی برای دردهایتان باشند. بروملین آنزیمی است که در آب و ساقه ی وسط آناناس وجود داشته و به عنوان مبارز التهاب شناخته شده است. فرآیندی بیولوژیک که نقش مهمی در بیماری آرتریت ایفا می کند. اگر چه تحقیقات در مورد رابطه ی بروملین، درد آرتریت و التهاب مفاصل نتایج متفاوتی را نشان داده است، اما برخی مطالعات نشان می دهد که بروملین می تواند در مدیریت آرتریت یاری دهنده باشد.

تحقیقات در رابطه با بروملین آناناس و آرتریت

موسسه ی ملی سلامت (NIH)، بروملین را زمانی که در ترکیب با آنزیم تریپسین و روتین (Rutin آنتی اکسیدان موجود در برخی میوه ها، سبزیجات و گیاهان) باشد، برای استئوآرتریت یا همان آرتروز که شایع ترین نوع آرتریت است موثر دانست. بر همین اساس ترکیبی از بروملین، تریپسین و روتین می تواند به اندازه ی برخی مسکن های تجویزی برای درمان درد آرتروز موثر باشد.

تحقیقات و بررسی هایی که در این زمینه و در سال 2006 در مجله ی Arthritis Research & Therapy منتشر شد، بدین شرح بود که محققان 9 آزمایش بالینی را در مورد استفاده از بروملین برای درمان درد استئوآرتریت (آرتروز) بررسی کردند. در 7 نفر از این 9 نفر دیده شده که تاثیر بروملین به اندازه داروی مسکن دیکلوفناک است! دیکلوفناک یک دارو ضد التهابی غیر استروئیدی بوده که اغلب برای استئوآرتریت (آرتروز) تجویز می شود. این در حالی است که دو شرکت کننده دیگر، در این آزمایش تاثیر بروملین را فراتر از پلاسبو یا همان دارونماها ندیدند.

در تحقیقات و بررسی هایی که قبل تر از این در سال 2004 منتشر شده بود، محققان تاثیر صد در صد بروملین را در درمان و تسکین درد آرتروز نشان دادند. ولی با این حال همین محققان هشدار دادند که برای اثبات اثربخشی بروملین به عنوان درمان آرتریت و برای تعیین دوز بهینه، عوارض جانبی و اطلاعات جامع و کامل در مورد آن آزمایش های بیشتری لازم است.

اگر چه ممکن است بروملین کاملاً در درمان درد آرتروز موثر باشد، اما تا به امروز، تحقیقات و آزمایشات کمی در مورد استفاده از بروملین در درمان آرتریت روماتوئید وجود دارد.

هشدارها

ممکن است بروملین باعث عوارض جانبی خاصی از جمله اسهال و ناراحتی معده شده و با برخی از داروها مثل آنتی بیوتیک ها و داروهای رقیق کننده خون تداخل دارویی ایجاد کند. با توجه به نبود تحقیقات کافی و لازم در این زمینه، ایمن و بی ضرر بودن استفاده منظم از قرص های بروملین مشخص نیست. بنابراین استفاده از قرص های بروملین به صورت خود سرانه به هیچ وجه توصیه نمی شود. به خصوص اینکه ایمن بودن آن ها برای زنان باردار و شیرده، کودکان، افرادی با بیماری و شرایط خاص که دارو مصرف می کنند، مشخص نبوده و در این باره یافته های علمی مشخص و اثبات شده ای وجود ندارد.

با این حال بعضی از این قرص ها و مکمل های بروملین برای برخی افراد (که به تشخیص پزشک ایمن است) تجویز شده و موجب تسکین دردهای آرتروز در آن ها می شود. مجدداً یادآوری می کنیم که استفاده از این دارو باید با نسخه و دوز پیشنهادی پزشک بوده و به صورت منظم و طبق تجویز مصرف شود.

در پایان یادآور می شویم که آرتریت یا التهاب مفاصل را می توان با روش های زیر نیز تسکین و درمان کرد.

درمان آرتریت با گل همیشه بهار یا آرتریت

درمان آتریت با استفاده از لجن درمانی

درمان آرتریت با انجام رقص زومبا

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
verywellhealth




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا