سلامت

روش های تسکین، درمان و از بین بردن درد سینه بعد از سقط جنین

درد سینه یکی از علائم معمول و ناخوشایند سقط جنین بوده که در روز ها و هفته های بعد از سقط پدیدار می شود. ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد تا بدنتان تعادل هورمونی را دوباره برقرار کند؛ در طول این زمان سینه هایتان درد گرفته و ملتهب می شود. حالت تهوع، نفخ و درد سینه در طول سپری شدن این زمان امری طبیعی است. اگر استفاده از روش های پیشگیری از بارداری مثل قرص، برچسب های داروئی و یا حلقه واژنی را آغاز کرده اید، بلافاصه پس از شروع دوره مصرف، استفاده از این موارد می تواند باعث بروز درد های سینه شود. اگر درحال تجربه کردن درد هایی پس از سقط جنین هستید و این درد ها بیشتر از 2 هفته برایتان به طول انجامیده و شما را نگران کرده است، حتماً با پزشک خود صحبت کنید.

درمان و تسکین درد سینه

1- برای کاهش درد، از کمپرس سرد و گرم استفاده کنید.

یک کیسه یخ می تواند به کاهش تورم، التهاب و آرام کردن دردتان کمک کند. کیسه های آب داغ، حمام آب گرم یا گرم کردن تشک، می توانند روش های مفیدی برای این کار باشند. 20 دقیقه کمپرس را روی محل انجام داده، 20 دقیقه استراحت کنید و دوباره کار را تکرار کنید.

– استفاده از برگ های خنک کاهو هم یک روش درمانی سنتی است که درد سینه را کاهش داده و برای اثبات این قضیه هم تحقیقات علمی انجام شده است.

1 درمان درد سینه ناشی از سقط جنین

2- برای خلاصی از درد، از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی موضعی استفاده کنید.

با پزشکتان مشورت کرده و هنگام تصمیم گیری برای استفاده از داروهای مسکن، از دستورالعمل دوران نقاحتتان پیروی کنید.

– استفاده از کرم های موضعی روش بسیار موثری برای درمان و تسکین درد سینه بوده که می تواند توسط پزشک تجویز شود. استفاده بدون نسخه از این کرم تاکنون کمک چندانی به تسکین درد سینه نکرده است، اما به هر حال، این کرم ها داروی های ضد استروئیدی هستند؛ برای همین بعضی از کسانی که بدون نسخه از آن استفاده کرده اند، بخاطر وجود ایبوپروفن و ناپروکسن در آن، احساس راحتی از درد را تجربه کرده اند.

– دیکلوفناک که یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی است، در خلاصی از درد سینه بسیار موثر بوده که برای تهیه آن، به نسخه نیاز دارید.

– اگر به طور خانگی و بدون نسخه، از ناپروکسن استفاده می کنید، اوایل از 500 میلی گرم استفاده کرده و سپس دوز آن را به 250 میلی گرم کاهش دهید و هر 6 ساعت یا هر 8 ساعت (بنابر مقداری که لازم است)، آن را استفاده کنید.

– دوز مورد نیاز ایبوپروفن جهت استفاده برای درد های ملایم تا متوسط، 400 میلی گرم در هر 4 ساعت یا هر 6 ساعت است.

3- یک سوتین نخی مناسب و اندازه بپوشید.

به دنبال لباس زیر بدون فنر باشید؛ تا سینه هایتان را به قفسه سینه فشار ندهد. مثلاً از یک نیم تنه ورزشی و اسپرت استفاده کنید.

4- برای کاهش درد سینه ناشی از استرس، از درمان های آرامش بخش استفاده کنید.

برای راحت شدن از درد و آرامش بخشیدن به خود، ذهنتان را از درد های فیزیکی و احساسی خود خالی کنید. چشم هایتان را بسته و عمیق و منظم نفس بکشید. با تصورات گفته شده، همراه با نفس کشیدن ذهنتان را متوجه مسائل لذت بخش و زیبا کنید و عضلات منقبض شده تان را آزاد کنید.

2 درمان درد سینه ناشی از سقط جنین

تغذیه مناسب برای کاهش درد سینه‌

1- یک رژیم غذایی پر از فیبر بخورید.

در رژیم های غذایی که از چربی حیوانی کمتر و از دانه ها، سبزیجات و حبوبات بیشتر استفاده شود، در از بین بردن استروژن اضافی بدن بسیار موثر است. هر چه متابولیزه شدن استروژن های اضافه زود تر انجام بگیرد، درد سینه هم زود تر از بین خواهد رفت.

– نخود سبز، کلم بروکلی، آرد جو، کینوآ، عدس و لوبیای سیاه مثال خوبی از مواد پر فیبر هستند.

2- غذاهایی که دارای مقدار زیاد ویتامین C، کلسیم، منزیم و ویتامین های B هستند، مصرف کنید.

این ویتامین های خاص به تنطیم شدن مقدار هورمون ها و پرولاکتینی که در زمان بارداری برای آماده کردن سینه ها برای شیر دهی ترشح می شود، کمک می کند. با حمایت کردن از این نظم دهی به وسیله یک رژیم مناسب، برای برگشتن به حالت طبیعی و متعادل خود، می توانید به بدنتان کمک کنید.

– پرتقال و سایر مرکبات، منبع غنی از ویتامین C هستند.

– گیاهان دارای برگ سبز مثل کلم پیچ و لبنیات منبع غنی از کلسیم هستند.

– شکلات تلخ، بادام و سویا هم منبع منیزیم هستند.

2- برای دو هفته مکمل ویتامین E مصرف کنید.

نتایج تحقیقات روی فواید ویتامین E هنوز قطعی نیستند، اما بعضی از زنان پس از استفاده از آن در کوتاه مدت، احساس درد کمتری در ناحیه سینه خود کردند. پیش از استفاده از این مکمل با دکتر خود مشورت کنید. دوز مناسب برای مصرف این مکمل 150 تا 200 IUI است (هر IUI برابر 45/0 میلی گرم از ترکیب ویتامینE و آلفا-توکوفرول است.) بنابراین در استفاده هر روزه از این مکمل دوز آن را از 5/67 تا 90 میلی گرم افزایش ندهید.

– به جای مکمل، می توانید از موادی استفاده کنید که به طور طبیعی دارای این ویتامین ها هستند. بادام، بادام زمینی، آووکادو و اسفناج دارای ویتامین E هستند.

4- اسید های چرب امگا 3 را مصرف کنید.

هر چند که فواید مصرف این مواد هنوز توسط تحقیقات علمی ثابت نشده است، اما برخی از زنانی که در قالب مکمل و یا در رژیم غذایی خود از این مواد استفاده کرده اند، درد سینه شان تسکین پیدا کرده است. قبل از استفاده از مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید. زیرا مصرف زیاد این مکمل ها با دیگر داروها مثل داروی ضد انقعاد خون تداخل پیدا می کند. مصرف دو نوع از امگا سه به نام های ایکوزاپنتانوییک اسید و دوکوزاهگزانوئیک اسید به مقدار 250 میلی گرم در روز توصیه می شود.

– ماهی، بذر کتان، لبنیات و گیاهان دارای برگ سبز(مثل کلم پیچ)، کلم بروکسل و اسفناج دارای اسید های چرب امگا 3 هستند.

5- برای تغییر رویکرد، مکمل روغن پامچال مصرف کنید.

موثر بودن این مکمل برای تسکین درد سینه تائید علمی ندارد؛ اما یکی از روش های درمان سنتی است. استفاده از این روش، ایمن بوده و تاثیر آن مدت زیادی بر جا خواهد ماند. بعضی نیز از مصرف آن نتیجه گرفته اند. اگر دچار اختلال در خونریزی، بیماری صرع و تشنج هستید، یا عمل جراحی پیش رو دارید، از این روغن مکمل استفاده نکنید. همچنین قبل از مصرف هر گونه محصولی با پزشک خود مشورت کنید.

– این محصول را از دارروخانه ها و یا به صورت آنلاین می توانید تهیه کنید.

6- برای کاهش درد از مصرف کافئین و نیکوتین اجتناب کنید.

با اینکه نتیجه قطعی نیست، اما برخی مطالعات نشان می دهند که این دو ماده در درد سینه موثرند. برخی از زنانی که مصرف مواد کافئین دار مثل قهوه، چای و مواد نیکوتین دار و تنباکو را کاهش داده و یا به طور کلی قطع کرده اند، ادعا داشته اند که درد هایشان تسکین پیدا کرده است.

7- برای کاهش تورم سینه، مصرف سدیم را کاهش دهید.

داشتن رژیم غذایی پر نمک، می تواند باعث جذب آب زیادی شده که این کار روی تورم سینه هایی که با آن مشکل داشتید، تاثیر می گذارد. برای کنترل مقدار نمک مصرفیتان، به مدت دو هفته و تا متعادل شدن وضعیت بدن از مصرف غذا های فوق فرآوری شده، فست فود و نمک بیش از حد در وعده های غذایی بپرهیزید.

– به جای نمک از چاشنی های تقویت کننده مثل پودر سیر، پیاز خشک شده و پودر چیلی استفاده کنید.

مقالات پیشنهادی فن تریکس

>>> بررسی قدرت بینایی جنین در شکم مادر <<<

>>> متقارن کردن سینه ها در دوران شیردهی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا