سلامت

چگونه در خانه به روش طبیعی درد کیسه صفرا را تسکین داده و درمان کنیم؟

همه ی افرادی که از ناراحتی کیسه صفرا رنج می برند، بدون شک دردهای خفیف و یا شدید آن را در قسمت فوقانی شکم تجربه کرده اند. یکی از دلایل اصلی درد کیسه صفرا، بوجود آمدن سنگ صفرا است. از آنجایی که برای درمان درد کیسه صفرا حتماً باید به پزشک مراجعه کرد، اما به عنوان اقدام فوری جهت تسکین درد می توان از راهکارهای خانگی نیز استفاده کرد.

روش های درمان خانگی درد کیسه صفرا

1- از کمپرس آب گرم در محل درد استفاده کنید.

برای اینکه درد کیسه صفرا فورا تسکین یابد، کیسه یا کمپرس آب گرم را با آب گرم پر کنید و آن را هر بار به مدت 20 تا 30 دقیقه روی محل درد بگذارید. در طول مدتی که از کمپرس گرم استفاده می کنید سرپا باشید و سعی کنید قدم بزنید. از این روش می توانید برای 2 تا 3 ساعت در طول درد استفاده کنید.

1 درمان خانگی درد کیسه صفرا

2- کمپرس گرم روغن کرچک نیز موثر است.

برای ساخت این کمپرس یک پارچه تمیز را در روغن کرچک تمیز بخیسانید و سپس آن را روی نقطه درد بگذارید. سپس به دور آن پلاستیک ببندید. کیسه ی آب گرم را نیز به مدت 30 دقیقه روی آن بگذارید تا درد تسکین یابد.

2 درمان خانگی درد کیسه صفرا

3- چای زرد چوبه دم کنید.

هم می توانید 5 سانتی متر از ریشه ی تازه ی زردچوبه را برش بزنید و در کتری بجوشانید تا چای آن به دست آید و هم از قرص های گیاهی زردچوبه 1000 تا 2500 میلی گرم روزانه استفاده کنید. زردچوبه در تسکین درد صفرا بسیار موثر است. با این حال اگر چه زردچوبه و دیگر گیاهان تسکین دهنده به سرعت کیسه صفرا را تخلیه کرده و به تسکین درد کمک می کنند اما ممکن است باعث انسداد مجاری صفرا و دیگر عوارض نیز شوند. بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید.

3 درمان خانگی درد کیسه صفرا

4- توصیه می کنیم در صورتی که قصد دارید برای مدتی از گیاهان دارویی، قرص و مکمل ها و پاک کننده ها استفاده کنید حتماً با پزشک مشورت کنید.

چرا که ممکن است این بیماری و بیماری های دیگر را بدتر کرده و با داروها واکنش دهد.

– آب شور، روغن زیتون، سرکه سیب و درمان های خانگی این چنینی که توسط برخی پیشنهاد می شود اصلاً پشتوانه پزشکی و علمی ندارد.

5- مشکلات گوارشی را با هیدروکلراید بتائین تسکین دهید.

اگر چه مکمل های هیدروکلراید بتائین به طور مستقیم بر کیسه صفرا تاثیر نمی گذارد اما می تواند به بهبود هضم و از بین بردن علائم مرتبط مانند نفخ، آروغ و تهوع کمک کند که در تسکین درد صفرا موثر است. دوز استاندارد، حداقل 600 میلی گرم هیدروکلراید بتائین با هر وعده غذایی است.

– در حالی که این دارو را بدون نسخه می توان تهیه کرد اما اگر سابقه سوزش سر دل، ریفلاکس اسید، گاستریت یا زخم معده دارید، آن را مصرف نکنید و در صورتی که پس از مصرف نیز احساس سوزش در معده داشتید، از مصرف آن خودداری کنید.

برای کاهش درد، تغییری در برنامه غذایی خود ایجاد کنید

1- روزی 8 لیوان آب بخورید.

آب کمک می کند موادی که سنگ صفرا را تشکیل می دهند از بین بروند.

2- میوه و سبزیجات و دانه هایی با فیبر بالا مصرف کنید.

فیبر باعث کاهش میزان کلسترول در صفرا می شود که می تواند از تشکیل سنگ های کیسه صفرا جلوگیری کند. منابع خوب فیبر عبارتند از: میوه های خام و سبزیجات (به خصوص برگ های سبز)، عدس، برنج قهوه ای، پاستا، نان و غلات کامل.

3- مصرف مرکبات و ویتامین سی را افزایش دهید.

ویتامین سی نیز می تواند هضم کلسترول را آسان تر کرده و از سنگ کیسه صفرا جلوگیری کند. حداقل 75 تا 90 میلی گرم ویتامین C در روز بخورید. یعنی تقریباً یک لیوان آب پرتقال یا یک پرتقال متوسط.

4- مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده و قند مصنوعی را محدود کنید.

کربوهیدرات های تصفیه شده شامل دانه های غلیظ مانند نان سفید، برنج سفید و آرد سفید می باشد. شیرینی و قندهای مصنوعی را نیز محدود کنید چرا که قندهای طبیعی موجود در میوه ها و سبزیجات خوب و سالم می باشند. کربوهیدرات های تصفیه شده و قندهای مصنوعی با افزایش خطر ابتلا به سنگ های صفراوی همراه است.

5- چربی های سالم و غیر اشباع، روغن های گیاهی مثل زیتون و کلزا و امگا 3 را جایگزین چربی های اشباع شده و ترانس کنید. زیرا این چربی ها خطر ابتلا به درد کیسه صفرا را افزایش می دهند.

6- به هیچ وجه وعده غذایی را حذف نکنید.

هنگامی که بدن شما برای مدتی طولانی بدون غذا می ماند، کبد شما کلسترول اضافی را به صفرا می رساند، که می تواند باعث سنگ های صفراوی شود.

– اگر اضافه وزن دارید کاهش وزن تدریجی می تواند فوایدی را برای کیسه صفرا داشته باشد.

در پایان برای آشنایی با روش های درمانی رفلاکس صفرا مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> روش های درمانی رفلاکس صفرا >>>

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
ذکیه یاوری

سلام
امید که خوب باشید
مادرم از درد شدید کیسه صفرا رنج میبرد چی کار کند که تسکین درد بگیرد

گلی

با سلام…
کیسه صفرا رو تا عمل نکنی دردش تموم نمیشه. هرچند بعدش هم یجورایی آدم اذیت میشه…

دکمه بازگشت به بالا